Mušketýr

• Česko Ve službách krále (více)

Když mu bylo 14 let, jeho rodiče zabila královská Garda v čele s krutým Febrem. Teď je připraven pomstít smrt svých rodičů, bránit čest francouzské královny a třeba dát i život pro svou krásnou Francescu. (oficiální text distributora)

Recenze (89)

kingik

Mušketýr D´Artagnan, co se ohání kordem a hbitě skáče přes překážky. Justin Chambers dostal příležitost se vyřádit v akčně pojatém historickém filmu, na němž je znát práce asijského choreografa v akčních scénách. Veterán na poli režisérů Peter Hyams film pojal jako jízdu spíše pro teen publikum, které na historické filmy moc do kin nechodí, a mladý mušketýr pro ně bude představovat akčního hrdinu nasazujícího život za francouzskou královnu a mstící se za smrt svých rodičů. Hyams si režijně vede velmi zdatně, ačkoliv se romantika z filmu souboj od souboje postupně vytrácí, a zůstávají hlavně efektní akční eskapády na zemi i nad zemí. Solidní jízda, která nezapomněla ani na kvalitní herecké obsazení. Tak trochu jiný historický film. Zdařilý pokus, i když příznivci Alexandra Dumase film bojkotují, i když žádná křeč. Film s jeho slavným románem pracuje opravdu jen velmi volně. 80% ()

Skip

Tento film vůbec není špatný, i když ho natanočil takový režisér, jakým je Peter Hyams, který je spíš břídil. Filmu jasně dominují souboje, které jsou v čínské choreografii poněkud zvláštní, nicméně se na to moc dobře kouká. Z herců je jasnou jedničkou Tim Roth, jakožto Febre alias Muž v černém. Už ve filmu Rob Roy dokázal, že sečné zbraně ovládat umí. Z trojice mušketýrů je nejvýraznější D´Artagnan Justina Chamberse, o němž ten film v podstatě je. Ostatní jsou poněkud upozadění. Velmi dobrou figurou je Planchet v podání Jean-Pierra Castaldiho. Mena Suvari jako Francesca je spíš jen takovou ozdobou, ale ozdobou, na kterou se moc dobře kouká. Největší hvězdou, i když s menším prostorem, je Catherine Deneuve, která zahrála, co se zahrát dalo. A v kostýmu prosté ženy jí to moc slušelo. Mnohem víc než jako královně. ()

MickeyStuma

Známý příběh Alexandra Dumase st. o třech mušketýrech a chrabrém D'Artagnanovi odvyprávěný hongkongským stylem? Nakonec, proč ne? Fantazii se meze nekladou a ve světě filmu to platí dvojnásob. Jedno je tak už od samotného začátku jisté. V žádném případě nelze počítat s dobrodružnou romantickou atmosférou, jaká je jinak u takovýchto snímků očekávaná. Zde je ve vyprávění neobvyklý švih, zkratkovitý dějový vývoj a jedna akce střídající druhou ve stylu, jaký by nikdo neočekával. Fanoušci klasického šermu nechť raději tento snímek vynechají. Zato fanoušci hongkongských akčních filmů si přijdou na své. Ostatní budou skřípat zuby, cože to tvůrci udělali, ale dobře jim tak. Nakonec, s původním románem to kromě postav ani nemá nic společného. Příběh je záměrně zcela jiný, k čemuž se scenárista rozhodl dobře. Akční scény jsou i na tuto dobu velkolepé a tradičně hongkongsky neuvěřitelné. Celkově se jedná o snímek velice jednoduchý a to po všech stránkách. Tady jde jenom čistě o fantazii a čirou filmovou zábavu a o nic víc. ()

T2 odpad!

Rozpočet $40miliónovTržby USA $27,073,640Tržby Celosvetovo $34,585,771 ║ Celé to je maximálne odpackané, hľadať na tomto filme niečo čo by tu bolo zvládnuté sa proste nedá, lebo rad radom tu je všetko zlé, od kamery, cez strih, casting, súboje, ... vyznie to ako lacná televízna fraška a nie ako dobrodružný kinofilm. /5%/ ()

IQ Tiqe

Proboha, už žádné další zpracování Tří mušketýrů! Nemám páru, kolik verzí už existuje, ale kvalita jde s dobou dolů. Film není vyloženě špatný, ale aby se netočilo stále totéž, je Mušketýr pojatý opět trochu jinak a podle mě už nemá co nabídnout. Zaujaly mě akorát tak souboje a pak asi nejhezčí ze všech představitelek Constance (ačkoliv tady jí pojmenovali jinak), nějakou dobu jsem si lámal hlavu, kdo ji hraje, než mi docvakla Mena Suvari. ()

Zajímavosti (11)

• Film je rozsiahlou reimagináciou Dumasovej tvorby, ktorá znižuje dôraz na politické machinácie v prospech zápletky pomsty typickej pre moderné akčné filmy. (Arsenal83)
  • Hlavný záporák Febre (Tim Roth) má veľkú podobnosť s Rochefortom v adaptácii Troch mušketierov z roku 1993. V knihe má totiž len jazvu, tu má však pásku cez oko. (Arsenal83)