Režie:
Adrian GrunbergKamera:
Brendan GalvinHudba:
Brian TylerHrají:
Sylvester Stallone, Paz Vega, Joaquín Cosio, Yvette Monreal, Óscar Jaenada, Sheila Shah, Sergio Peris-Mencheta, Adriana Barraza, Jessica Madsen, Owen Davis (více)VOD (5)
Obsahy(1)
John Rambo se konečně vrátil domů. Usadil se na ranči v Arizoně a své běsy zabijácké minulosti se snaží vyhnat klidným životem kovboje v americkém zapadákově. Najde i pár lidí, které má rád a na kterých mu záleží. Má šanci dojít i smíření. A právě obyčejný pocit, že má konečně pro co žít, ho nelítostně vrátí tam, odkud se snaží utéct. Do světa zabíjení. Dcera jeho dávného přítele totiž nedbá na výstrahy a vydá se za hranice do Mexika, kde ji unese místní mafie. Únosy dívek pro nucenou prostituci provádí zločinci v Mexiku celkem běžně, v tomhle případě ale měli obrovskou smůlu. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (854)
Úplně normální mini návrat do přepálenejch devadesátek (skoro) se vším, co k tomu patří, včetně povinnejch suchejch hlášek a začátečního revenge klišé, vedoucího k patřičně krvavejm lázním ve finále. Nudnou mexickou drámo linku sem bez problémů překousnul, když sem tušil, že se záhy dočkám brutální last man standing vyvražďovačky. ()
Trochu nadhodnotím, pretože je to vlastne western o starom pištoľníkovi, ktorý ide zachrániť dievča z rúk mexických banditov a keď sa mu potom prídu pomstiť na jeho arizonský ranč, rozstrieľa ich na kašu. Priamočiare? Veru áno. Málo akcie? Nuž hej, ale tak sa klasické kovbojky vyvíjali. Hodinu v bare hustne dym a keď situácia patrične vygraduje, ide sa na vec. ()
Divácky nenáročné snímky, které cílí zejména na milovníky sladkého popkornu, logicky nemohou hororového experta jakkoliv oslovit, avšak každý máme nějaké to své guilty pleasure. Loučení s ikonickým zabijákem bohužel vyústilo v pouhé guilty, jelikož ostříhaný John Rambo zde připomíná kultovního hrdinu asi jen svým jménem. Vzhled patří k důležitému rysu postavy a každá výraznější změna může mít fatální dopady na vyznění celého filmu. Byla by například Samara Morgan děsivá i bez svých dlouhých vlasů spuštěných do tváře? Pochopitelně nikoliv. Koneckonců již biblický Samson nám ukazuje, že vlasy jsou ukazatelem životní síly, a tak není divu, že charismatického Johna Ramba nahradil jakýsi nevitální dědula, který na nás po celých sto minut tupě zírá prostřednictvím neměnného výrazu á la Kristen Stewart. Tvůrci si evidentně nebyli jisti, zda za těchto okolností vůbec dokážeme hlavní postavu správně identifikovat, a tak nám v průběhu snímku pro jistotu ukážou i její občanský průkaz. Rambo: Last Blood nabízí klišoidní zápletku, dle očekávání předvídatelnou snad již už od úvodních titulků, kdy zároveň upevňuje stereotypní představy o Mexičanech, kteří jsou zde téměř do jednoho vyobrazeni jako bohapustí násilníci. Většinu času jsem se nudil a nic na tom nezměnilo ani bezzubé finále, které bylo točeno vyloženě na efekt. Nemám tedy jinou možnost, než snímek ohodnotit odpadem. ()
Trénovaný (strýček) John Rambo se zlobí. A to velmi. Vždyť mu mexičtí neřádi vzali to nejcennější, co měl. Divák má však jeho zlobu rád, neb je šance, že se akčně zabaví. S totalitními režimy už se na stará kolena akční harcovník do křížku dostat nemíní, přece jen země, kde si nelze svobodně masturbovat nad akčními hrdiny z osmdesátek, jsou od jeho současného působiště poměrně hodně vzdáleny, tudíž se na přetřes dostává mexická verbež, co v nestřežených chvílích unáší mladé dívky, co o sexuálním otroctví leda tak slýchávaly na školeních od svých svobodných matek. Inu, John Rambo i mezi budovami a daleko od džungle umí brilantně zabíjet, je to i v požehnaném věku neohrožený ranař, muž s buldočí vytrvalostí a litý bijec. Vytříbeným sólistou zůstává i po téměř čtyřech dekádách, které jsme s ním rádi absolvovali, důmyslné pasti v tunelovém komplexu svého ranče sestrojuje s kutilskou láskou a své protivníky častuje vražednými pohledy a zabijácky cedí i své úderné vyhrůžky směrem k nim. Rambo s dalším režisérem v zádech nemá nejmenší náladu na uhlazený styl vyprávění, vehementně razí naturalistické kejkle a největší a nejdrsnější akci si dopřává až u sebe doma, kde je pánem situace. Můžeme být rádi, že Sylvester Stallone stále drží enormně kondičně pohromadě, zkrátil jen vlasy a je rozumný, že film neroztahal na dvě hodiny. Stopáž je posazena tak akorát. Asi nemá cenu rozebírat herce okolo něj, kdo na sebe upozornil, neb ani známá Paz Vega v roli investigativní novinářky nikoho nezajímá, a kdyby ve filmu nebyla, nikdo by proti tomu neprotestoval. Nemůže za to, neb veškeré postavy mají zcela plochý scenáristický status. Samozřejmě můžeme být vděční, že Stallone má na ženy mladších ročníků slabost, tudíž se může klidně stát, že producentům bude stát a unesenou sličnou Yvette Monreal ještě uvidíme vbrzku i jinde obsazenou. Stallone/Rambo si to rozházel tentokrát s mexickými parchanty, naložil jim co proto a svoji jednu velkou kapitolu osamělého legendárního akčního hrdiny patřičně důstojně uzavřel (pro něj v netradičním prostředí). 8/10 ()
Přímočaré a brutální. Přestože předchozí díl byl podle mě správný konec, tohle na konec nebylo tak špatné. Žádné velké klišé jako "John jede do Mexika a všechno vyřeší". Krvavost v závěru stoupá natolik, že je to až směšné, ale dokázal jsem se na tuto úroveň brutality připravit a bavit se. Bojím se však, že je John Rambo opravdu vymačkaný do poslední kapky a přes "titulkový" závěr bych byl nerad, aby ho Sly ničil opakovaně. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (26)
- Většinu pastí, které Rambo (Sylvester Stallone) nastražil v tunelech na nepřátele, skutečně používal Vietkong ve válce s americkými vojáky. Jejich hlavním smyslem bylo zmrzačit a zneschopnit nepřátele. (NiWi)
- Sylvester Stallone (Rambo) opustil na pár dní natáčení, aby se zúčastnil premiéry filmu Creed II (2018), spin-offu jeho druhé známé filmové série Rocky (od r. 1976). (jasongun)
- Počas záverečného masakru v tuneloch hrá z reproduktorov skladba "Five to One" od americkej skupiny Doors. (Casador)
Reklama