Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Hollywood v koncích je klaunovým ctižádostivým pokusem o sarkastickou alegorii. Ale nedokázal přesně odhadnout zcela správný a pocitem ublížení nezatížený odstup a do cirkusových hrátek vylévá až příliš mnoho ze své záště vůči komerční hollywoodské tovární výrobě filmů. Klaunova odzbrojující bezprostřednost se potácí v křečích a tklivá melancholie se stala stařeckým vrtochem, s ní klaun vyváří sarkastické výkřiky, žádá lásku i uznání. Klaunova šaráda funguje jen v oddělených jednotlivostech, ale celková myšlenka se s nedostatkem klaunova niterného odstupu stává jen podrážděným a proto zcela zbytečným klaunovým štěkotem za paravánem psychoanalýzy, umění, Érota a peněz. Tím klaunovým zbrojním arsenálem hromadného ničení je Val Waxman (Woody Allen), slavný filmový režisér na pokraji zájmu filmových výrobců. Stáří se ale nechce vzdát odchodu do starého železa, což dokazuje i svou intimitou. Klaun se rozmáchle pustil do psychoanalytických hříček a nedokáže z nich uniknout. Hlavní ženskou postavou klaunova filmobraní je Ellie (pozoruhodná Téa Leoni), Valova bývalá manželka a ctižádostivá producentka hollywoodského filmového studia. Pocit viny vrací opomíjeného starce znovu do hry a vysokého filmového světa. A pak je tu láska přítomná, minulá i budoucí. Významnou postavou filmu je Hal Jaeger (zajímavý Treat Williams), mocný a velmi úspěšný ředitel filmového studia a vybraný snoubenec Ellie. Názorovému střetu se přidává i intimní rovina zlomyslného klauna. Výraznější postavou je Al Hack (velmi příjemný a sám také filmový režisér Mark Rydell), Valův velmi ochotný agent. Vědomí poslední kariérní šance je nadáno důvtipem a vlastní obětavou pomocí. K výraznějším postavám patří Lori (příjemná Debra Messing), Valova milenka, mladá, naivní a atraktivní. Herectví je jejím posláním a Valova příležitost je šancí i pro ni. A k předním patří také čínský překladatel (příjemný Barney Cheng), zdvořilý pomocník kameramana natáčeného filmu a momentální psychosomatické indispozice samotného režiséra filmu. Z dalších rolí: odstrčeně dohlížející producent studia Ed (George Hamilton), chaotickým postupem rozrušený kantonský kameraman filmu (Yu Lu), příliš zvědavá novinářka Andrea Ford (Jodie Markell), architekt výpravy filmu Elio Sebastian (Isaac Mizrahi), kostymérka filmu Alexandra (Marian Seldes), k režisérovi naprosto otevřená hlavní herečka, mladá Sharon Bates (Tiffani Thiessen), Valův privátní psychiatr (Peter Gerety), či Valův rebelující syn Tony Waxman (Mark Webber). Film Hollywood v koncích není povedenou sarkastickou rošťárnou intelektuálního amerického klauna. Můžeme obdivovat drobnosti, ale jako celek je film nedůstojný jména Woody Allen. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Prumerny Woodyho film, pro ktery hraje velke plus uz to, ze me narozdil od vetsiny jeho filmografie nijak nevytocil a dalo se na to v klidu koukat. Kvalitni herci (Tea Leoni je super), zajimavy namet produkce filmu a typicky priklad toho, ze i kdyz znamy reziser natoci totalni zhovadilost poslepu, lide mu to sezerou a budou to povazovat za umeni, pokud ne v Hollywoodu, tak minimalne ve Francii. "Sex is better than talk. Ask anybody in this bar. Talk is what you suffer through so you can get to sex." 5/10 ()

Reklama

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Já mám dva Oskary a točím tady nějakou reklamu na deodorant!!!!....... Woody Allen si natočil film o tom, jak točí film o New Yorku, o městě, které nikdy nespí. CITÁT - Je to náboženský konflikt....... Mám pocit, že Woody Allen v režisérském křesle nezvládá sám sebe před kamerou. Že by umělecká masturbace? Je totiž jako herec dost ukecaný a rozevlátý. Některé jeho pohyby jsou prudké a změny témat hodně rušivé a uřvané. Herecké obsazení se opět povedlo, hudba, té se nedá nic vytknout, ale hlavní roli režiséra měl možná zahrát někdo jiný. CITÁT - Měl jste všechny příznaky, ale ne nemoc samotnou...... Například příklad té špatné rozpolcenosti osobnosti je vidět v restaurační scéně okolo 24 minuty. Ale film je v počátku, dohoda je udělána a teprve teď se rozjíždí ta pravá Hollywoodská filmová mašinérie. CITÁT - Stromy jsou zelené........ Byl jsem překvapen a pohlcen slepotou, ale v této situaci jsem tušil, že již tak neuvěřitelný příběh dostane ještě trapnější situace. Měl jsem pravdu. CITÁT - .....a pak se vzbudím a vůbec nic nevidím....... Vše to šlo spíš k horšímu. Tady mě ten humor celkem přestal bavit. 60% ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Slabota. Už ani dost humoru tam nebylo a když jo, tak byl hodně slabej (asi jak knedla v drahé restauraci). Děj už pořád na jedno brdo a z té slepoty toho Woody moc nevytěžil. Ani se mi nelíbilo, jak toho slepýho hrál. Jeden z jeho nejhorších filmů. A na ČT2 ve filmovým klubu tomu těma titulkama už vůbec nepomohly - plno dlouhých vět v dialozích bylo zkráceno na jednu krátkou, takže kdybych nerozumněl aspoň trchu anglicky, tak totální shité. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Ani uměleckou svobodu ochromující tlak koncepčního cílení filmu podle aktuálně nejvýhodnějšího sociologického klíče, jemuž se Allenem ztvárněný režisér Val Waxman vysmívá, neudělá takovou škodu, jako když se učebnicový autor vyčerpá a stižen „psychosomatickou slepotou“ už jen unaveně recykluje kdysi úspěšnou manýru v situaci slabého námětu. Uvědomuji si, jak podivná je samozřejmá dichotomie mezi objektivitou přírodních a formálních věd a subjektivitou estetiky, protože musí přece existovat velmi efektivní exaktní důvody toho, že Truffautově Americké noci se tato přijatelná slátanina nikdy nevyrovná. Ucházející lehká zábava, kterou ze dna vytahuje Allenovo hrané slepectví. „Call Dr. Kevorkian.“ ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)

Reklama

Reklama