Režie:
Sébastien VaničekKamera:
Alexandre JaminHudba:
Douglas CavannaHrají:
Théo Christine, Jérôme Niel, Finnegan Oldfield, Sofia Lesaffre, Lisa Nyarko, Marie-Philomène Nga, Mahamadou Sangaré, Abdellah Moundy, Emmanuel Bonami (více)Obsahy(1)
Kaleb bude mít zanedlouho 30 let a nikdy nebyl osamělejší. Bojuje se svou sestrou o dědictví a přerušil vztahy se svým nejlepším přítelem. Fascinovaný exotickými zvířaty najde na trhu jedovatého pavouka a přinese si jej do svého bytu. Trvá jen chvíli, než pavouk unikne a rozmnoží se, čímž se celé místo změní na strašivou pavučinovou past. Policie zároveň uzamkne budovu a tím uvězní obyvatele uvnitř. Jediná možnost pro Kaleba a jeho kamarády je najít cestu ven a přežít. (Continental film)
(více)Videa (3)
Recenze (144)
/// Už dlouho se mi nestalo, že by se nadějný film takhle strašně moc dosroal. I když partička hlavních postav není moje krevní skupina a totéž můžu říct i o soundtracku, oboje dávalo v kontextu smysl a vytvářelo to nějaký styl. Takže první polovina spokojenost - dokud se na plátně pavouků pohybovalo spíše méně, bylo to napínavé a nepříjemné. Ale pak se pavouci extrémně rozmnoží a snímek jde do kopru. Logika zmizela, všechno postrádá jakýkoliv smysl - postavy chtějí na střechu, ale nejdřív požárem vyprovokují hejno pavouků u dveří, které vůbec nechtějí použít? Aby to měli zajímavější? A do akčních scén montovat patetické dialogy se vzpomínáním na matku taky působilo zcela mimo. No a když k tomu připočtu ty naprosto neumětelský titulky.. katastrofa (třívteřinovej záběr na dveře - a titulky - "tu krabici otevřu!"). Takže celkově dost velké zklamání, bohužel. ()
Vaniček je moc šikovný režisér. Po technické stránce měl všechno vychytané, fungovaly i postavy, dynamika příběhu...šlapalo to jako hodinky. V porovnání s Útokem na věžák, se kterým sdílí pár společných rysů, vychází Havěť líp ve všech ohledech....vyjma jednoho. A bohužel pro mě podstatného. Tahle megainvaze pavouků je stejné sci-fi jako gorilopsi z vesmíru. I kdyby Vaniček žádné dokumenty od Atenborougha, nebo National Geographic nikdy neviděl, musel tušit, že se pohybuje v hrubé fikci. Přesto se jakémukoliv odlehčení vyhýbal a tvrdošíjně servíroval vážně míněné nesmysly. Ano uznávám, že jen díky nim mohly vzniknout velmi dobré hororové momenty a mohl vytýrat všechny arachnofobiky do bezvědomí. Snad se jen rozhodl nechat na divákovi, jak moc hluboko v zadku má zaražený kolík, který vymezuje rozdíl mezi edukativním a zábavným filmem. Já jsem na 6,45 cm. Za zpracováni bych dal silné 4*, za postavy a herecké výkony silné 3*, závěr slabé 3...možná spíš silnější 2*. Připočítám ale fakt, že podobných filmů vzniká málo a navíc je to evropský film...4 osminohé hvězdy. PS: Přemnožení invazivní pavouci, se kterými se nedá žít na jednom místě? Aha...tohle ve Francii, Švédsku a Německu důvěrně znají. I podle Vanička je to metafora...podle mě se mu ale povedl pravý opak, než zamýšlel. Ono je to totiž neokecatelné a jeho způsob, jak se s tím vypořádat o lecčem vypovídá. ()
Arachnofobie intensifies se skvělou gradací, nenásilným a o to víc přirozeně vyvolaným děsem, (relativně) uvěřitelným plotem a super hereckýma výkonama. Po "tunelový" scéně je to jeden chlupy stojící záběr za druhým. První pavoučí horor, u kterýho jsem neměl chuť rozmlátit stůl hlavou z cringe a bizáru, ale naopak děkovat za to, že v baráku kde bydlím nejsou ventilační šachty. ()
