Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 3

Recenze (1 360)

castor 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se měsíce, ale už pár dní po premiéře bylo jasné, že tohle formální frajer Darren Aronofsky neukočíroval. Tleskali mu, ale asi málo, takže neodolal vysokorozpočtovému vábení. Nabízí pokulhávající filmovou řeč a nevyvážené dějové tempo v nekompaktní biblické látce, kterak čekali na deštivý den, aby před zkázou zachránili nejen sebe, ale i nevinné zvířectvo. V prvních desítkách diváka těší Mansellova hudba a Libatiqueho kamera, je v očekávání z toho, co přijde a nadšený z Croweova drtivého charismatu. Pak se ovšem rovnováha lehce vytratí, forma drtí obsah, kupí se dramatické situace bez kvalitních dramatických základů, výsledek pak působí pateticky a mně osobně nejvíc vadila absence skutečných emocí. A zkamenělé padlé anděly radši komentovat ani nebudu – stejně jako srandovního Anthony Hopkinse. Kromě Crowea potěší krasotinky Jennifer Connelly a Emma Watson, jejich herecké kvality ovšem Aronofsky příliš nepodporuje. A vlastně i v případě Crowea, z kterého udělá umanutého šílence, s kterým divák postupně ztratí kontakt. I sympatie. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Změť jakéhosi filozofična, zabalená v atraktivním, vizuálně vybroušeném hávu. Obrazově plné grácie a fenomenálních triků, akce tvrdá a kontaktní (skvělý Libatique), spousta zajímavých scén jak obrazovou estetikou, tak silou emocí. Celkově ale prapodivně uchopený biblický příběh, který střídá čistokrevou epičnost (panorama, hudba, bitvy) s ponurou melodramou (loď, vztahy, sociální problémy). Zvlášť to funguje ok, s prolnutím už je to horší. Navíc Aronofsky je i tentokrát v některých scénách příliš psychedelic a nechává se zbytečně unést svojí vlastní fantazií, která mne ve všech jeho filmech neskutečně irituje, neboť je z toho tak akorát bolehlav. Poselství, či nějakou message jsem z toho cítil pouze lokálně, nežli ikonicky. ()

