Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"JUST BECAUSE YOU BROKE INTO PEOPLE'S HOMES DOESN'T MEAN YOU NEED TO LOOK LIKE A FUCKING BURGLAR." -------- Temné, chladné, psychologické a občas až moc sociálne. Nolan prebral už v úvode tri posty, pričom všetky zvládol bravúrne. Napísané presne tak, ako to vie a čím je známy. Svieža dĺžka 69 minút taktiež pomohla. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Už vo svojej prvotine ukázal Nolan svoj talent. V tak krátkom čase je tu všetko potrebné na to, čo by mal mať zaujímavý príbeh, ktorý ponúkne i niečo viac ako len bežné filmové vyžitie - časové prelínanie, výborná práca s postavami s dôrazom na ich psychiku, nečakané zvraty, nečakané rozuzlenie.... No skrátka výborná záležitosť, len škoda, že tak krátka. 80/100 ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Fascinující (skoro)celovečerní debut Christophera Nolana, který dokazuje, že i v prostředí a s prostředky amatérského filmu se dá natočit funkční a homogenní naprosto plnohodnotný snímek, rozhoduje jen a jen talent a to ,,něco" od Boha... Nolan jako naprostý self-made-man hned ve svém prvním filmu vymyslel tak brilantní zápletku a transformoval ji do tak bezchybného scénáře (což později ještě mnohokráte zopakoval), že ta sama o sobě drží jako základní pilíř celou konstrukci filmu. Navíc nabízí hned několik možných interpretací - minimálně doslovnou a obraznou, tedy buď divák vnímá příběh skutečně tak, jak je mu předkládán, nebo může přijmout za své, že celý příběh (a existence některých postav) je jen fiktivní a vznikl v naračním světě hlavní postavy - vypravěče (stejně jako třeba ve Fincherově Klubu rváčů). Nolan navíc (v kontextu svého pozdějšího tvůrčího stylu tak typicky) experimentuje s formou, neboť už tady používá nelineární vyprávění, v němž divák tu samou postavu sleduje hned v několika fázích děje, což postupně odkrývá finesy stavby příběhu. Zajímavá je také zřejmá Nolanova intuice, která má až prognostický rozměr - na dveřích bytu hlavního hrdiny je nalepen znak Batmana, Christopher Nolan zřejmě od začátku podvědomě tušil, kam směřuje jeho umělecký vývoj... ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a majstrovský úvod kariéry, producenti a sponzori by boli samovrahovia, keby nepodporili Nolanove ešte perfekcionistickejšie 'Memento', z ktorého som doteraz poriadne vytretý, ale to asi len preto, že som toto nevidel prvé. Tým platí aj opačná reakcia. Aj keď vidno, že niektorí herci boli citeľne len poloamatéri, scenár tu má tak neuveriteľne silné postavenie, že pri tej hodinke si to divák ani neuvedomí. Snáď Nolanovi ešte preblesne v hlave takýto podobný nápad a dá nám pocítiť, čo je to absolútny zvrat a koniec, ktorý s vami pohne. 85%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Film se natáčel pouze o sobotách, protože herci i členové štábu v týdnu pracovali na plný úvazek. (Ai.ma)
  • Jeden z dôvodov prečo je film čiernobiely je aj fakt, že štáb nemal peniaze na osvetľovacie príslušenstvo. (JOZZZKO)
  • Když se dvojice vloupá do jednoho z bytů, na dveřích můžete zahlédnout samolepku Batmana. Nolan později natočil filmy Batman začíná (2005) a Temný rytíř (2008). (Ai.ma)

Reklama

Reklama