Režie:
Tomáš PavlíčekKamera:
Jan Baset StřítežskýHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Ivana Chýlková, David Vávra, Jana Synková, Jan Kačer, Tereza Ramba, Jan Strejcovský, Judit Pecháček, Michael Pitthan, Václav Kopta, Zuzana Kronerová (více)Obsahy(1)
Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (398)
Vlídná chalupářská balada, která střídá momenty bystrého pozorovatelství a snaživá klišé deadpan komedií. Pointy tomu občas vyletí oknem, hudba Aleše Březiny je zas tak rozpustile a nablble návodná, ale když Kačer zasedne na posed, tak si člověk uvědomí, že Chata na prodej se dokáže dotknout sentimentu rodiny a chalupaření, tragikomiky všednosti. Solidně zahrané, hezky nasnímané a jednoduše příjemné jak opéct buřta a vdechnout při tom pár kuželek. Beru. ()
Homolkovi pro nové tisíciletí. Parádně napsané postavy, perfektní casting na čele s hláškující Synkovou a díky jisté univerzalitě i důvěrné známé chatařské prostředí. Co je ale největší devízou filmu je fakt, že se v něm spousta diváků pozná. V mém případě to Pavlíček několikrát trefil naprosto dokonale. V tomto případě nehodlám krotit nadšení. 100% ()
Nový film Tomáše Pavlíčka nepřináší nic víc ani nic míň než konverzační komediálně-dramatické vyprávění o jedné trochu zvláštní rodině. I když... která rodina není něčím zvláštní? V charakterech jejích členů se může poznat docela dost diváků. Maminka nechce prodat rodinnou chalupu, tatínek naopak ano. Již dospělý syn se rozchází a schází se "slovenským pokladem", dcera si pro změnu nabrnkla "zazobaného Němčoura". Babička každého dost kousavě vyslýchá a dědovi je všechno jedno... přesto je jeho postava (v dojemném podání pana Kačera) ve výsledku nejdůležitějším prvkem příběhu. Dialogy čas od času vyvolají pousmání, spíše ale vyšumí do prázdna. Na tuhle chatu se s oblibou asi vracet nebudu. ()
I přes skutečnost, že je tu každá postava vyhrocená do absolutna, se jedná o hodně slušnou komedii založenou na jednoduché myšlence, kterých jsme tu před desítkami let měli celou řadu. Tomáš Pavlíček totiž absurditu jednotlivých postav využil na maximum, takže kromě toho, že se na herce a především herečky hrozně hezky koukalo, bylo tu kvalitní i samotné prostředí chaty, které před plátnem vypadalo jak z pohádky z lesů a kapradí. Herecky mě bavila vysloveně celá rodina včetně Vaška Kopty, ale nejzajímavěji na mě působil David Vávra, kterého jsem hrozně rád po dlouhé době někde viděl. Jeho herectví založené na intonaci hlasu bylo radost sledovat...a poslouchat. Kéž bychom tu měli víc takových herců. Díky za skvělý film. ()
Jako většina české produkce, a speciálně produkce ČT, je to špatný film. Tentokrát ale s docela dobrými herci. Ovšem bez humoru. Neměl jsem jediný moment, kdy bych se upřímně zasmál. To, že člověk chataření/chalupaření zná, ještě nestačí k tomu, aby ho tahle plytká slatanina bavila. Do prdele, už i nějaký Litevci točí lepší filmy. Za chvilku bude točit líp i televize že Sierra Leone. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (7)
- Natáčení probíhalo v reálné chatě v Posázaví. Dále se film natáčel v Pyšelích, Hořicích v Podkrkonoší, kolem Českého Šternberka a poblíž Dobříše. (Duoscop)
- Obsadzovanie hercov začalo prebiehať, až keď bol scenár vo finálnej fáze. Hercom tak nebol písaný priamo na telo. (classic)
- Režisér Tomáš Pavlíček sa nechal pri písaní scenára inšpirovať skutočnými rodinnými historkami a postavami. (classic)
Reklama