Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Snímkem Vetřelec: Covenant se režisér Ridley Scott vrací do vesmíru, který sám stvořil ve Vetřelci, prvním filmu věnovaném nejstrašnějšímu mimozemskému monstru filmové historie. V nejnovější a ještě děsivější kapitole se připravuje posádka vesmírné lodi Covenant kolonizovat vzdálenou planetu na druhé straně galaxie. Nový svět, který nečekaně objeví, se jim z počátku zdá být dosud nezmapovaným idylickým rájem. Ve skutečnosti je to ale temný a brutální svět, jehož hrůzy si nikdo z členů posádky nedokázal představit ani v těch nejhorších představách. Když se tito vesmírní poutníci ocitnou tváří v tvář smrtícímu monstru, nezbývá jim nic jiného než se aspoň pokusit o zoufalý únik z tohoto zdánlivého ráje proměněného ve skutečné peklo. (Cinemart)
(více)Videa (16)
Recenze (1 632)
Nejprve velké nadšení, ovšem pak nám ty barevné balónky cestou z poutě postupně popraskaly. Revoluce to nebyla, k průšvihu se blížíme i podruhé. Prometheus byl minimálně rozpačitý. Dějově předcházel původnímu Vetřelci, někdejší svět rozšiřoval a měl nám představit, odkud se neznámý mimozemský organismus vzal a jak vznikl. Potenciál k rozvíjení mytologie tady tudíž byl, jenže.. Další vetřelčí zastavení britské legendy potěší skvostnou výpravou, velmi dobrými triky i hudbou. Atmosféře strachu z prvního (bezmála čtyřicet let starého) dílu se ovšem ani nepřiblížíme. Poměrně dlouho sledujeme osudy asi tuctu členů posádky lodi Covenant, která převáží v umělém spánku jedince k osídlení a vybudování lidské kolonie. O postavy se nebojíme, jsou zoufale zaměnitelné a k některým si cestu vůbec nevytvoříme. Melou filozofické bláboly, dělají pitomé kroky, za které by scénáristé zasloužili přes prsty. Ridley Scott, který letos oslaví osmdesáté narozeniny, navíc trestuhodně zeslabil vliv titulního monstra a žádných dramatických her na schovávanou se nedočkáme. A o ty tady přece jde, ne? ()
Tak takhle fakt ne. Ridley Scott nenatočil dalšího Vetřelce, ale dalšího Promethea. A to, co nefungovalo v prvním, tu nefunguje pořád a možná ještě víc. Hrdinové jsou ještě tupější, půlka z nich je tu prakticky jen kvůli tomu, aby umřela a o tom, že by měli osobnost, se mluvit fakt nedá. Katherine Waterston je navíc naprosto unylá a nenápaditá hrdinka. A bohužel Ridley nechává celou tuhle nudnou partu blábolit, čuchat k věcem na neznámé planetě, ztrácet se, rozdělovat se a umírat tak nedůstojným způsobem, že slovo „klišé“ to snad ani nevystihuje. Scott se pořád pokouší o film s přesahem. Filozofickým, náboženským a myšlenkovým, ale opět je to celé přinejlepším nudné a obvykle směšné, stejně jako záporák David. Jako horor to nefunguje. Ani moc nechce a celé mi to připadalo jako film, ve kterém se Vetřelci objevují víceméně jen proto, že se to nesmí jmenovat Prometheus 2. To, co máte u Vetřelce rádi, tady nedostanete. Senilní Scott jde totiž hlavou proti zdi a nejspíš se rozhodl, že svou ságu Prometheus dovypráví navzdory tomu, že o to vlastně asi nikdo nestojí. ()
Film, kde se střídavě hystericky ječí v nepřehledných scénách a střídavě filozofuje nad otázkami vesmírného AZ kvízu v až příliš přehledných záběrech... přitom se všichni chovají tak eraticky, že posádka Promethea připomíná profesory logiky na výletě do země osmisměrek. Po totálně wtf scéně zrození jsem se rozhodl, že pro mě Alien právě umřel a odešel jsem tzv. na spáčilku. Jedna hvězdička za to, že Franco kompfasuje, aniž by na palubě stačil pronést holou větu. To je správné rozhodnutí. Jediné. ()
S drobnou nechutí za velmi slabé 3 body... protože byl prostě lepší než Prometheus, kterému jsem dal velmi slabé 2 body. V čem lepší? V práci s postavami. Tím nemyslím (jen) postavení celého filmu na Fassbenderovi, který částečně nepřehrával, ale spíš to, co jsem v Prometheovi zoufale hledal - postavy, s kterými by se dalo aspoň trochu identifikovat, které by byly životné (tady tu a tam ano). Co postrádám nadále, je logika chování skoro všech, nicméně ve vyhrocenosti zápletky to pominu. ()
Představuji si, že kdyby se banda kamarádů v libovolném sociálně-lubrikujícím prostředí bavila o tom, jak by mohl pokračovat Prometheus, tak by jim v hlavách probleskovalo to, jak ve výsledku vypadá Covenant. Některé vize jsou ostré a super, spousta detailů a funkčních věcí je v mlze a postavy jenom jako loutky chodí od jedné cool scény k druhé. A Fassbender oplodní, co mu pod ruku přijde. Ale jako kdyby to vůbec nepřišlo do kontaktu s profesionálními filmaři, kterým někdo platí za to, aby vyrobili nejlepší možný výsledek. -"Don't let the bed bugs bite." ()
Galerie (117)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (45)
- Když si David (Michael Fassbender) po setkání s posádkou a Walterem odejde do jeskyně ostříhat vlasy, zpívá si píseň „The Man Who Broke the Bank at Monte Carlo“, kterou deformuje ozvěna v jeskyni. To je narážka na Davidův oblíbený film Lawrence z Arábie (1962), kde si stejnou píseň, doplněnou výraznou ozvěnou, prozpěvuje Lawrence (Peter O'Toole) při své první cestě pouští. (Rosselanor)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. května 2017 v Londýně. (Varan)
- Ve filmu používá posádka zastaralé zbraně z konce 20. století, konkrétně M4/AR15 keymod a Steyr AUG RIS. (SsgtJira)
Reklama