Reklama

Reklama

Morbius

  • USA Morbius (více)
Trailer 4

Na stříbrné plátno přichází jeden z nejpodmanivějších a nerozporuplnějších hrdinů filmového světa značky Marvel, jehož představitelem je Oscarem oceněný Jared Leto, který se ve snímku mění v charismatického antihrdinu Michaela Morbiuse. Doktor Morbius trpí vzácnou a smrtelnou krevní chorobou. S úmyslem zachránit druhé, kterým hrozí stejný osud, se Michael rozhodne k zoufale riskantnímu činu. Zdánlivý úspěch přinese lék, který je však dost možná nebezpečnější než sama smrtelná choroba, neboť promění léčitele v lovce. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (450)

BoPo 

všechny recenze uživatele

Nečakal som, že tak rýchlo nejaká komiksovka dosiahne "úroveň" Venom 2: Carnage přichází. Keď sa na scéne objavila dvojica detektívov v zložení Tyrese Gibson a Al Madrigal, tak bolo jasné, že bude boj o neodpad. Skôr než komiks Morbius pripomína počítačovú hru. Stlačíš X, postava naberie rýchlosť a bude za ňou zostávať farebná čmuha. Stlačíš Y, postava sa zamaskuje za človeka. Stlačíš znova Y a odhalí svoju útočnú tvár, a podobne. A mňa sledovať tento gameplay fakt nebavilo. Navyše Jared Leto v podobne "draculu" vyzeral ako škreček. Jediné čo ma za celý film vystrašilo bol potitulkový bonus s účasťou Michaela Keatona. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Hodne spatny, tady asi nefunguje vubec nic. Fajn herci, ktery nemaj co hrat, naprosto tuctovej nezajimavej pribeh jak nekde z devadesatek, akcni sceny sice ze zacatku fajn, ale postupem casu znacne stereotypni, triky na urovni lepsi videohry. Proste naprosta zbytecnost, ktera se navic bere smrtelne vazne, zlatej Venom a jeho hlasky. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Rozhodne to nie je také zlé, ako druhý Venom. Ale v rámci žánru, aký má tento film zastupovať je to skrátka generická nuda. Čo na tom, že Leto a Smith sú herecky v pohode. Že Espinoza si príde na pár chutných scén aj nápadov ( farebná vizualizácia zvuku ma napríklad veľmi potešila). Ten film ale skrátka nemá čím prekvapiť. Nemá jednu pamätnú scénu. Má veľmi veľa chýb a čo sa týka časovej kontinuity tak značne pokulháva. Čo na tom, že tu máme dvoch inteligentných vyšetrovateľov, ktorý na začiatku odhalia takmer všetko, len aby potom boli neschopný čokoľvek vypátrať. A takýchto charakterových zmien vo vnútri filmu je tu veľa. Z dobrého na zlého. Z ustráchaného na odhodlaného. A len tak, zo sekundy na sekundu, lebo nesmieme strácať čas. Ako snaha predstaviť novú zločineckú organizáciu by si to zaslúžilo trošku premyslenejší a hlbší scenár. Trochu prekvapivých zvratov a možno aj dlhšie finále. Takéto generické VFX obludnosti začínajú byť únavné. A tá romantická línia bola najlepším a najfunkčnejším vtipom celého filmu. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Podobně jako u Johnnyho Deppa mi Jared Leto a jeho extravagantní herectví, začíná lézt krkem, ale výsledná "kvalita" Morbia není jen jeho vinou. Extrémně nezajímavý, pitomý a špatně vypadající komiksový film, který by úspěch marně hledal i před 20 lety, natož pak dnes. Příšerný hlavní hrdina, pitomý příběh a akční scény, které se snaží zaujmout stylem, který byl cool v dobách prvního Matrixu. Teď už jen vyřešit záhadu, zda je horší Morbius nebo druhý Venom. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Studio Sony původně mělo plán, že dvojice filmů Amazing Spider-Man vyšlape cestičku pro několik spin-offů, kdy se tak kolem Amazing Spider-Mana vytvoří jedné filmové univerzum. Jenže Amazing Spider-Man 2 v kinech zklamal a nakonec tak došlo k dohodě mezi Sony a Marvel Studios, kdy Sony aktuálně půjčuje Spider-Mana v podání Toma Hollanda pro hostovačky v Avengers, Marvel Studios zase výrazně vypomáhá na Spider-Manových sólovkách. Jenže Sony to nevzdalo a nadále chystá vytvořit vlastní filmový vesmír, jen tedy prozatím bez Spider-Mana. Započal to Venom, který se v kinech dočkal velkého finančního úspěchu a vysloužil si pokračování. Po Venomovi nyní došlo na dalšího Spider-Manova protivníka a antihrdinu, tentokrát jménem Morbius. I Morbius se stal jedním z těch filmů, který se během pandemie mnohokrát odkládal (měli jsme ho původně vidět už počátkem roku 2020), dočkal se též několika přetáček a nakonec přichází až velké události jménem Spider-Man: Bez domova. Pochopitelně by se nevyplatilo čekat nějakou zásadní událost, důvěra ovšem směřovala především k tomu, aby byl film alespoň fajn a Jared Leto měl po svém neslavném pojetí Jokera konečně v biografii zapsanou nějakou solidní komiksovou úlohu. Kde je ovšem pravda?   Morbius působí jako anomálie. Jako komiksový film, který vznikal kdysi dávno na počátku 21. století, kdy komiksové filmy ještě vyloženě nebyli největšími filmovými událostmi/megahity roku. Připomene filmy jako Daredevila s Benem Affleckem, Elektry s Jennifer Garner, Punishera s Thomasem Janem či Ghost Ridera s Nicolasem Cagem. Dvě dekády nazpátek by možná Morbius mohl obstát, v dnešní zaplavě komiksové konkurence ovšem absolutně neobstojí, protože působí jako bratránek z direct-to-dvd. To samotné by ovšem nebyl problém, kdyby mohl Morbius čímkoliv zaujmout. Jenomže on nezaujme prakticky ničím. Minimálně tedy ne v tom dobrém slova smyslu.   Morbius je jeden z nejhorších komiksových filmů posledních let, minimálně tedy ten nejslabší od Fantastické čtyřky z roku 2015. Neskutečně hloupý scénář, který víceméně v průběhu popírá vlastní nastavená pravidla, akce bez nápadů sázející především sem tam na zpomalené záběry, aby aspoň chvíli bylo vidět, co se to vlastně na plátně děje a především střih v podstatě ničí veškeré akční scény, vizuální efekty jsou neskutečně ošklivé (především proměňování dvou hlavních postav na upíry) a herci do svých rolí nedávají prakticky nic. Jared Leto nadále na komiksové role štěstí nemá, Matt Smith poté jako hlavní záporák Milo předvádí výkon, který snadno připomene Nicolase Cage a jeho známé cageování. Velkým otazníkem je poté obsazení Tyrese Gibsona do role postavy Simona Strouda. Tyrese Gibson je totiž jako drsný polda jednoduše nepřesvědčivý a člověk mu tuhle polohu vůbec nemůže věřit.   Problémem by ani tak nebyli povinné postavy (mentor, láska, nejlepší přítel proměněný v nepřítele), kdyby s nimi scénář dvojice Matta Sazami/Burka Sharplesse nějak zajímavě pracoval. Jenomže Morbius ve finále působí jako takový ten průměrný komiksový film, který má za úkol dát dohromady umělá inteligence. Pomáhá tomu i fakt, že režírující Daniel Espinosa vlastně se žádným zajímavým nápadem skutečně nepřijde. Především se v průběhu ukáže, že by Morbius možná mohl obstát jako protivník pro Spider-Mana nebo Bladea, tahle postava ovšem svůj film zcela utáhnout nedokáže. Především proto, že vlastně není dvakrát zajímavá. Z Morbia jde vycítit temnější pojetí než u Venoma (vtipkování ve filmu prakticky není), chvílemi to poté vyvolá pocit, že to má být celé pojaté jako taková tragédie. Jenomže vše co se na plátně děje nechává člověka zcela chladným, protože v tom filmu skutečně prakticky nic nefunguje.   Není to přitom úplně toporné řemeslo. Peníze na tom jsou vidět, Oliver Wood za kamerou občas přeci jen ukáže alespoň nějaký ten hezký vizuál, hudba Jona Ekstranda nezní špatně a Morbius alespoň trvá snesitelných 100 minut a proto celkem uteče. Espinosa za kamerou sice nepřináší kdovíjak zajímavé nápady, minimálně nějaká tvůrčí zručnost tam ovšem je. Jenomže v průběhu se vlastně jen víc a víc ukazuje, jak moc nevyužitý potenciál v Morbiovi je. Je tam nějaké dilema, pochybování nad sebou samým, zhroucení osobního života a další věci, které by mohli ve funkčním dramatu fungovat. V Morbiovi se ovšem jen tak nějak dějí, vyskakují na povrch, následně se začínají tak nějak ignorovat a na konci to nejspíš od diváků chce nějakou empatii k postavám a tomu co prožívají. Jenomže to nejde, protože se nikdy nevyskytne pocit, že se o něco hraje. Nehledě na to, že ústřední konflikt mezi hlavním hrdinou a hlavním záporákem působí, že v tom filmu prostě je, aby měl film záporáka a mohlo ve finále dojít k nějaké akci. Nejhezčí jsou ve finále na celém filmu nejspíš titulky. Mají sami o sobě větší půvab než celý Morbius.   Tudy cesta nevede. Sony zoufale touží po vytvoření vlastního propojeného vesmíru, kde by se za pár let měli spolu setkávat Venom, Morbius a další Spider-Manovi protivníci, i když ovšem Morbius pořád může vydělat solidní peníze (a při rozpočtu 75 milionů dolarů má velkou šanci se dostat do plusových čísel) a může se jet dál, sázka na to samé by příště diváky mohla jednoduše omrzet. Morbius působí jako tuctová záležitost, která jakoby byla vytvořená umělou inteligencí, v současné konkurenci komiksových filmů je prakticky nemožné, aby Morbius někoho zaujmul. Osobně si navíc nedovedu představit, jak by se mohlo s postavou Morbia nadále pracovat, vlastně by mi osobně nejvíc zamlouvala, že by nový Blade v podání Mahershali Aliho zneškodnil Letova Morbia v úvodní scéně svého prvního sólového filmu. Rázem by tak tahle inkarnace a celý tenhle velký omyl našel alespoň částečný smysl. Kdybych ovšem musel za Morbia z vlastní kapsy zaplatit 150 korun, nadšený bych z toho nebyl. Takový velký studiový omyl se každý den nevidí......     PS: I když jsou dvě po-titulkové scény na celém filmu to nejzajímavější, paradoxně jsou na celém filmu i nejdementnější. Absolutně nedávají ze žádného ohledu smysl (rozbor by byl výživný), popírají dříve nastavená pravidla odjinud a především jen dokazují, jak se v Sony marně snaží uplést z hovna bič. Kdo se jinak náhodou těší na výskyt graffiti se Spider-Manem, budovy Oscorp či interakce Letova Morbia s Vulturem Michaela Keatona ze Spider-Man: Homecoming, ten by měl tak trochu zchladit očekávání. () (méně) (více)

