Ulice strachu – 1. část: 1994

• USA Fear Street Part 1: 1994 (více)

Po sérii brutálních vražd se dospívající dívka a její přátelé postaví zlu, které jejich nechvalně proslulé město dusí už celá staletí. Vítejte v Shadyside. (Netflix)

Recenze (232)

PetrPan

Rozhodně tuhle sračku nemíním nadhodnocovat proto, že se jedná o jakýsi pokus vzkřísit  kdysi slavný a mnou milovaný slasher, když se to absolutně nepovedlo a slečně Janiakové bych doporučil, aby se pro příště věnovala něčemu jinému, ale určitě se nesrala do hororu.  Začnu ale tím dobrým, hudba, ta se opravdu povedla a na devadesátky parádně odkazuje. Nebýt jí asi bych to nikdy nedokoukal. Slibný byl i začátek s první vraždou, zvrhle vtipně podanou a já se díky tomu začal těšit na další průběh a lá devadesátky a třá Vřískot... A místo toho jsem dostal hromadu keců, lesbickou lásku,  narcistického honibrka , lesbickou lásku, kecy, kecy,  sem tam i žvásty a nesmím zapomenout na lesbickou lásku. Horšící náladu trochu vylepšoval ten povedený soundtrack a nakonec i pětiminutový masakr v úplném závěru.  Jinak krávovina v křišťálově čisté formě. Další díly vynechám, tam tuším, by ta  tunajší hvězdička byla i moc. ()

filmmovier

Půjdu trošku proti proudu, protože mě se první díl líbil ze všech nejvíc. Není to samozřejmě žádný klenot v ani jednom žánru, které to mixuje, ale tahle předehra mě v zásadě vůbec ničím neurazila. Herecké obsazení je vesměs sympatické, děj v rámci tohoto filmu i do budoucna velmi příjemně rozehrán, retro kabátek líbivý. Je to opravdu jednohubka, nenáročná, zábavná. Svůj potenciál rozhodně mohla naplnit více, ale ve výsledku z toho vychází nejlépe, takže v tom úplně problém taky není. Slasher to ale do budoucna nějakým kvalitnějším způsobem nejspíš moc neožíví. 75%. ()

BoPo

Stranger Things (navyše to vyzerá, že v každej časti zomrie jedna mladá herečka zo ST) do ktorého vbehol Vřískot a akákoľvek filmová čarodejnica. Na záver Vám film povie, že si máte pozrieť pokračovanie do ktorého sa proseká Pátek třináctého. Ak máte chuť na neskrývajú vykrádačku všetkého možného hodenú do retro looku, tak ste našli vyvražďovačku mladých pre leto 2021. Pochvala hlavne za to, že postavy sa skutočne snažia, aj keď často neúspešne, o vlastné prežitie. Dvojka mňa vyložene neláka, aj keď bude zrejme o stupeň drsnejšia, ale trojka z roku 1666? To stojí za zamyslenie... ()

moviefreak

Mytológia zaujímavá, mestečko plné "slasher" vrahov ešte viac, vrážd síce pomenej ale kreatívne (mínus digi krv a prevedenie vrážd, nič nenahradí maskérov...), hravá réžia ale film pridlhý, zbytočne ukecaný, a absolútne nezaujímavé postavy, pri ktorých je vám doslova ukradnuté, či prežijú. Verím, že množstvo divákov bude práve preto naopak fandiť vrahom :D ()

D.Moore

Vyvražďovačka klasického střihu, která ve velkém cituje (především) Vřískot a jemu podobné, dělá to v krásném kabátě a zároveň s nadsázkou i (pro mě) překvapivě brutálně... A stále zábavně i díky hercům a jejich skvělým postavám, které se chovají tak logicky, jak jim žánr umožňuje. K dokonalosti tomu sice chybí něco, čeho se pravděpodobně dočkáme příště a přespříště, ale i tak jsem velmi spokojený. ()

Zajímavosti (16)

• Natáčanie prebiehalo v štáte Georgia, primárne v Atlante a jej predmestí East Point a tiež v štátnom parku Hard Labor Creek neďaleko mesta Rutledge, taktiež v Georgii. (Real Tom Hardy)
  • Ve 43. minutě je ve filmu zmínka o Tedu Bundym. Jde o sériového vraha, který se doznal k vraždám nejméně 30 lidí. (pornogrind)