Biografie (1)
Světoznámý filmový komik Max Linder, vlastním jménem Gabriel Maxmilien Leuvielle, se narodil roku 1883 nedaleko Bordeaux. Kolem roku 1900 odešel do Paříže, kde se stal divadelním hercem. V roce 1905 už byl velmi populární a tak bylo překvapením, že se rozhodl hrát u firmy Pathé ve filmu. Film byl tehdy ještě v začátcích a pro divadelního herce měl znamenat pokles popularity. Brzy se ovšem dostavil úspěch a Max se začal plně věnovat filmu. Údajně natáčel jednu… (více)
Galerie (4)
Herec
Filmy | |
---|---|
1963 |
V zajetí smíchu - a.z. |
1955 |
All in Good Fun - a.z. |
1931 |
Der Raub der Mona Lisa - a.z. |
1924 |
Der Zirkuskönig |
1922 |
Tři mušketýři |
1921 |
Pro pět ran - buď mojí ženuškou! |
Sedm let neštěstí |
|
1919 |
Kavárnička |
1917 |
Max Comes Across |
1916 |
Max mezi dvěma ohni |
1914 |
Le 2 août 1914 |
1911 |
La Mariée récalcitrante |
Par habitude |
|
Une mariée qui se fait attendre |
|
1910 |
Le Feu sacré |
1909 |
Amoureux de la femme à barbe |
Avant et... après |
|
1905 |
Dix femmes pour un mari |
Dokumentární | |
---|---|
2024 |
Maurice Tourneur, tisseur de rêve (TV film) - a.z. |
2020 |
Charlie Chaplin, le génie de la liberté (TV film) - a.z. |
2010 |
Sodankylä ikuisesti (seriál) - a.z. |
1995 |
Evropský film: Jiný Hollywood (seriál) - a.z. |
1983 |
Muž v cylindru - herec, a.z. |
1980 |
Hollywood (seriál) - a.z. |
Komedie je vážná věc - a.z. (E08) |
|
1921 |
Screen Snapshots, Series 2, No. 1-F |
1920 |
Screen Snapshots, Series 1, No. 5 |
Režisér
Filmy | |
---|---|
1924 |
Der Zirkuskönig |
1922 |
Tři mušketýři |
1921 |
Pro pět ran - buď mojí ženuškou! |
Sedm let neštěstí |
|
1917 |
Max Comes Across |
1916 |
Max mezi dvěma ohni |
1914 |
Le 2 août 1914 |
1911 |
Par habitude |
1909 |
Le Voleur mondain |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
1963 |
V zajetí smíchu |
1927 |
Le'Chasseur de chez Maxim's |
1924 |
Der Zirkuskönig |
1922 |
Tři mušketýři |
1921 |
Pro pět ran - buď mojí ženuškou! |
Sedm let neštěstí |
|
1919 |
Kavárnička |
1917 |
Max Comes Across |
1916 |
Max mezi dvěma ohni |
1909 |
Avant et... après |