[FOD 2024] Konečně pořádný arachnofobický klaustrofobický zářez do kinematografických análů! Většina filmů z tohodle ranku jsou totální béčka. V tom lepším případě přiznaná a zábavná. Tady se ale pohybujeme na čistě hororové půdě. Pořádně děsivé, plné lekaček a napětí. Neznám lepší arachnohoror. Úvod v poušti? Naprostá pecka! Syrová až na kost. Pak se děj začne pomalu nenápadně rozjíždět a od útěku pavoučka téměř do konce šíleným způsobem graduje. Jasně, je to trošku sci-fi, scénář je v závěru naprosto nerealistický, ale šlape to a i v těch nejšílenějších místech se tvůrci našli místo pro zakomponování skvělého situačního humoru. U kterého často mrazí, ale celý sál se přesto směje. Uklízečka rulez! Navíc ke konci hlavní postavy uvěřitelně otevřou i svá stará traumata a dodá jim to na plasticitě a uvěřitelnosti. Pak se dá i chápat proč jsou to tak nesympatičtí kokoti a proč se celou dobu chovali tak jak se chovali. Tak jak byl příběh rozehrán ale měli všichni umřít dávno před tím nesmyslným koncem, kde se policie chová jako neschopná banda debilů a nic už od té doby nedává smysl. Dávám poctivých 70 % a přítelkyni bych na to do kina nevzal. Dobrý postřeh tu měl jendAA365. Čím větší pavouci, tím menší z nich šel strach. Ti nejmenší byli nejagresivnější a nejpřímočařejší. Představa, že se někde objeví, byla děsivá, protože se jim nedalo bránit. Pak šlo projít kolem spousty velkých pavouků, aniž by zaútočili, a megapavouk lidi naprosto ignoroval. Při stoupající bezvýchodnosti a bezmoci tu je opačný trend snižování strachu ze setkání s pavouky. ()
Narovinu to byla blbost jak zvon od matky boží s osmi nohama. Osobně jsou mi pavouci u prdele, nemám problém ho zadupnout a stejně tak s ním pokecat nad čerstvou mouchou o životě, ale v hororu (a v podvědomí žen) dokáže tento arachnid způsobit solidní peklo a dá se s tímhle námětem originálně pracovat. Tady se s ním 40% filmu jen pracovalo, zbytek bylo sociální drama (nudné), tma (nudná) a směšná akce. Že v tom baráku (i na policejní stanici očividně) žije samej lobotom co za euro blafne i kliku, nemá cenu ani zmiňovat, na scénáři to nestojí. Ono to ve výsledku stojí na jednom pavoukovi a padá na tisících. Zítra nebudu vědět, že jsem to viděl a pokud kolem toho byl hype, tak mě solidně minul. Abych jen neplival jed, tak efekty byly v pohodě a atmosféru zaplivaného předměstí Paříže vystihli přesně. Připomínalo mi to chvilkama zombie flick La Horde. 3* a.k.a 55% ()
Galerie (36)
Photo © Tandem Films
Zajímavosti (4)
- Sébastien Vanicek chcel ukázať komunitu s nízkymi príjmami vo Francúzsku inak, tak, ako reálne žije. Podľa neho sa vo filmoch často znázorňuje len v súvislosti s obchodovaním s drogami alebo ide o gýčovité komédie. On však vníma, že v skutočnom živote komunita funguje väčšinou celkom dobre a len občasne sa vyskytnú nejaké problémy. (Arsenal83)
- Majster hororového žánru Stephen King pochválil film a označil ho ako strašidelný, nechutný a dobre spracovaný. (Arsenal83)
- Scenárista a režisér Sébastien Vanicek hľadal nápady týkajúce sa diskriminácie, ktorej čelia černosi a arabsky vyzerajúci ľudia vo Francúzsku, a to ho priviedlo k pavúkom, ktorí sú v domácnostiach len zriedka vítaní - každý sa ich po spozorovaní snaží zabiť. Keďže so všetkými v príbehu (ľuďmi aj pavúkmi) spoločnosť zaobchádza ako s háveďou, názov mu prišiel ako prirodzený. (Arsenal83)
Reklama