V temnotách

• Velká Británie Out of Darkness (více)

Ve starší době kamenné se nesourodá skupina prvních lidí spojí a hledá novou zemi. Když však pojmou podezření, že je pronásleduje zlovolná mystická bytost, je klan nucen čelit nebezpečí, které si nikdy nepředstavoval. (JasonCZ)

Recenze (73)

darkrobyk

Samozřejmě se nedá ubránit tomu, aby se člověku nevybavil kultovní Boj o oheň z roku 1981. Cummingův film je přirozeně mnohem skromnější, ale také je patrné, že mu nešlo o vytvoření přesvědčivého obrazu pravěku, nýbrž chtěl ukázat skupinu lidí v mezních situacích, kdy musí bojovat o holý život. Ano, je to survival odehrávající se v syrové a drsné krajině, kde slunko nezasvítí a kromě deště se přižene i bouře, aby dramatickému závěru dodala epický rozměr. Vlastně se mi líbilo, že dlouhou dobu je divák přesvědčován o tom, jak lidé budou muset čelit pravěkému predátorovi, případně, dle Odala, démonovi. Scény s mlhou nemají chybu, les je smrtící pastí a přesvědčit druhé, že by měli vykonat lidskou oběť, se nezdá být vůbec těžké. Přesto mi něco chybělo... Ovšem skotská krajina je bezútěšnost sama. 3,5* ()

majo0007

Niektorí recenzenti ("riči v piči") boli zrejme v lese na "houbičkách" s tampónmi v nohavičkách spolu so štábom. Pripomínalo mi to rozprávku o "Červenej Karkulke". Tlupa nehercov recitujúcich hatlaninu, blúmajúcich po lese... budget 1000€ za benzín do peknej krajiny. Dokonca odkukaná pičovina z Pitch Black - holka má krámy, bu-bu-bubák po nej ide, lebo ju cíti...! Úděsné! Jedna ★ za kameru (aj keď tie 2 "prevracačky" som nepochopil, možno to malo byť kůl... né, nebolo) a hudbu, ktorá asi jediná stála za to. ()

Gilmour93

Ramba: První krev.. Vypadá to, že premiérový menses přivolává predátory zvířecí i sexuální, ale žánrový zlom do pojídačů mrtvých a kostěných tomahawků ty útočníky protřídí. Způsoby nasnímání skotské krajiny i hudební podkres by si určitě zasloužily více vyprávění obrazem na úkor mluveného slova, ale to už by se paleolitický horor o slabošství mužského pokolení posunul k nejednoznačnosti a nedůvěře v divácký důvtip. Pozorný divák si v 64. minutě může povšimnout, že při úpatí skalisek se na konci vřesoviště nachází menší budova s nápisem Dentální klinika.. ()

Astaroth12

Keďže sa film odohrával v dobe kamennej, tak som určite nečakal sceny plné svetla , ale práve naopak, plné temnoty a ponurosti. Je pekné, že zas si niekto po nejakom čase spomenul na dobu kamennú a film ako celok bol na to dobre pripravený, lenže i keď hudba bola ukážková a aj prostredie malo svoje temnejšie chvíľky, tak ako celok to bolo strašne nevýrazne a aj nudné. Je fakt, že od tohto filmu som nič prevratného nečakal , ale myslel som si, že môže prekvapiť. Lebo tajomne zlo v dobe kamennej by sa mohlo celkom dobre vyšantiť, ale to boli len moje skromne priania, film dopadol o niečo fádnejšie. Pripomínalo mi to predátora Prey, ale len tou neohrabanosťou, inak Prey bol celkom iná liga. Je tu ponurosť, ale nie je tu gore efektnosť. Je tu napínavosť, ale nie je tu drsnosť. U mna je to len za slabé 3*. ()

-bad-mad-wolf-

Celkem realistická odpověď na otázku, proč člověku trvalo tak dlouho, než se přemnožil, kolonizoval předlohu glóbusu a přestal požírat svoje mrtvé kamarády. Zdejší prehistoričtí obyvatelé sice zjevně znají holicí strojky, mluví podezřele moderně a nosí precizně padnoucí kožené oblečky, tvůrci kolem nich ale celkem schopně křešou atmosféru i napětí a postarali se o to, aby závěr filmu byl zajímavější než jeho úvod (což je vždy výhra). Bubákování ve tmě tvoří paradoxně nejnudnější složku filmu (temný les - cosi se pohne - vyděšené tváře - temný les - cosi se pohne - vyděšené tváře), mnohem zajímavější je celkový primal fear koncept (pudový strach z nepoznaného v časech, kdy byl pro člověka nepoznaný téměř celý svět) a jeho zdárné vyjádření. Kořeny všech válek, vyhlazování a emocemi znetvořených dilemat v oblasti poznávání mají kořeny hluboko v pravěku a jejich jednoduchost je pro demonstraci uvedeného ideální. Uvítal bych produkčně i obsahově bohatší remake. P. S. V komentářích k nalezení hotová esence pojmu "papouškování" - o horor tu totiž jde až v poslední řadě a smysl přirovnávání k Predátorovi chápe patrně jen ten, kdo s ním přišel první. ()

• Podle slov režiséra Andrewa Cumminga, byl jazyk Talo pro herce extrémně náročný. Jazyk byl kombinací arabštiny a baskičtiny a vypracoval jej lingvista Daniel Andersson. (chaometic)
  • Natáčelo se v okolí Gairloch ve Skotsku a děj se odehrává před 45 000 lety. Film tak odpovídá historii, ve které se první lidé objevili v severozápadní Evropě. (chaometic)