Pinocchio Guillerma del Tora

• USA Guillermo del Toro's Pinocchio (více)

Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)

Videa (6)

Recenze (216)

Pinocchia sem nikdy neměl moc rád, ale pokud bych se měl podívat znova na jakoukoliv jeho adaptaci, popřípadě jí pustit dětem, vybral bych si právě tuhle. Temnější a mnohem dospělejší ztvárnění notoricky známého příběhu ze kterého děti možná chvílemi nebudou úplně moudré vzhledem ke složitosti určitých témat, ale to podstatné si z něj odnesou i tak. Del Torova poetika z Pinocchia sálá a trošku překvapivě mě dost bavily všechny ty motivy, které sem Guillermo přinesl navíc, popřípadě je pojal jinak než sme byli do teď zvyklí. Jo a ta animace je prostě skvělá. Doporučuji pro fajnšmekry shlédnout ještě cca půlhodinový dokument o natáčení...80% ()

filmmovier

Nádhera. Úchvatná animace, poctivá atmosféra fašistické Itálie, krásné písničky a samotný příběh je starý dobrý doják. Je vidět, že tenhle film je del Torův srdcový projekt, protože to srdce v něm opravdu cítit a vidět je. Jeden z nejlepších letošních filmových zážitků, který je sice kouzelný, zábavný a veselý a tak všechno, ale je o zatraceně vážných tématech - smrt, fašismus, smutek, náboženská víra... ale pracuje s tím vším opravdu nádherně a emoce fungují přesně tak, jak mají. Prostě nádherná filmařina, na kterou dlouho nezapomenete. 85 %. ()

kajas

V roce 2022 se milovníci klasických pohádkových příběhů dočkali hned dvou adaptací vyprávění o dřevěné loutce, která se touží stát skutečným chlapcem. Nová disneyovská verze nebyla žádná sláva, takže del Toro z tohoto souboje vyšel jako vítěz. Nebudu skrývat, že příběh Pinocchia nepatří k mým oblíbeným a hlavní hrdina mi nikdy nebyl nijak zvlášť sympatický. Na tomto filmu oceňuji zajímavé propojení s druhou světovou válkou a důraz na větší psychologii postav (řezbář Geppetto ztratí během první války syna a upíjí se žalem atd.), čímž je zároveň jasné, že tento animák není určen pro nejmenší diváky. Jako "dospěláka" mě ale trochu otravovaly muzikálové výstupy a také téměř dvouhodinová stopáž. ()

Chrustyn

Verzí legendární pohádky bylo jen za posledních pár let několik a zcela upřímně jedna zbytečnější jak druhá. Pinocchio Guillerma del Tora je naštěstí trochu jinde a nejen že ozvláštňuje ohraný příběh novými prvky ale hlavně nádhernou stylizací. Muzikálová čísla trochu navíc (v české verzi navíc docela otravná) a okrouhat to o 15 minut by tempu jen prospělo. Přesto jedna z nejlepších adaptací a nejlepší animák 2022. ()

Vidly10

Krásný stop-motion animák, který si získá srdíčko každého milovníka pohádek. Je tam pár momentů, u kterých jsem si nebyl jistý, jestli měly být tak jak byly (jako například celá ta pasáž s Velrybou), ale i přesto to pěkně funguje a je to v daném případě potřeba. Film taky zvládá dobře výstavbu momentů a postav, jako by vše bylo potřeba, a právě proto jsem i některé nesrovnalosti schopen přehlídnout. Osobně jsem jako malý kluk viděl původního Pinocchia a tenhle je v mnohém velmi originálním dílem, který pro mě už teď poráží všechny ostatní adaptace, které jsem neviděl. Vypíchnout se musí i krásný hudební doprovod a muzikálové pasáže, které jsem s radostí sledoval. Finále krásně emotivní a myšlenka oné nesmrtelnosti a její nevýhody na mě fungovala vždy a vždy bude. Dost možná animák roku. 9/10 ()

Zajímavosti (14)

• Pinocchio v podaní Guillerma del Tora ukazuje, že veľký nos neoznačuje klamára, ale v tomto prípade označuje predovšetkým silný charakter. (Biopler)
  • Guillermo Del Toro konštatuje, že hoci je dej umiestnený do minulosti, má čo povedať aj v súčasnej dobe: „Stáva sa z toho film o bábke vo svete ľudí, ktorí nevedia, že sami sú bábkami. Ale oni nimi sú. Každý je tam bábkou. A toho, kto sa nespráva ako bábka, každý považuje za bábku.“ (Biopler)