Reklama

Reklama

Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (1 040)

verbal 

všechny recenze uživatele

Být metrosexuálním postapo kokotkem s odpovědností za osud celého lidstva rozhodně není pro chlapce žádná výhra. Téměř veškerý čas musí věnovat tomu, aby šel příkladem, byl za všech okolností uvědomělý správňák s posláním, pomáhal slabším a udržoval harmonické vztahy v kdovíproč izolované kokotmunitě Hladových gayů aka tupých ovcí, které nejsou zdaleka tak vyvolené jako On. Nene, je to nesmírně těžký a zodpovědný úděl, nejeden Dárce, Divergent nebo člen obludária kolem Ketnys by mohl vyprávět. Člověk by se po přečtení zdejších pubertálních polucí málem domníval, že se v té zasrané vlně dětských postapokalyptických pičovin konečně urodilo něco s originálním nápadem a hustou akcí uprostřed krutě zákeřného a smrdícího bludiště. Ani hovno! Tři čtvrtě filmu hledá skupina buzniček sveřepě vedená nejkrásnějším a jediným hrdinsky rebelantským hošanem hormonální rovnováhu, poté chvilku pohoní v debilním labyrintu mezi pár lidožravými pavouky, zvítězí a už se můžeme netěšit na pokračování. Docela se bojím, co přijde, až tato vlna vyčpí jako homopýři. Krosouvry? Něco jako Ketnys versus Dárce, Hladový labyrint či Liga vypičenců? Raději nedomýšlet! V tomto případě si kromě nadšenců do nudných, neinventivních a neustále recyklovaných kopírek na jedno brdo jako já navíc přijdou na své i milovníci obskurní logiky. Ale co. Otázky typu „Proč se ta partička bukanýru s kovovými nástroji, provazy, vším možným vybavením a lesem jako kráva za zády nechává decimovat v nějakém trapném bludišti a hraje si roky na skautský tábor, místo aby během chvilky stloukla třicetimetrové lešení a zdrhla vrchem?“ nebo „Proč je k testovací izolaci pár debílků zapotřebí postavit obrovský hájtech labyrint a opíchávat je složitě pěstovaným kyberhmyzem, místo aby je nechali servájvlovat na nějakém pustém ostrově a injektovali pěkně postaru“? si všechny ty otylé děti, hledající v Cinestáru svou identitu při hltání tohoto „ukrutného“ dobrodružství, zajisté klást nebudou! ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Slibný debut... a zároveň nic, co by se mělo schovávat za úderným slovem hit. Tam, kde skvěle funguje jakás takás atmosféra, kde mladičtí herci kupodivu obstojně hrají a kde je vlastně docela dobře ztvárněná osada "bez paměti", boří naděje na vyšší level tuny otravných klišé a šablon. Zářivým příkladem jsou členové komunity, neboť po skončení si budete z postav pamatovat nejspíše jen mlhavou kolekci "Thomas, asiat, malej tlusťoch, zlej kokot a kluk, kterej radí... jo a ten černej, co je měl na povel". Nikdo se nedočká rozvinutějšího charakteru, s nikým nebudete soucítit. Podstatnou většinu vůbec nepoznáte. Sociologický prvek v podobě zásadního rozporu ve skupině (riskovat v labyrintu, nebo bránit pokojnou louku?) působí křečovitým, ba až násilným dojmem a divák si ho všimne jen proto, že tam prostě je - nikdo s ním nepracuje, nebo přinejmenším ne moc dobře. Smutnou tečkou je závěr filmu, jehož otevřenost je to poslední, co bych tvůrcům vyčítal (jedná se o film na motivy prvního dílu knižní ságy). Mnohem větším průšvihem se stala snaha finálně rozhřešit konflikt komunity, což se odehraje v podobě naprosto nepravděpodobné, nelogické, stupidní, trapné a všeobecně blbé scény. Co s tím? Užít si docela fajn teenage scífko pro nenáročné, jehož povrchnost a prázdné šablonky místo postav se dají přežít (stále váhám, zda jisté chvíle v příběhu doplatily na nedořečenost, nebo byly jenom debilní). Bonusem jsou hororem líznuté akční scény a jejich fungující kinetika. V kombinaci se záhadnou atmosférou labyrintu a všeho okolo to není zase tak málo - uvidíme, co se bude odehrávat v pokračování tohohle teaseru na druhý díl. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

O poznání zajímavější, dospělejší a smysluplnější film než všechny ostatní young adult adaptace. <šovinismus>Za což nejspíš může fakt, že na rozdíl od ostatních knih žánru tuto napsal muž, trololo. <šovinismus> 8/10 - celá recenze: www.sci-film.cz ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Není to vůbec špatné. Zápletka samotná i její uchopení coby dobrodružné fantasy na pozadí psychologického soužití skupinky "vyvolených" zvládají udržovat pozornost po celou dobu v bdělých mezích, a přestože námět představuje pro dnešní dobu typický, ambiciózní "velkofilm pro mladé", vizuálně stylizovaná forma je často zastíněna komorními scénami, v nichž se vyostřují konflikty mezi postavami a tajemný labyrint je nám pouze popisně představován. A to je dobře, jelikož ani myšlenkové vyznění a ani akční vnitřek bludiště nemají dostatečný potenciál na to, aby se jimi divák propletl k velkému nevšednímu zážitku. Film tak brzy z hlavy vymizí, ale ta trocha, co v ní zanechá, je veskrze pozitivní. 65% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám radost, že poslední dobou Američani točí jeden film za druhým na základě fantasy bestsellerů pro mladé, kterých je poslední dobou tuny. Za ty, co mě teď napadá třeba Hunger Games nebo Divergence. Každopádně i Labyrint: Útěk je dobrým filmem. Možná to na první pohled podle mého hodnocení nevypadá, ale já se u filmu fakt bavil. Ono totiž není zase tak jednoduchý dost rozdílný svět od toho dnešního představit do filmu. Tvůrci to ale zvládli dobře a jediný problém, který tak pro mě vznikl je samotný příběh, který mě místy štval, s čímž ale já vůbec nic neudělám. Naštěstí se do toho gay prostředí vměstnala jedna dívčina a tak to od druhé půlky filmu mělo alespoň trošku koule. ()

Galerie (167)

Zajímavosti (20)

  • Literární předloha Jamese Dashnera je první díl úspěšné knižní trilogie trilogie, k níž vzniklo i několik prequelů. (centy009)
  • Výroba a autorizovaná distribúcia filmu podporili viac ako 13 000 pracovných miest. (Laslo)

Související novinky

The Legend of Zelda putuje do filmu

The Legend of Zelda putuje do filmu

11.11.2023

Nejspíš to bylo jen otázkou času. Po letošním obrovském úspěchu snímku Super Mario bros ve filmu, jenž se díky miliardě a dalších 362 milionech dolarů stal nejúspěšnější herní adaptací vůbec, studio… (více)

Třetí Labyrint se odkládá na neurčito

Třetí Labyrint se odkládá na neurčito

01.05.2016

Zranění Dylana O'Briena, tahouna filmové ságy Labyrint, jsou závažnější než se původně myslelo. O'Brien se zranil 17. března, když ho na natáčení třetího dílu srazilo auto, studio 20th Century Fox… (více)

Malíček míří do Labyrintu

Malíček míří do Labyrintu

27.09.2014

Irský herec Aidan Gillen se objevil třeba v Temný rytíř povstal, kriminálce Blesk nebo letošním dramatu Kalvárie. Nejvíc lidí ho ale zná jako Malíčka ze Hry o trůny, kde pletichaří jako o život a… (více)

Reklama

Reklama