Watcher

• Velká Británie Watcher

Mladá žena se nastěhuje se svým snoubencem do nového bytu, ale trápí ji pocit, že ji ve vedlejším domě sleduje neviditelný pozorovatel. (tribican)

Recenze (101)

J*A*S*M

Body za originalitu si Watcher nepřipíše, ale body za styl a režijní zručnost teda já osobně hážu plnýma hrstma. Téma bylo již zpracované mockrát, obyčejně mě tyhle snímky, v nichž se hlavní ženské postavě dějou divné věci, manžel jí nevěří, a divák má být v nejistotě, zda se skutečně děje něco zlovolného, anebo hrdince jen haraší v palici, svojí obehraností otravujou. Ale Maika Monroe je skvělá herečka a Chloe Okuna má evidentně režijní talent, takže Watcher mě zaháčkoval a bavil, velmi moc. Tenze například ve scéně v metru je úplně hmatatelná. Kdo se dokáže správně naladit, dostane kvalitní mrazivý slowburn. 7/10 ()

Xmilden

Bukurešť město kde to nežije (a to v něm žijí necelé 2 miliony lidí). Nicméně tvůrci nám jej ukazují jako nejosamělejší místo na světě. Takové místo, ve kterém jste jedno i svému partnerovi, přestože jste cizinkou v cizí zemi. Hlavní hrdinka je chudera, našla si hrozného blbce, který ji táhne na druhý konec světa a pak na ni nemá čas. Celý film jsem se potýkal s ukrutnými nelogičnostmi. V doprovodu policisty hrdinka raději nikam nejde, aby pak na druhý den sama vlezla prakticky kamkoliv. Musím říct, že jsem si tyto krátké jednoduché kousky docela oblíbil. Není to nic složitého, vlastně se divák jen usadí a počká až se to NĚCO začne dít a ono se vždy dít začne. Když to má navíc jen 90 minut o to lépe. Jenže tady se toho zase tak moc neděje a poměrně dlouhou dobu. Nakonec se finále smrskne na nějakou slabou desetiminutovku. Škoda že naše hrdinka neodstřelila i toho vola co ji do té Bukureště vzal. Hodně slabý zástupce žánru. 40% ()

Skeksis

Keby prvé dve tretiny neboli absolútna demencia, tak by bol americký film v Rumunsku dracool. Tak po prvé, keď sa presťahujem do Rumunska, mala by som vedieť aspoň kváknuť po rumunsky, a po druhé, celý problém so zízaním do okna by vyriešili záclony. Takto mám pocit, že tam všetci všetkým zízajú do okien, a sú s tým v pohode. Ale kvôli poslednej tretine sa určite oplatil pozerať, lebo skvostný meravý panák Burn Gorman v ňom predviedol dokonalého psychopata. ()

BoPo

Po x rokoch som zasa narazil na Maiku Monroe. Po výbornom Neutečeš (2014) ju zasa vidím v hororom prostredí. Treba uznať, že jej tento žáner rozhodne pasuje. Kulisy zaujímavé, zápletka sa dlho tvárila hitchcockovsky, Burn Gorman dodal potrebný efekt znepokojivosti, ale finále? Neuspokojivé, obyčajné, nezodpovedajúce vytvoreným očakávaniam. ()

TheEvilTwin

Takový ten úplně průměrný thriller s nikterak převratným nápadem či hereckým obsazením a s celkem čitelným koncem. Potěší krátká stopáž, místy neurážející prvky paranoie a dávka napětí, ale jinak to jede v koleji naprostého průměru a nikam výše se to se svými ambicemi nepokouší vytáhnout. Při sledování neurazí, ale ani nenadchne, nicméně po týdnu budu mít problém si vybavit, že jsem Watchera vlastně viděl. ()

• V úvodu filmu jede dvojice vozem taxi, které má zadní okna dělená. V dalším záběru ale vystupují z taxi, které má zadní okna celá. (SsgtJira)
  • Podle původního scénáře se měl děj odehrávat v Brooklynu v New Yorku. (LUKICKK)