Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (8)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 355)
Čekal jsem něco na styl Černého roucha v kombinaci s McCarthyho Krvavým poledníkem a svým způsobem jsem to i dostal. Škoda že včetně častých, nadbytečných a především nechtěně hloupých jakože mysticky symbolických vsuvek. Držet se to čistě v oné rovině "nehostinná divočina, pragmatičtí drsní trappeři, indiáni na válečné stezce, přežití, nekonečné zasněžené dálavy, skučící vichry, p-o-m-a-l-é tempo", tak by to bylo ještě lepší. Jakkoli to nepochybně má pár slabých či zbytečných pasáží, tak když už je to dobré (což platí o většině stopáže), tak je to sakra že dobré. Z velké části díky syrové atmosféře, uchrčenému výkonu hlínu žeroucího Lea, fantasticky (jakkoli tradičně) pod vousiska si mručícího Hardyho i toho Gleesona, který tam až nečekaně sedl. A nelze nezmínit kameru; na plátnech nic tak "zarámování hodného" nebylo k vidění od Až na krev. Celkově tedy jednoznačně spokojenost, byť s nemalými výhradami. ()
Můj největší problém se Zmrtvýchvstáním spočívá v tom, že jakkoli se snaží působit vzdorovitě vůči očekáváním spojeným s vyprávěním amerického velkofilmu, nakonec stejně jeden každý načrtnutý motiv poslušně v závěrečném vyvrcholení zúročí a všechny kousky skládačky zaklapnou do uzavřeného tvaru. Už jen v tomto ohledu shledávám opakovaně zaznívající srovnání s Malickovými modernistickými díly poněkud neadekvátními. ()
Takovýchto realisticky špinavých, výpravně neučesaných filmů, které působí, jako by se filmaři skutečně vrátili o těch 200 let nazpátek, mnoho nevzniká a pár let dozadu si vlastně nevybavuji ani jeden. Syrová akce, kde úplně cítíte tu krev a bolest, fyzicky kontaktní souboje, brané jedním dlouhým záběrem a do toho nádherné obrazové kompozice dechberoucí přírody. A všude sníh a bláto a špinaví herci, kdy si říkáte, že své si musel užít i filmařský štáb okolo. Jednoduchý příběh vůbec není na škodu, protože jde aspoň na dřeň filmových postav, jejich fyzického a duševního strádání. Úplný protiklad manýristického, do sebe zahleděného Birdmana, kde mě osudy postav vůbec nezajímaly. Společně se ´Sicariem´ nejlepší film roku 2015. ()
Tyjo, já jsem byl 100% přesvědčený, že budu nadšený, a už už jsem si v hlavě formuloval hejt na hejtry. A ono prd. Revenant je super devadesátiminutový survival, bohužel film trvá 150 minut. Zbytek tvoří nenaplněné ambice, podložené plytkou indiánskou mystikou. Pokusy o transcendentální přesahy tu bohužel vůbec k ničemu nevedou, Iñárritu se jen značně sebevědomě plácá na povrchu. Nejenže to nefunguje, ale dokonce to i vyloženě škodí tomu ústřednímu příběhu a jeho postavám. Ani chvilku jsem na plátně neviděl Hugha Glasse. Vždycky to byl Leonardo DiCaprio, kterak pod Iñárrituovým vedením dělá umění. Zklamání jak hrom a současných 83 % je ve světla 66% Birdmana zlý vtip. ()
Obdivuhodný zálesácky survival thriller. Tých malebných záberov na zamrznuté hory, lesy a prérie je možno priveľa, ale to je asi tak všetko, čo tomu vytknúť. Perfektný DiCaprio, ešte perfektnejší Hardy, famózna réžia, famózna kamera. Niekoľko scén brutálna intenzita (ešte viac než medveď asi záverečný súboj). Pre mňa viac než príbeh o ľudskej nezdolnosti je to asi presvedčivé zobrazenie sveta a času, keď ešte mala príroda nad človekom navrch, keď ešte musel o prežitie fakt bojovať. To, že o prežitie zjavne bojoval aj štáb, len znásobuje zážitok. Veľký dobrodružný film s mierne mystickým nádychom, do artu by som tomu nenadával. ()
Galerie (105)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (63)
- Producent Steve Golin řekl v pořadu The Hollywood Reporter: The Roundtables (od r. 2013), že Leonardo DiCaprio (Hugh Glass) nebyl v tělech skutečných mrtvých zvířat, nýbrž jen v jejich napodobeninách, a to maximálně 2-3 hodiny. (XeronCZ)
- Celosvětová premiéra proběhla 16. prosince 2015 v Hollywoodu. (Varan)
- Každý den byl na natáčení se štábem bezpečnostní koordinátor kvůli případnému střetu s medvědem. (zbyshek)
Reklama