Reklama

Arbiter 

všechny recenze uživatele

(obsahuje spoilery) Jde o nejslabší Aronofského film. Což nic moc nemusí znamenat, protože jeho předchozí snímky jsou dostatečně skvělé. Snahu v popcornové rovině uchopit biblický motiv jsem od oznámení snímku vnímal jako pitomost. V důsledku není zdaleka tak zle, ale i tak se tříští hloubkou a promyšleností nedostatečně přesvědčivý autorský vklad, místy nudná doslovnost předkládaných myšlenek, fantasy kýč a dechberoucí momenty. ___ Aronofského filmy dokážu obhajovat do roztrhání. Zároveň musím uznat, že mají své intelektuální limity a jdou na ruku nám, mladým pseudointelektuálům, kteří rádi podobnou potravou přiživují iluzi, že rozumějí všemu - pokud možno hned a bez většího úsilí (čímž nedávám automaticky za pravdu kritikům, kteří zasvětili svůj život cejchování snímků na pseudo a vopravdicky hlubokej matroš). Zvoleným materiálem si ale režisér zkrátka nakadil do postele. Jak se člověk může oprostit od biblické předlohy, kterou interpretovalo tolik vzdělanců, že vedle toho snímek se svou blockbusterově vrtkavou interpretací zákonitě působí místy hloupě? Nelze na film nahlížet jako na autonomní dílo a ukájet se jeho velikostí. Aronofsky zkrátka neni Scorsese, Noe není Poslední pokušení Krista. ___ Jsem nadšený z citace o stvoření světa doprovázené evolučnímy výjevy. Naštve to spoustu lidí a to mě baví. Úžasný byl taky úvod, který do puntíku splňuje epický fantasy rastr, i nesmlouvavá a brutální přímočarost, kdy Aronofsky psychologizuje důsledky a motivy konání jednotlivých aktérů. Brutalitu snoubí s (často pokřivenými) ideály a obojímu umožňuje zanechat na malé lidské duši patologické šrámy. Darren v důsledku málokdy hodnotí a když už nějaké zrcadlo (mimochodem současným hodnotovým systémem protkané) nastaví, tak nijak hystericky. Tím chci říct, že u mě moralizující, pacifistická, vegetariánská ani enviromentální agitka za hranou nebyla. Stejně tak si nemyslím, že by jakákoliv postava byla v důsledku divákovi vnucována jako výhradně kladná nebo záporná. Přesto by snímky na takto profláklé motivy neměl dělat. Nejde ani o blockbuster, ani o hippie alternativu. Není to ani nobrain zábava, ani hluboké dílo. I přes to všechno, Noe je natočen skvěle a do chvíle, kdy voda opadne, jsem byl rozhodnutý pro 4*. Hlavně kvůli komornější rovině vztahů v rámci rodiny. Závěr to ale silně pokazil. Doufal jsem v to, že zabít či nezabít novorozené dítě vlastní krve je poslední Noeho zkouškou lidství (i když, ono těch novorozeňat při potopě asi nezemřelo zrovna málo, co). Následný standardizovaný závěr, promluvy Emmy Watson na téma "Co si Stvořitel myslí," absurdní duha nebo vínový depky to krapet shodili. To byl teprve kýč, panečku. A ano, potvrzuji, film obsahuje Enty i skřety. Jennifer Connely byla skvělá. A Clint Mansell by mohl zase jednou udělat egoistický soundtrack se silnými motivy, trošku mám strach, že mu dochází nápady. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Přechod k velkofilmu se podařil. Aronofsky si libuje v zrcadlení dnešního lidstva s potomky Kainovými. Snové sekvence a tripové vyprávění prvních kapitol z Písma, má pořád tu neokoukanou efektivitu, co dokáže přikovat suché oko diváka k plátnu. Russell je výborný, už dlouho nehrál takhle dobře a práce, kterou musí jeho Noe vykonat, se chopil se ctí. Cíl vybudování celé archy je trošičku odlišný a přidává snímku v závěru až thrilerové obrysy a depresivní pachuť, kterou rozbije až Watsonová v závěru. Hodně lidí Darrenovi křivdí za to, že se zaprodal Hollywoodu, ale upřímně si nedovedu představit, že by Noeho někdo natočil lépe. Nebo, že by nebyl dost osobitý. Nemám mu co vytknout (možná Noeho oholená kebule, byla menší ústřel). Málo kontroverzní? Málo šokující? Moc biblické? Proboha... Že to nemusím udělat?! ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Jo tak tohle mě dostalo. Musím předem upozornit, že jsem nevěděl co od toho čekat. Nejsem fanouškem Aronofského starší tvorby z vyjímkou Wrestlera, ale tohle mi sedlo dokonale a pro mě zatím jasnej vrchol jeho tvorby a je mi úplně jedno co se tu píše v tý půlce vypatlaných komentářů tady který jsou tradičně úplně mimo. Už teď je mi jasný, že je to nejlepší film tvůrce a protože se to líbí mě, tak je to nenávratně odsouzeno do modrých čísel. On to totiž Noe bude mít těžký, protože diváci tady (potažmo ovce až na vyjímky) se tu rekrutují do tří skupin. Tou první jsou artoví hnidopiši kteří se tu vytrvale starají o cpaní patetických a psychedelických sraček do červených čísel. Zde prostě platí názor, že pokud je nějakej film tak hrozně divnej, že mu nikdo nerozumí, tak je to prostě art největší druh umění a hotovo. Proto nebudu nikdy oslavovat např Fontánu, protože to je přesně druh takovýho filmu. No pak tu máme druhou skupinu kulantně řečeno jednodušší diváky se slabostí pro vypatlaný naefektovaný blockbustery. Ani jedný z těchto skupin se to líbit nebude, protože Noe není ani jedním z toho. Tenhle film má hloubku a myšlenku (a to přímo kurevskou) najdou se tu i ty typicky blockbusterovský efekty takže film je vlastně něco mezi tím takový kompromis řekl bych a funguje to skvěle. I když to je film z myšlenkou, tak zase zpracování mi nepříjde nějak extrémně složitý prostě žádný nepochopitelný psychedelický píčoviny naopak děj je jasnej a srozumitelnej i pro člověka co je nevěřící, nikdy nečetl bibli a o potopě světa ví akorát to, že byla celá země pod vodou. No a především měl jsem strach aby to nebyla náboženská agitka a to není ani náhodou. Nic navíc v tomhle ohledu co by to rušilo tam není (díkybohu!) Takže ortodoxní křesťani budou klít jak čerti v pekle, že tam nebylo dost boha a pánbíčkářských keců. Noe se prostě nezavděčí a může se líbit jenom třetí skupině diváků a to jsou ti kteří můžou vidět jak hloupej film plnej gigantických efektů, tak i něco co má opravdu nějakou hloubku a hodnotí vyloženě jenom filmovou kvalitu bez předsudků. No a já klidně drze a sebejistě prohlašuji, že do téhle skupiny patřím, takže si všichni odpadkáři naserte. Dejte si radši Fontánu nebo podobnou rádoby hlubokomyslnou mrdku nebo si dejte 2012 či jinej primitivní vejplach od Emericha a jemu podobných žabařů o skutečný filmový kvalitě prostě víte kuloví, ale kupodivu už mě to na týhle databázi nepřekvapuje. No nic to jsem odbočil (holt mi to nedalo ať aspoň zase pár blbců naseru) teď ještě něco k filmu. Vizuál je každopádně luxusní to netřeba rozebírat. Měl jsem obavy z těch Noeho vizí, ale dostali mě do kolen byli fakt tak sugestivní, jak se tam topili a řvali ty lidi, že mi běhal mráz po zádech. Co se týče stavby archy a jejího zabydlování hltal jsem to maximálně souhlas z kolegou Enšpíglem nástup zvířátek to byla nádhera něco takovýho jsem prostě fakt ještě v žádným filmu neviděl. No nakonec tu máme i jednu epickou bitvu aby se neřeklo. Samotný potopě už se film moc nevěnuje, ale nevadí tohle prostě není další 2012 nebo něco podobnýho (opět zaplaťpámbu za ty dary). Jediný co bych vytknul je tradičně delší stopáž která ke konci trošičku nudí, protože vrchol filmu přijde někdy ve 100 minutě a ta poslední půlhodina už nikam výrazně negraduje. Trochu mi připomněla starší kousky režiséra a asi proto mi úplně nesedla. Na druhou stranu odehrává se v ní zase rozlousknutí té hlavní myšlenky celého filmu a tak to svůj smysl má. Jde, ale o jedinou vadu na kráse a navíc když pozoruji jakým směrem se zase vyvíjí to hodnocení tak už jenom z toho důvodu, tam střílím plnej počet a je po diskuzi prostě. Tohle byl zatím v tomhle roce maximální epic zážitek, kterej není úplně bez chyby, ale to maximální hodnocení si prostě zaslouží.95% () (méně) (více)

Galerie (275)

Zajímavosti (34)

  • Filmový štáb se po řádění tropické bouře Sandy v říjnu 2012 vzdal 9. listopadu svého pravidelného oběda a věnoval tak 300 porcí teplého jídla obětem bouře na newyorském Coney Islandu. (Struhy)
  • Režisér Darren Aronofsky se dostal do konfliktu se studiem Paramount, když odmítl upravit film podle jejich přání. Aronofsky totiž pojal příběh Noema (Russell Crowe) netradičně a celý příběh si upravil podle sebe, na což určitá skupina diváků nereagovala pozitivně. Blíže nespecifikovaný zdroj prozradil toto: "Darren není stvořen pro studiové filmy. Nezajímá ho názor Paramountu." Studio Paramount toto tvrzení popřelo. (ČSFD)
  • V některých islámských zemích byl film zakázán, protože korán zakazuje zobrazování proroků. Židovská i křesťanská tradice Noema (Russell Crowe) řadí mezi patriarchy, nikoliv mezi proroky. (AGAMENON)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama