Režie:
Craig GillespieKamera:
Nicolas KarakatsanisHudba:
Nicholas BritellHrají:
Emma Stone, Emma Thompson, Paul Walter Hauser, Joel Fry, Mark Strong, Emily Beecham, Jamie Demetriou, Kirby Howell-Baptiste, Ed Birch, John McCrea (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Držitelka Oscara Emma Stone září v celovečerním filmu Cruella od společnosti Disney. Film se odehrává v době londýnské punckrockové revoluce 70. let a sleduje vzpurné počátky nechvalně proslulé módní darebačky, Cruelly de Vil. Mladá, chytrá a kreativní podvodnice Estella je odhodlaná se prosadit ve světě módy. Spřátelí se s dvojicí mladých zlodějů, kteří oceňují její zálibu v rošťárnách. Jednoho dne se Estelle podaří zaujmout pozornost ohromně šik a děsivě haute módní legendy, baronky von Hellman, jenž ztvárnila dvojnásobná držitelka Oscara Emma Thompson. Jejich vztah však uvádí do pohybu souhrn událostí a odhalení. Estella se rozhodne přijmout svou temnou stránku a stává se drsnou, módní a pomstychtivou Cruellou. (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (365)
Je to smutné, docela jsem se po ukázkách těšil a i předchozí film Craiga Gillespie (Já, Tonya) mě mile překvapil. Cruella ale bohužel selhává úplně ve všem. Ani krásné kamerové nálety, perfektní masky a kostýmy, výprava, či skvěle obsazení herci, nedokáží zakrýt fakt, že ten film je strašně hloupý a šíleně nudný! Měl jsem velké obtíže film dokoukat... a hloupost jednotlivých zvratů mě tak o to více mlátila do očí. I samotná proměna ve "zlou", ke které došlo v posteli lusknutím prstů podtrhuje marnost scénáře, který si prostě neví rady s faktem, že by si obecenstvo mělo oblíbit maniakálního psychopata, který touží po kůži štěňátek... Takže hned v úvodu jsou nám dalmatini představení jako krvelačná digitální monstra.... a takhle neohrabaně a hloupě se scénář vypořádává s každou "komplikací"... Neumím si představit, že to je pro děti, ty se u toho ukoušou nudou ještě víc... Já vlastně vůbec nevím pro koho ten film má být... ()
Kdyby si film udržel drzý náboj začátku po celou dobu, byla by to bomba. Tenhle však má silné a zábavné momenty jen občas. K nim rozhodně patří Cruellin módní souboj s baronkou nebo její marné prosazování se při práci v módním domě – s vítěznou pointou. Pak ale přechází i četné až příliš těžké momety a s psychickou náloží se nedovedou vypořádat s nadhledem. Je čím dál víc zřejmé, že většina postav je do děje jen nastrčená, aby v určitou chvíli vykonala čin, který popostrčí děj, a jinak nejsou vůbec důležité či jakkoliv psychologicky prokreslené. Někdy tyhle panákovité postavy jednají i v rozporu s logikou či svými vlastními záměry. SHRNUTÍ: Chtělo to aspoň límeček z pravého dalmatina, když už ne celý kabát. ()
Cruella je na rozdíl od Stovek dalmatinů snímkem s výrazně temnější atmosférou a mohlo by to být ještě lepší, kdyby nad filmem nerozprostřela svá mocná křídla společnost Disney, kterou zrovna dvakrát nemusím (stejně jako KGB, CIA, a cenzory, kteří dohlíží nad politickou korektností). I tak jsem byl ale mocně překvapen tím, jak mě film po celou dobu bavil. Emma Stone hrála výborně, Emmě Thompson sedla její záporačka perfektně a ostatní už tady fungovali jen jako kvalitní podpora, protože si obě výše zmíněné Emmy ukradly snímek pro sebe. Tohle mě fakt bavilo. ()
Skvělý film z období sedmdesátek, v němž exceluje Emma Stone. Drama na pozadí fashion průmysl mě fakt bavilo, jen to na můj vkus bylo příliš rozvleklé a stačila by tak hodinka a půl. Cením, že Cruella nesvlíkla dalmatiny z kůže a jen se jejich vzhledem inspirovala, takhle by to mělo fungovat i reálně:) ()
Mám rád filmy, ve kterých se mísí opulence a ambice způsobem, který sice absolutně ztroskotává, ale je to parádní jízda! Cruella se snaží nějak polidštit postavu, která byla vytvořena proto, aby byla nenáviděna, a nedává to smysl logicky, logisticky ani emocionálně, následuje to každý trend, včetně trendů protiřečících si, a snaží se to být tolik věcí, že udržet s tím filmem krok není jen tak. Způsob, jakým se narativ toho filmu absurdně vymyká kontrole, je až kouzelný. Příběh ženy, která je v původní pohádce prostě extravagantní alkoholička, se proměňuje v příběh operního rozměru o vraždách, mezigeneračních křivdách, budování módního impéria a existenciálních traumatech - není absolutně žádná potřeba, aby byl tenhle charakter vykreslen skrze tak přemrštěný a překombinovaný příběh, ale nakonec právě absence jakékoliv zátky tomu dodává kouzlo. To se sice neodráží v hvězdičkovém hodnocení (potřeboval bych, aby to aspoň nebylo tak dlouhé), ale k tomu filmu vlastně cítím sympatie. Rozhodnutí zpětně motivovat charakter Cruelly de Vil tím, že dalmatini v jejím dětství a před jejíma očima ZÁKEŘNĚ ZABILI JEJÍ MATKU je ale rozhodně nejvíc geniální filmové rozhodnutí od match cutu ve Vesmírné odyseji a k tomu filmu nejde než cítit absolutní respekt a pokoru. Komukoliv, kdo si myslí něco jiného, plivnu do obličeje! ()
Galerie (40)
Zajímavosti (12)
- Režisér Craig Gillespie si na práci na kostýmech vybral Jenny Beavan, které ho zaujala svou prací na snímku Šílený Max: Zběsilá jízda (2015). Pro hlavní obsazení filmu vytvořila 277 kostýmů, z toho 47 pro Cruellu (Emma Stone). (bigjames)
- Během závěrečných titulků běží ještě jedna krátká scéna. (noelcoward73)
- Natáčení bylo odloženo poté, co si Emma Stone na koncertě Spice Girls roku 2019 zlomila rameno. (fiLLthe3DD)
Reklama