Série děsivých událostí přivede nesourodou trojku (John Boyega, Jamie FoxxTeyonah Parris) na stopu hanebného vládního spiknutí. (Netflix)

Recenze (49)

sochoking

Neodradilo ma nízke hodnotenie filmu a šiel som i napriek tomu do toho. Začiatok ma s pár dobrými hláškami bral a hovorím si, že to isto nebude také, ako sa tu píše v komentoch. Naviac sa mi lúbil obraz a k nemu i priliehavý hudobný "podmaz".  No a to mi vydržalo prvých tridsať minút. Potom už ma svrbila riť a nemohol som sa dočkať konca. Navyše za tie dve hodiny mi film nedal ani najmenšiu šancu si vybudovať akékoľvek sympatie k trojici hlavných hrdinov. 30%  ()

AnanAss

Je něco podivného ve městě to zdejším… hlavně tedy, když vidíte po ulicích pobíhat vaše vlastní klony! Na rovinu – po vydařených trailerech a stylových posterech jsem čekal více. Na druhou stranu to zase takový průser není. Sympatický retro vajb blaxploitationu sedmdesátých let se super hudebním doprovodem a na Netflix překvapivě povedený vizuál. Na Hromnice o den více se zde střídá s Truman show, Invazí zlodějů těl a Westworldem. Hlavní postavy zjišťují, že něco v jejich životě nehraje. Uvízli v časové smyčce nebo ne? Jsou součástí podivné reality show nebo experimentu? Jde o nějakou konspiraci? Vymaní se postupně ze svého Matrixu? A dalších otázek stále přibývá. Niggas a gangstas čtvrtě, strip kluby, laciné motely, tajné výtahy do podzemních laboratoří… a Jack Bauer ovládající krav magu. S postupem času je přeci jen už toho kecání dost a počáteční zvědavost se tak pomalu vytrácí. Ke škodě je také zbytečná délka bez výraznějšího finále. Komedie tam ve výsledku zase tolik není (v žádném případě nejde o výtku) a po většinu doby převládá příjemný mysteriózní nádech. Ideální doplněk při promítání grindhouse dvojice Planeta Teror/Auto zabiják a Tarantino bude mít z tohoto snímku určitě radost. ■ AnanAss‘s Score: 6/10 ■ ()

pornogrind

Film ve kterým je tma i ve dne(nejsem rasista) a slovo běloch je téměř sprostý slovo. Že to bude film víceméně o černejch bylo jasný už z plakátu. To by mi až tak nevadilo. Začátek mě ale vůbec nechytl a já jsem to měl 100chutí po vypnout. Naštěstí se to po pár minutách rozjede a přichází i nějaký vtipnější scény a hlášky. Snímek se na divák snaží vytasit i nějakou tu zápletku kterou tu radši ale rozebírat nebudu. Z výsledku rozhodně nadšenej nejsem. Na druhou stranu musím uznat, že na to jak to ze začátku pomalu vypadalo na odpad se to nakonec aspoň dalo dokoukat. Víckrát už to ale vidět nechci ani omylem. Na můj vkus hodně málo zábavy na tak přepálenou stopáž. Hodnocení něco mezi 1-2hvězdami. Blíž to má ale k tý jedný. ()

Likan7

Tma. Jestli si budu z Oni naklonovali Tyrona něco po pár měsících pamatovat, tak to určitě nebude zajímavá hudba, originální scénář, herecké výkony nebo akce, ale tmu. Juel Taylor by si rozuměl s DC. Jinak je to zoufale nudná, příšerně přepálená srajda, která se někde před půlkou totálně rozpadne a do cíle ani nedoklopýtá. Boyega je ale dobrej... ()

Marcos22

Brutálně ujetej biják plnej brilantně vystavenejch hlášek, který ho řadí v tomto směru k naprosté špičce kinematografie. Především Jamie Foxx tu posílá jednu hlášku za druhou jedna radost. Oni naklonovali Tyrona je těžkotonážní klonovací nálož plná absurdních a velmi originálních nápadů, které tak snímek řadí k jednomu z nejlepších auteurských počinů za poslední roky. Velmi podobný pocit po projekci jsem měl z prvního Zombielandu. I přes několik málo významných scénáristických přešlapů, převážně souvisejících s využíváním kamerového systému (sci-fi seriál Silo je po této stránce o kus dál), řadím Oni naklonovali Tyrona velmi vysoko. Za poslední dobu jsem se u málokterého filmu takto královsky bavil. Čtyři hvězdy. 👍 (23.07.2023) ()

Zajímavosti (17)

• Ačkoli se film odehrává v moderní době a odkazuje na spoustu událostí, které se odehrály v 90. letech. V hudebních scénách je dokonce použit trap – hlavní postavy jsou stylizovány do oblečení, nábytku a vlasů ze 70. a 80. let, čímž narážejí na stereotypní pohled na černochy, který byl záměrně vytvořen bělochy (což je klíčové pro hlavní zápletku filmu). (Johnny.ARN)
  • Ke konci filmu, když Tyrone (John Boyega) vychází z vinárny, visí na zdi plakát s reklamou „Somaaah“. To je narážka na drogu Soma z románu Aldouse Huxleyho „Brave New World“. Huxleyho román je dalším příběhem o sociálním inženýrství a společenské kontrole, mimo jiné prostřednictvím drog. (Johnny.ARN)
  • Na začátku filmu jde Fontaine (John Boyega) do samoobsluhy, aby si koupil stírací los a sladový likér Anaconda. Likér je odvozen od filmu Černej Dynamit (2009). Michael Jai White, který je jedním ze scenáristů filmu Černej Dynamit, dovolil režisérovi Juelu Taylorovi, aby nápad se sladovým likérem Anaconda použil v tomto filmu jako poctu předchozímu snímku. (Johnny.ARN)