Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Poslední recenze (401)

plakát

Farang (2023) 

"Farang" účinně zrežírovaný Xavierem Gensem, je násilný, melancholický a obsahuje dvě rozsáhlé krvavé bojové sekvence. Bohužel se dopouští neodpustitelného hříchu, když vás nechá hodinu čekat, než se objeví nějaká bojová choreografie slibovaná v traileru. Akce nastává až v posledních 30 minutách filmu. Naštěstí je bojová choreografie úderná, krvavá, násilná a zarámovaná tak, že vykouzlí úsměv na tváři každému, kdo má rád filmy typu "The Raid" atd... Otázkou je, jestli těch zhruba 60 minut čekání, stojí za to. Příběh je jednoduchý, klišovitý a má docela nepříjemný konec. Pokud se dokážete uvolnit a vydržíte to, užijete si to, co Gens a jeho kaskadérský tým dali dohromady. Závěrečný souboj na chodbě, který se změní v krvavou bitku ve výtahu je ohromující. Je to brutalita in your face, kterou film sliboval, a musel jsem si ji pustit ještě jednou, abych si vychutnal její sílu. Kdyby se jen zrychlilo tempo, přidalo více akce a kdyby tam hodili nějakého pořádného záporáka, ze kterého by běhal mráz po zádech, mohl se "Farang" zařadit po bok velikánů. Takhle je to jen fajn podívaná na nedělní odpoledne, pokud nemáte nic jiného na práci. /60%/

plakát

Arachnofobie (1990) 

"Arachnophobie" je důkazem, že i z jednoduchého, často viděného námětu lze vytvořit kvalitní horor. Příběh je docela jednoduchý, malé městečko je napadeno nebezpečnými druhy pavouků, ale film je proveden docela dobře. Opravdu úžasná práce režiséra, který bezchybně pracuje se strachem a používá ho ve správných dávkách a ve správný čas. Navíc je do něj zakomponována i skvělá komediální složka, která mu dodává patřičný nadhled. Líbí se mi úvod s dvojicí lidí, kteří objevili nový druh nebezpečných pavouků a jak se pavouk do městečka dostal. Když se podívám na rok vzniku filmu, tak v úctě smekám před tvůrci, jak perfektní pavouky dokázali tehdy vytvořit! A pokud se jich bojíte, bude vás film strašit ještě dlouho po zhlédnutí. Některé části filmu jsou sice celkem standardní, kdy jsou postavy vůči hlavnímu hrdinovi až nesmyslně skeptické, ale celý film má po celou dobu dobré tempo a nikdy nenudí. /70%/

plakát

Psí vojáci (2002) 

Popravdě jsem od toho čekal mnohem víc, protože mám rád "The Descent". Začátek filmu je příliš pomalý a závěr naopak hrozně uspěchaný. Po technické stránce film vůbec nefunguje, masky vlkodlaků jsou vyloženě směšné a scénář je horor sám o sobě. Velký problém je zoufalá absence krve, za což může fakt, že 3/4 filmu očekávané vlkodlaky, jakkoli nepovedené, vůbec nevidíme! Dialogy jsou k smíchu, bohužel to tak Neil Marshall nejspíš při psaní scénáře nezamýšlel. Stejný problém tkví i v příšerné režii. Neil Marschal není schopný natočit jediný záběr bez šíleného střihu, který by nekazil dojem z celé scény. Jeho následující filmy jsou naštěstí o třídu lepší. /30%/

Poslední hodnocení (2 831)

Farang (2023)

02.06.2024

Arachnofobie (1990)

01.06.2024

Psí vojáci (2002)

27.05.2024

Hory mají oči 2 (2007)

27.05.2024

Zapadákov (1971)

22.05.2024

DogMan (2023)

18.05.2024

Human Traffic (1999)

14.05.2024

Opičí muž (2024)

10.05.2024

Godzilla Minus One (2023)

10.05.2024

Reklama

Poslední deníček (20)

Konec (filmového) světa...

Tohle mě fakt už úplně zlomilo. Film, umění a svět skončil v podobě, v jakém jsme ho znali...

Zasraný mileniánský rozmazlení umrdanci!! Běžte s těmi menšinami už do prdele!!

 

Nová pravidla: Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara!

 
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.
 
 

Vyhlášení nominací na filmové ceny Oscar Foto: Mario Anzuoni, Reuters
Film musí splnit nejméně dva ze čtyř standardů, aby se mohl ucházet o Oscara za nejlepší film. První standard se soustředí na zastoupení na plátně a náměty. Film musí plnit nejméně jedno ze tří kritérií.
První kritérium – film musí mít nejméně jednoho herce v hlavní roli nebo významné vedlejší roli, jenž pochází z menšin (Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané – indiáni –, osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů).
V celém hereckém souboru musí tvořit nejméně 30 % herců v menších rolích ženy, lidé z etnických menšin, LGBTQ+ komunita nebo lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a úplně neslyšící.
Režisér Roman Polanski nezíská zpět členství v americké filmové akademiiAmerika
 

Další kritérium se týká příběhu, který se musí točit kolem žen, etnických menšin, LGBTQ+ komunity nebo lidí s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšících a neslyšících.
 
LGBTQ+ režisér nebo producent 
Další standard se týká celého štábu a vedení. Nejméně dva vedoucí pracovníci v tvůrčí funkci (například režisér, castingový režisér, hlavní kameraman, střihač nebo producent) musí být opět ženy nebo musí pocházet z etnické menšiny, LGBTQ+ komunity nebo musí jít o lidi s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící. Navíc alespoň jeden z nich musí být z následujících skupin: Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané (indiáni), osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů. Celý štáb se navíc musí skládat z 30 % z příslušníků znevýhodněných menšin.
Další standard požaduje, aby studio platilo stážisty, kteří pocházejí z následujících skupin: ženy, etnické menšiny, LGBTQ+ komunita, lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící.
Velká studia mají povinnost zavést v podstatném rozsahu trvalé stáže a praxe pro členy znevýhodněných menšin ve většině oborů – produkce, postprodukce, hudba, vizuální efekty, marketing, distribuce, PR.
Poslední standard požaduje, aby filmová společnost zaměstnávala několik manažerů z menšin v marketingovém a PR týmu.