Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává za druhé světové války v Anglii. Nebeskými jezdci jsou nazýváni letci britské RAF. Proti německým fašistům v této jednotce bojují bok po boku Angličané, Kanaďané, Poláci a Čechoslováci. Film líčí dramatické příhody posádky anglického bombardovacího letounu typu Wellington, kterou tvoří Kanaďan, dva Angličané a tři Čechoslováci. Střízlivým způsobem, nesporně poznamenaným britským civilismem, vypráví o hrdinství řadových bojovníků, nečinících si nárok ani na slávu, ani na vděčnost národa. Podle slov režiséra J. Poláka měl být snímek „alespoň částečným splacením dluhu těmto lidem“. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (343)

topi 

všechny recenze uživatele

Silný příběh o letcích bojujících v Anglii, z nichž mimo další národnosti jsou i Čechoslováci. Takhle si představuji přesvědčivý válečný snímek bez jakéhokoliv zbytečného patosu. Napínavé scény jsou hodně působivé a vzhledem k tomu, jak je filmaři museli natočit jsou i věrohodné. Jediné, co mě občas trochu vadilo byly rychlé dramaturgické sledy scén, jakoby nedotažených a rychle na sebe časově navazujících. Každopádně ve válečném ranku československých filmů jsou Nebeští jezdci špičkou. Nezapomenutelný je Jirka Hrzán v roli Prcka, nebo krásná Jana Nováková jako Pat, která byla bohužel v témže roce natáčení snímku zavražděna svým žárlivým manželem. Jak jinak však mohl dopadnout takový film, než že brzy po svém vzniku skončil v trezoru. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že to je koukáním do pozdních nočních hodin. Jsou filmy, které nepustí ani v šest ráno po tahu. Nebeští jezdci jsou totiž další z řady hodně dobře umístěných československých filmů, které mne naprosto míjejí. Absolutní nezáživnost a nuda, neschopná zaujmout, pročísnutá čas od času Prckovým extempore či tragickou angličtinou, která rve uší... 10% ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Krásný film a také úžasně odvážný projekt Jindřicha Poláka. Pustit se do takovéhoto tématu asi vyžaduje notnou dávku odvahy. Nejen kvůli politicky ožehavému tématu, ale také kvůli náročnosti prostředí. Co jsem slyšel, tak měli tvůrci k dispozici asi dvě funkční letadla a nějaké makety. A s tímhle minimem dokázali vytvořit vskutku velký film. Režisér také dokázal bravurně zakomponovat archivní reálné záběry, takže film působí autenticky. Nezapomenutelnou roli ukecaného Prcka zde ztvárnil Hrzán. Staří Nebeští jezdci tak navzdory času naplno válcují novější Tmavomodrý svět. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Už sugestivní začátek na hřbitově ukazuje, že nepůjde o jen tak ledajakou válečnou podívanou! Ne, půjde totiž o Nebeské jezdce, jeden z nejlepších flmů českovenské kinematografie! Jiří Hrzán, kterého tak nemám rád, ukázal, že hrát umí výborně a přepínat mezi vážnými a vtipnými scénami mu jde na jedničku. Tohle střídání mi nepříjde vůbec samoúčelné a ani nic podobného. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jo, mně se to tedy rozhodně líbilo. Zajímavý příběh o českých letcích ve službách spojeného království. Nádherná ústřední hudba. Zajímavé herecké seskupení. Slušně zahráno. Vzhledem k roku 1968 až nebývale pěkná herečka a méně než ucházející efekty, o které tu však rohodně nejde. Myslím, že je trošku škoda, že manžel Jany Novákové byl údajně mírný žárlivec a ukončil její nejenom hereckou kariéru dříve než stihla pořádně začít. Mně se v tomhle filmu líbila velmi. Nějak se mi bohužel nepodařilo docílit nějakých emocí, což považuji za mírné zklamání. Svoje hodnocení bych viděl někde kolem 3*, ale takových těch lepších. P.S. Možná hodnocení časem zvýším až se mi film usadí. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (35)

  • Přestavbu Li-2 na „Wellington“ potom mnozí okomentovali: „Je to unikátní výtvor, dopravní letoun zkonstruovaný v USA, postavený v Sovětském svazu, konvertovaný v Československu, aby představoval britský bombardér... a vybavený německými kulomety!“ (Houmr_9)
  • Při stylizaci popálenin pomáhali a radili místní čeští doktoři z centra popálenin. (RadimFišer)
  • Ve filmu je jako Wellington použit přestavěný Lisunov Li-2 (sovětská licence známého C-47 Dakota) sériového čísla 23442209. Ve vojenském letectvu sloužil od listopadu 1952 do srpna 1966. Nová přední část i zadní část ze střelištěm byla z duralového plechu, trup byl z laťové konstrukce potažené plátnem, letadlo dostalo nové zasklení kabiny, i nástavby směrovky, kýlovky a motorových gondol. Ve střelištích byly použity německé kulomety MG 17. Jelikož přestavbou získal líčko na objemu, v trupu se udělalo vybrání, je viditelné i ve filmu (např. při nouzovém přistání v čase 54:42). (Houmr_9)

Související novinky

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí… (více)

Reklama

Reklama