Galerie (29)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně v metru je v pozadí vidět několik reklam/plakátů se jmény „Thomas & Kane“. Jde o poklonu Royovi Thomasovi a Gilu Kaneovi, kteří byli tvůrci Morbia. (LUKICKK)
  • Ve 2. traileru hraje remix na píseň „People Are Strange“ od The Doors. (Knowho)
  • Michael Morbius (Jared Leto) se za účelem provedení „upířího“ experimentu plaví na nákladní lodi jménem Murnau. Jedná se o odkaz na německého režiséra Friedricha Wilhelma Murnaua, tvůrce Upíra Nosferatu (1922). V době uvedení Morbiuse již sto let starý snímek je jedním ze zásadních zástupců německého expresionismu v kinematografii a zároveň jedním z nejikoničtějších filmů s upíří tematikou. (Stanislaus)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

03.03.2024

Před dvěma lety se i měsíce po premiéře kina stále bortila pod nápory nadšených fanoušků, kteří dotlačili tři pavoučí hrdiny k obřím tržbám ve filmu Spider-Man: Bez domova. Právě tento film ukázal,… (více)

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

23.01.2023

Každý rok se v předvečer velkého finále oscarové sezóny sejdou v Los Angeles členové nadace Zlatá malina, aby „ocenili“ ty nejhorší filmy uplynulého roku. Hlasování o tyto ceny se účastní zhruba 700… (více)

Reklama

Reklama