Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (216)
Tento film je dobre nasvietený. Nič viac. Artový midcult, pri ktorom človeku ostáva rozum stáť, kde a čo sa udialo, že ten film nevyšiel. Talentovaný a skúsený režisér, uznávaný a vypísaný dramatik, geniálny skladateľ filmovej hudby, Á-čkový cast, pútavý názov (odkazujúci okrem iného na Hitchcocka). A výsledok? Nestojí za reč a naozaj ani za pozretie. ()
Na film jsem se těšil hned jak vyšel první trailer byl to jeden z filmů na , který jsem chtěl jít do kina klidně i s respirátorem/rouškou o to je to větší pro mě zklamání. Tak, že ženská trpí agoraphobií (strach z otevřeného prostoru) ačkoliv na to absolutně nevypadá v jedné scéně dokonce z ničeho nic vyleze ven a nevypadá, že by jí to nějak moc vadilo a tak je pořád v bytě a čumí na nové sousedy. Jednou uvidí vraždu a chce ji vyšetřit pak z ní začnou dělat magora (což ona je a není to nic těžkého) a ona uzná , že jím je a pak zjistí, že je normální a to je zhruba celý film. Bohužel je to nuda pusťte si jen na začátku tu vraždu a závěr a máte po filmu a pochválit se dá jen ta pointa ačkoliv ten co to dělá na to absolutně nevypadá vzpomněl jsem si na horory Vřískot kde vraždily lidé a bylo to podobně nevěrohodné. a havarované auto v obýváku. 40 procent Alternativa https://www.csfd.cz/film/61046-agoraphobia/prehled/ ()
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Prototyp nespolehlive vypravecky vas nechava stale na pochybach.Kombinuje cervene vino s antidepresivy a zije sama s bilym kocourem.Tvurci venuji velkou pozornost vizualu filmu,ktery znazornuje dusevni rozpolozeni teny Dekorace honosneho novogotickeho domu, tmave mistnosti s vysokymi stropy jimiz prostupuji uzke pruhy svetla.Hlavni hvezda se pred kamerou odvazne zosklivila.Jeji strhane opuchle,nenalicene tvare s vyhaslyma kralicima ocima,neforemna postava s nepadnoucim oblecenim.Za svym zivotem zatahls roletu a prestala o sebe dbat.Skryva tajemstvi z minulosti a behem jednoho zaberu dokaze az chameleonsky vyjadrit emoce.Tim dokaze za vlasy pritazeny pribeh alespon ze zacatku vzbuzovat zvedavost a trochu toho napeti.Goldman hraje zuriveho a nasilnickeho partnera a mozna mohl dostat vic prostoru. Kdyby dnes nekdo spachal zlocin,asi by si ve strachu pred kamerama zatahl zaluzie.Misto dramatizace lacinymi lekackami a radoby sokujicimi blahovymi zvraty se spis meli tvzrci venovat detailnejsi a psychologicky verohodnejsi studii hrdinky.Zaverecna scena je jako vystrizena ze slash hororu a je brakove premrstena. ()
Kdyby byla možnost dál půl hvězdičky dala bych tři a půl. Nakonec jsem se to rozhodla zaokrouhlit nahoru, protože se mi to líbilo. Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale v budoucnu se na ní chystám, věřím, že mi kniha dá něco navíc než film. Ale film funguje skvěle, je to napínavé psycho. Hodně jsem tam viděla prvky Hitchcocka, takže je cítit, že režisér je jeho fanouškem, protože se hodně inspiroval. Závěrečná bojová scéna mi přišla trochu moc, ale atmosféra je skvělá. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
Reklama