Crown Vic

• USA Crown Vic

Zkušený policista a jeho ambiciózní kolega, nováček v zácviku, vyjíždí na noční hlídku. Ještě netuší, že si následujících pár hodin do rozbřesku budou pamatovat až do konce svého života. (Filmbox)

Recenze (96)

choze

Training Night. Rozjezd dobrý, seznamování nováčka s rutinou nočního výjezdu mě bavilo díky dobře napsaným dialogům, výbornému Janeovi a noční atmosféře, později se to kvůli absentující příběhové kostře začíná trochu táhnout (byť samozřejmě dobře tušíte, že to celé směřuje k závěrečnému setkání s bankovními lupiči) a závěr je slušně dramatický a napínavý. Solidní policejní film. ()

Pete

Tak někde mezi Patrolou a Tlapkovou patrolou. Sledujeme jednu všední noc policejní hlídky, spoustu drobných incidentů a epizodek se spodinou společnosti, s kriminálníky, i s lidským odpadem z řad policie. Je to o něco zábavnější než pozorovat při práci uklízečku nebo popeláře, ale zas ne o moc, a všichni mě tu strašně s*ali. Já mám velký respekt k jejich práci, podobné filmy mám rád, Crown Víc je ale laciný, není vůbec ničím zajímavý, a hodně mě zklamal, proto ta přísnost. ()

Strandmon

Velice rád jsem si zavzpomínal na moji velkou srdcovku jménem Patrola a kdo je na tom stejně jako já, tak Crown vic je přesně pro něj, jelikož se veze v opravdu podobném stylu. Poctivý film se skvělou noční atmosférou a slušně odsýpajícím dějem. Postavy jsou vybrané skvěle, jeden hodný zelenáč a druhý temný polictista, co už si hodně zažil vytvořili skvělou dvojku a jejich dialogy o životě jsem žral se všim všudy. Oba herci jsou sympatičtí a hlavně Thomas Jane byl skvělý. Akorát škoda, že film postradá nějaké zajímavejší vyústění. Jinak slušná práce. ()

anderson

Poctivý film. Zaslúži si byť v červených číslach a preto, ale nielen preto, mu udeľujem poctivých 5 policajných rajónov. "Letmý" pohľad do ulíc Mesta Anjelov, kde pod rúškom noci pulzuje kriminálne peklo na zemi. Skvele vystavaný scenár, surové, ale funkčné dialógy, dusivá atmosféra a suverénne herecké výkony. To všetko udrží divákovu pozornosť až do úplného záveru aj bez zbesilého strihu, neustálej akcie a bezduchých formalistických efektov. Svojou atmosférou odpudzujúcej "imperialistickej hniloby", mi to pripomenulo PEVNOSŤ APAČOV V BRONXE. (4.9.2020) ()

luka4615

Crown Vic je jakýmsi záznamem noční směny nováčka a ostříleného policisty, v němž sledujeme jak rutinní práci, tak i tu dramatičtější, při níž létají kulky vzduchem. Celý snímek ale nemá v podstatě žádný větší dějový oblouk, jelikož po většinu času jsme svědky drobných epizodek, z nichž jen pár se ke konci nějak vyřeší. Toto by sice ani tak nevadilo, avšak rozvláčné tempo a pomalý rozjezd poměrně značně ovlivňují celkový dojem. Ve finále tedy z Crown Vic vzejde atmosférická jednohubka, při níž se ale neubráníte dojmu, že to šlo celé pojmout daleko, ale daleko lépe. „There is the world inside this squad car and there's everything else outside of it.“ ()

• Napriek tomu, že sa celý dej filmu odohráva v kalifornskom Los Angeles, tak jeho natáčanie prebiehalo v meste Buffalo. (MikaelSVK)
  • Název filmu je odvozen od názvu policejního vozu Ford Crown Victoria, který byl používán v různých verzích od roku 1992 do roku 2011 ve Spojených státech, Kanadě a Saudské Arábii. (MATADOR)
  • Ústřední dvojice se do vysílačky ohlašuje volacím znakem 20-L-14. Písmeno L však používají pouze vozidla s jedním policistou, vozidla se dvěma policisty používají písmeno A. Správně by tedy mělo být 20-A-14. (Hal_Moore)