Noční směna

• USA Graveyard Shift

Dva zaměstnanci továrny Bachman Mill jsou pověřeni vyčistit krysami zamořené sklepení výrobních hal. Nikdo však netuší, že krvežízniví hlodavci nejsou to nejhorší, na co mohou v podzemí narazit. (Davay Home Video)

Recenze (63)

destroy83

Krysárna na motivy Stephena Kinga ve stylu 90-tých let. Do smrduté fabriky vedené úlisným majitelem, který zneužívá ženské osazenstvo nejen na nelidskou dřinu, nastupuje správňácký chlapík, jenž to nebude mít zrovna lehké. Čekají ho nelidská vedra, buranští kolegové a děsivé překvapení v podzemních tunelech pod fabrikou, kam jej posílá majitel ještě s dalšími pracanty provést generální úklid, jinak hrozí ukončení výroby. Tvůrce, ač se snaží sebevíce, nedokáže vybudovat tu pravou atmosféru, kterou mu interiéry podzemí nabízejí. Herecké výkony jednotlivých protagonistů odpovídají béčkovému ražení celého snímku. Kromě slizounského majitele, správňáka a bábovky, která se kolem něj začíná motat, dílko nabízí ještě jednu hlavní postavu a to démonického krysaře, jehož historky z Vietnamu a potažmo celé jeho ztvárnění jsou naprosto k sežrání. Krys si divák užije opravdu přehršel, hlavní monstrum je zdařilé a ukápne i kapka nějaké té krve. Příběh je celkem dobře vystavěn, ovšem, jak je již výš zmíněno, postrádá patřičnou atmosféru. U mě za tři hvězdy. ()

fcreading

Dosť priemerný horor od Kinga v ktorom atmosféra zagraduje až v druhej polovici filmu. Začiatok to má skvelý, ale akonáhle sa to dostane do stredu filmu, je už cítiť nudu ale i tak mená ako Brad Dourif a Andrew Divoff celkom potešia a takisto aj niektoré gore scénky s netopierom a potkanmi 60 percent. ()

eraserhead666

Sakra, z čeho všecho nejsou schopni udělat film. Dokonce i z ne moc povedené a nezajímavé Kingovy povídky.... A přesně, jak se dalo očekávat. Z Kinga si vzali jen název a námět, tak 60-70% děje filmu vymyslel scénárista a s Kingem nemá nic společného. A možná proto je to na rozdíl od původní povídky alespoň koukatelný, průměrný „monstermovie“. 2,5* ()

cariada

Ač se to ze začátku zdálo jako blbost, tak to nabralo spád a atmosféra pěkně gradovala. Jaká si divná fabrika na bavlnu, kde mají velké podzemí, ale je tam plno krámů a krys a je třeba to vyčistit, ale jen v noci. Už to samo o sobě je děsivé, já bych tam dělat nechtěl ani za nic. Celé to tam je pěkně ponurý a k tomu množství krys a jedna myška krapet přerostla.... Celé je to hodně skličující, a dodává to co je třeba. Docela by mě zajímalo co v tom podzemí chtěl ten maník dělat. ()

darkrobyk

Mě to snad bavilo více než před léty (kromě odporného dabingu, ale budiž). Větší nebezpečí než všudypřítomné krysy představuje tvor, který je tak detailně spoilerově popsán v obsahu. A musím říci, že jeho ztvárnění je velice dobré. Podle vzoru Čelistí a Vetřelce je vidět jen v náznacích až téměř do poslední chvíle, což příjemně stupňuje napětí a tříbí divákovu fantazii (pokud nezná povídku nebo nečetl zdejší obsah). Mechanické efekty jsou zkrátka realističtější než pixely. Pěkně udělaný je labyrint temných chodeb v podzemí, ze kterých čiší chlad, puch, hniloba a smrt. Starý hřbitov topící se v mlze je připomínkou gotických hororů. Gore sice není ohromující, ale drtička ukáže svoji sílu, krve dosti, obětí spousta a v titulcích by asi nemohlo býti: žádnému zvířeti (kryse) se nic nestalo, páč minimálně prak odvedl slušnou práci. Zvedám o jednu hvězdu. ()

• Budova v podzemí, v ktorej sa dej odohráva, sa volá Bachman Mills, na počesť Stephena Kinga, ktorý písal aj pod pseudonymom Richard Bachman. (Kadas97)