Režie:
Antonín MoskalykKamera:
Jiří ŠámalHudba:
Ivan KurzHrají:
Libuše Šafránková, Pavel Trávníček, Luděk Munzar, Jana Hlaváčová, Jiří Bartoška, Ota Sklenčka, František Hanus, Lubomír Kostelka, Zora Jandová (více)Obsahy(1)
Princ Jaroslav se vydává do světa hledat ztracené sourozence – staršího bratra Jindřicha a své dvojče Jaromíra. Ti se zamilovali do tajemné krásky na portrétu, do princezny ze Země démantových skal a při jejím hledání zmizeli kdesi ve skalách. Princ Jaroslav nalezne princeznu Milenu a rozhodne se splnit tři úkoly, aby sourozence zachránil z prokletí… (Bohemia MP)
(více)Recenze (407)
Reziser Antonin Moskalyk /Dobrodruzstvi kriminalistiky, Cetnicke Humoresky/ natocil len nudnu a dost priemernu normalizacnu rozpravku /pohadku/. Normalizacia v byvalom Ceskoslovensku sa v roku 1982 zdala byt nekonecna a bola doslova vsadepritomna, preto sa tocili taketo filmy - na odlahcenie rozpravky /Herz/ alebo dychavicne normalizacne juhoceske komedie a la Slunce, Seno. Safrankova miestami az prehravala, a Travnicek /dabing Terence Hilla myslim/ tam bol len do poctu. Kulisy len priemerne, ale ako pisem, ako normalizacny priemer sa film da zniest : 58 % ()
----- "Tvůj druhý bratr, srdce moje ... je krásný jako ty, jen ještě žije." ----- Divná pohádka. Vede divné řeči ... v nevhodných chvílích se divně směje ... divně se proplétá labyrintem diamantových skal. Jakoby nevěděla kudy kam, a tak alespoň varuje před láskou. Ba co víc: Svým způsobem láskou pohrdá, odhazuje ji v dál jako nepotřebný obnošený širák, který už dávno vyšel z módy. Neboť bez lásky se snáze vysvobozují zakletí princové ... a vůbec - láska jenom zatěžuje ... bez lásky je život DALEKO veselejší a jednodušší. Dost divné ponaučení ... na pohádku. Docela se divím, že to tehdy prošlo. A popravdě: Nevidím v tom žádnou velkou výhru - leda tak vítězství pragmatismu a cynismu nad pohádkou, což mě zrovna dvakrát neuspokojuje. ()
Hodně podivná a zvláštní pohádka, která rozhodně svou atmosférou nenavazuje např. na Tři oříšky, ale spíše na psychedelické pohádky typu Radúzy a Mahuleny. Solidní záběry lokací a hezké kostými ubíjí točící se kamara v horách, totálně depresivní hudba a spousta naprosto nesmyslných scén. Stále jsem si kladl otázky typu: Jaktože to ví? Co to tam dělá? Jak je toto možné? Jasně, dítě si s tím problémy dělat nebude, ale pro dospělého je toto dílo plné spíše otázek než příjemných překvapení. Hodně slabé a hlavně divné. Hudba: Ivan Kurz ()
Tahle pohádka má naprosto masakrální pohádkovou auru. Už jen ty úvodní atributy jako věštba = každou část ryby dát tomu a tomu a kosti zahrabat, z čehož vzejdou dva princové, dva psi, dvě hříbata a dva meče, které zreziví, když se majiteli něco zlého stane, to je všechno tak ultimátně pohádkové, že pohádkovější už nikdy nic na světě být nemůže. U žádné jiné pohádky si tak brutálně nevybavím vůni jehličí z vánočního stromku a příjemný smrad z dohořelých prskavek. Dokonce se Třetí princ může pyšnit jednou originální fajnšmekrovinou, kterou jsem nikdy v žádné velké české pohádce nezaregistroval (nechápu, jak jsem si toho nemohl nikdy všimnout) a to - vážně nastavená nota. V té pohádce není jediný vtip, ale i když jde o smrtelně vážnou pohádku, přesto funguje. Celé se to z mého pohledu, bohužel, rozpadá v druhé půlce, protože tam se ukáže, že tak nějak neexistuje žádné konkrétní zlo, prokletí princezny z diamantových skal je postaveno na úplně jalovém základu, vycucaném z prstu. Existovat nějaký skrytý čaroděj, který princeznu zaklel a který by se po splnění třech úkolů zhmotnil, aby ho princ po krátké šermovačce seznámil se žaludečními šťávami, tak by to byla neskutečně nabušená top pohádka. Zabitý potenciál. ()
Dvě věci mi jako dítěti na této pohádce přišly krajně podezřelé - princ, který je tak do větru (a ke všemu výhradně na poddané) a princezna, která ani po zrušení kletby nemá jméno. Ale jinak se rozhodně jedná o pohádku, na kterou se dá dívat opakovaně, i přes to, že není tak líbivá jako jiné, kultovnější kusy. ()
Galerie (13)
Photo © Bonton Home Video
Zajímavosti (22)
- Když král učí oba mladé prince střílet z luku, oba hošíci se rozjíždějí k terčům, přičemž luky mají pokaždé nasazené na těle (pyramidální nesmysl). Není možné, že by nějak během jízdy luky z těla snímali, hledali šíp a během jízdy si zbraně chystali k použití (museli by pustit otěže). Kromě toho je nesmysl, že by si oba mezi střeleckými pokusy luky opět nasazovali na tělo (znovu otěže)... Když pak jsou princové starší – Pavel Trávníček – najíždějí už na terč správně, s připraveným lukem v ruce... (pjotri)
- Původně měla hrát hlavní roli černovláska Zora Jandová, nakonec však dostala jinou roli, také princezny. I ona musela nosit paruku (pro změnu blond). (Rodriguez)
- Herec Pavel Trávníček se svěřil, že natáčení v exteriérech i interiérech bylo poměrně náročné. Například musel v lehkém kostýmu natáčet při mínus 20 stupních Clesia na Šumavě, nebo naopak ve filmových ateliérech, kde pro změnu bylo hrozné horko. (Lynette)
Reklama