Smrtelně nemocný Frank je zároveň smrtelně unavený z americké konzumní kultury a rozhodne se zbavit společnost těch nejvíce otravných členů. K této misi si vybere neobvyklou spolupachatelku - šestnáctiletou Roxy. (JayZak)

Recenze (354)

ScarPoul

Veľmi fajn nápad len veľmi ťažkopádne prevedenie. S každým jedným aspektom filmu súhlasím. Ale okrem ústrednej dvojice bolo všetko od réžie, herectva, atmosféry, tempa a režijného rukopisu príšerné. Myslím si že som asi nevidel film, ktorý by bol takto zlý ale zároveň tak fajn. Niekoľko fajn referencií. Hrsť fungujúcich vtipov a celkom fajn kritika amerického debilizmu. Ale Bobcat je fakt nenápaditý režisér. Takže priemer. ()

Arsenal83

Toto je film, ktorému sa skutočne podarilo vystihnúť moje pocity zo súčasnosti. Ten pocit zhnusenia, keď si už v poslednom čase len náhodou zapnete telku a tam na vás vyskočia stupídne reality show. Keď si otvoríte hocijaké elektronické i papierové médium a najväčie odpady spoločnosti sú za celebrity. Najhoršie vytriezvenie ale príde, že keď sa rozhodnete toto kritizovať tak s úžasom zistíte, že väčšina ľudí okolo vás toto pozerá, toto číta, toto uznáva a teší sa z tak bezprizorného života. Väčšina ľudí sú ovce, nepotrebujú veľa, stačí mať len nejakú primitívnu tému na pokec a inak idú s davom. Nechcú zmenu, sú pohodlní pohnúť sa z miesta, vyhovuje im život o ničom. Úplne hrdinu tohto prehnaného, ale trefného filmu chápem. ()

nunka

God Bless America je zaujímavý tým, čo chcel povedať. Televízna kultúra typu Superstar, BigBrothers atď, ktoré sú jednoducho všade prítomné udávajú trendy a posúvajú hranice toho, čo je v spoločnosti "normálne". Typy ľudí, ktorí nepoznajú "dobré mravy" stále pribúda... Goldhwait si svoju neurózu dnešnej doby rieši réžijne a roztápa ju po svojom - cynizmom, extrémnosťou a tiež kontroverziou, čím ide tak trochu proti sebe a myšlienke...Čo ma dosť metie..So všetkým a všetkými skoncovať...Tak trochu psychopaticky... ()

Superpero

Zahořklej pán nesnáší televizi a dnešní pořady, takže místo, aby vypnul telku, šel se projít, nebo si přečetl pěknou knížku zabíjí lidi. Což by mohla bejt prča, ale není. Poselství o ztrátě slušnosti, laskavosti a civilizovaného chování nestačí a je to jen zoufale nudný film, kde se lautr nic neděje. ()

Fr

,,PROČ MÁME CIVILIZACI, KDYŽ UŽ SE CIVILIZOVANĚ NECHOVÁME?“..... /// To se tenkrát Frank rozhodl, že je třeba něco udělat s lidma, kteří nejsou schopní pochopit tak triviální věc, jako že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda toho druhýho. Když se k tomu přidala migréna z neustálý masáže pokleslou zábavou (degenerující společnost), ta touha ZNIČIT VŠECHNO PRIMITIVNÍ začala bejt neuvěřitelně silná. Tak silná, že neodolal kufříku na poličce, vytáhl bouchačku a ...strčil hlaveň do huby. A...vlastně PROČ?...vždyť TY za to nemůžeš!!! Krvavý, svým způsobem hodně vtipný (co je? Zasloužím si umřít?). SVĚT JE PLNEJ ŠÍLENCŮ! (no to mi povídejte!) Ale Frank a Roxy jsou (další) Milí lidé, kteří kromě citu pro výběr zmrdů, mají vztah k filmům a rockový muzice. Nevím jak ty Ameriko, ale já se kurevsky bavil! Plno krásnejch vražd, rockovejch popěvků a ideje, pro který se umírá. A tak Franku (a Roxy), až pojedete kolem Liberce, zastavte se pro mě. Mám pár tipů..... (aha, málem bych zapomněl....škoda!). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám touhu rozšlehat brokovnicí sousedovic brečícího spratka. 2.) Idiotská dětská hvězda má umírat za doprovodu Alice Coopera. 3.) AK – 47. Co dodat? (snad jen Americká superstar...). 4.) Thx za titule ,,jukab“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR *** AKCE ** NAPĚTÍ * P.S.: Ať už o tomhle filmu napíšete cokoliv, vždycky se to může obrátit vám! ()

• Kniha, kterou Frank (Joel Murray) půjčuje recepční, je "Pride and Prejudice and Zombies" od Jane Austenové a Setha Grahama-Smitha. (DJDVD)
  • Masový vrah, o ktorom sa Frank (Joel Murray) dopočuje v televízii, je Charles Whitman, ktorý v roku 1966 vystúpil na vežu v priestoroch Texaskej univerzity v Austine a zastrelil 16 ľudí, a ďalších 32 zranil. Po čine spáchal samovraždu a v liste na rozlúčku žiadal lekárov o pitvu svojho mozgu. Lekársky tím skutočne našiel zhubný nádor v hlave, ktorý mu tlačil na mozog. Tú istú diagnózu si vypočuje od lekára vo filme aj hlavný hrdina. O Whitmanovom besnení pojednáva film Smrtící věž (1975) s Kurtom Russellom v role vraha. (BlackTom)