Americké drama z prostředí horských velikánů a drsné přírody. Bývalý nájemný vrah Clint Eastwood přijal ještě jednu "zakázku". V horolezecké výpravě musí zjistit, který z horolezců mířících k vrcholu Eigeru je ruský zabiják a zlikvidovat ho... (Bontonfilm)

Recenze (113)

majo25

Film mi takmer celý čas pripadal ako bondovka. Nič sa neberie príliš vážne, drsné hlášky na adresu nepriateľov padajú každú chvíľu, špiónska hra, komplikované vzťahy z bývalími partnermi, tajná zbraň v rukách nepriateľa, pár rýchlych pästných výmien, tajomný šéf-albín je ako vystrihnutý z prvých bondoviek, dobrodružný nádych, no a mladé dievčatá dostávajúce sa do postele hlavného hrdinu podozrivo rýchlo. Akurát záverečná vysokohorská "turistika" mi do "bondoviek" celkom nesedela a práve ona bola zvládnutá najlepšie. Trilerových momentov je minimum, skôr ide o čistý akčný film s nie silnou špionážnou zápletku. Eastwood s Kennedym štandartne solídni. Ešte keby sa šetrilo so stopážou a na Eiger sa išlo o niečo skôr. ()

Pepinec

Eiger přitahuje nejen hnusný počasí, ale taky skvělý filmy. A Clint je zase jedinej chlápek na světě, kterej dokáže viset na převisu a sedět v režisérským křesle zároveň. První půlka mě sice brala asi jako Zemanův sváteční projev, ale viděl jsem v ní dvě krásný indiánský kozičky, takže dobrý. No a od kočkování na pískovcích v Utahu až po škádlení Severní stěny je to prosím pěkně jedna z nejlepších a nejvěrohodnějších lezeckých podívaných vůbec. Nevím, proč Eastwood nikdy nehrál Bonda, asi holt umí až moc věcí... ()

kinderman

Eastwood jako herec a režisér statečně bojuje s nablblostí zápletky a jejím rozuzlením (literární předloha prý měla být parodií na Bonda), takže výsledkem je snímek, který je zajímavý především v jednotlivostech: malebná kamera, Williamsovo hudební čarování, suše cynické hlášky hlavního hrdiny a nadržený psíček s rozkošným jménem. Plus jistý záběr, který do úspěšného konce dotáhl Verhoeven v Základním instinktu. ()

FilmFan24

První polovina je celkem rozvláčná, ale jak se příběh přesune do Utahu a posléze do Švýcarska, to je jiné kafe. Reálně natočené scény horských výstupů, při kterých se tají dech. Eastwoodovi role suše hláškujícího zabijíka, jak jinak, sedí a není divu, že mu každá káča skáče do postele...Inu, v 70-tých ještě svět nevěděl, co je AIDS...:) ()

Cervenak

Toto fest zostarlo. Zostala len nechcene smiešna "horolezecká bondovka", v ktorej všetky ženy lezú na Clinta, ale on chce liezť na kopec, aby tam odhalil nepriateľského špióna. Prekvapivé rozuzlenie je poriadne absurdné - a to som si celý film vravel, že dúfam, že nevytiahnu práve niečo takéto. Urobili to. Inak vizuál na svoju dobu veľmi solídny, aj to lezenie na horu je natočené veľmi presvedčivo, ale čo z toho, keď je to taká nuda? ()

Zajímavosti (12)

• Druhý den natáčení zabil uvolněný kámen horolezce Davida Knowlese. Několik minut předtím se pohyboval na stejném místě Clint Eastwood. (džanik)
  • Hlavní postavou jak předlohy, tak filmu, je historik umění Hemlock (Clint Eastwood), který se po nocích živí jako nájemný vrah. Autoři snímku s nadsázkou zamýšleli Vraždu na Eigeru stylizovat jako jakousi satiru na „bondovky“, ovšem tento záměr nakonec z filmu není příliš patrný. (ClintEastwood)