Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Němcovi ustáli velkou manželskou krizi a život v maloměstských Domažlicích je spojuje. Píše se rok 1847. Josef se stal příkladným uznávaným finančním komisařem a Božena (A. Geislerová) obávanou „zpravodajkou“ z českého venkova do Havlíčkových novin. Oba manželé žijí politikou a nadějí, že císař konečně uzná práva Čechů. Mají stejné cíle, jsou silný pár. Dokud do jejich životů a snů nezasáhne revoluce a nerozmetá je na kusy. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

topi80 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dopadlo to přesně tak, jak se dalo při oznámení obsazení čekat. A ne, není to žádná pomsta za to, jaká trousí Geislerová politická "moudra" (ona mladá Asterka na tom není v tomto směru o moc lépe, ale tu Boženu prostě zahrála dobře a vdechla jí duši). Po výměně herečky v hlavní roli tedy mohl divák místo Boženy Němcové sledovat n.sr.nou afektovanou p.ču, z jejíhož způsobu řeči sálala pouze tupost a hloupost, stejně jako ve všech ostatních rolích, kterými Aňa obnažila (pardon, oblažila) náš film. Po dvou ucházejících dílech, kde jsem dal nadprůměrné hodnocení, naprosto nekoukatelné. ()

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Doteď si pamatuji, jak jsme se učili o Českém národním obrození a mě to vůbec nebavilo, prostě zástup divných jmen nějakých staříků, kteří se dohadovali, zda se bude kapesníku říkat čistonosoplena. O to víc mě to (byť velmi velmi náznakově a zkratkovitě) zaujalo tady. Josef a Božena jsou zde velkou čát děje od sebe. Nemají si moc co vyčítat, podvádějí se navzájem, píšou si dopisy, které chodí pozdě i kdyby neměli zpoždění a když už se vidí, dají pořádně zabrat posteli. Život Josefa v Uhrách je drsný, ale on je drsný chlapík, takže to asi bere sportovně. Život Boženy v Praze je... no možná tady poprvé jsem si řekla, že je vážně blbá. Ne proto, co zvedá ze židle velkou část sledujících - totiž že si užívala s milenci - ale kvůli scéně s cukrem, ve které byla ukázaná velká nešetrnost v domácnosti a sobeckost. Protože Božena nebyla blbá, to víme všichni, sama si toho byla dost dobře vědoma. A to že bylo šetření a uvědomění si hodnoty věcí nad její síly... to bych chápala v těch sedmnácti, kdy měla nově domácnost, učila se, teprve přicházely děti, ale teď? Co se týče proměny hlavní představitelky. Já asi nemám Ani Geislerové co vyčíst, scéna smrti Hynka... koulely se mi z očí slzy jako hrachy. Ale stejně tu záměnu moc nechápu. A zvlášť s tím flashbackem do minulosti s Antonií Reissovou to pro mě mělo i dost komický rozměr. První dva díly mě bavily víc. Ale myslím si, že to bylo i tím, že tady se do toho malýho prostoru muselo vtěsnat TOLIK věcí, až to na mě najednou působí strašně povrchně. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mně to vážně připomíná Jára Cimrman, ležící spící, akorát že místo otrávené Valerie Kaplanová je tu kyselá, otrávená Geislerová s věčně naštvaným výrazem, který je jednou ze dvou jejích "hereckých" poloh, které předvádí v každém filmu. Moment, teď když nad tím přemýšlím, ona žádný jiný druhý "herecký" výraz nemá - pořád vypadá, jako když ji někdo zdržuje u party v baru, kterou ona nemusí platit. Co číšníků ve Varech na Annu s "láskou" vzpomíná! Nicméně - její pojetí Boženy jako nakyslého citronu se slimákovským efektem fakt neberu. Pravda, šu.kaček ubylo, snad dokonce jen dvě, ale pořád mi to připomíná film podle údaj pouze na Wikipedii, z nichž si navíc autorky vybraly jen to, co chtěly, a ještě to předělaly po svém, aby se to hodilo do jejich emancipovaného světa. Jestli ale má emancipace vypadat tak, že se ženská nestará o prachy a teplo rodinného krbu, všechny prachy hloupě rozfofruje a jinak manželovi furt zahýbá, tak si myslím, že taková emancipace moc lidí neosloví. --- Btw, v době Boženy Němcové se Otčenáš nemodlil ani německy, ani česky, mankote, ale latinsky! ()

fafejt001 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

ASI takhle: ŠKODA . Mělo to velmi dobré první dva díly . A pak to nějak šlo dolů . Všichni herci z původních dílů zůstali , tedy ti hlavní , a jen Boženu nahradila jiná , Divné . Začínám být poněkud alergický na Geislerovou . Tady se vůbec nehodí . Jsem poněkud zklamán . No co už . Tak jěště poslední díl a dozvíme se , jak to vše dopadne . Nicméně pravdou je , že Kameníková dala latˇku dost vysoko . Na ni Anˇa , asi nemá . Nic proti ní , ovšem zde holky , tedy režie a scénář, šláply vedle . ()

Lapacka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Autorky tohoto dílka se tak nějak "lehce" nestrefily do žánru. Televizní miniserie vysílaná v hlavním TV čase by přece jen měla mít jiné kvality, než potrhlá feerie určená pro pár snobů. Hlavní herečka v tomto díle připomíná návštěvu z 21. století kdesi "v pravěku". Jestli to má opravdu být o životě spisovatelky B. Němcové, pak nechápu, že v tomto dílku nejsou nijak zmíněny její inspirační zdroje, prostředí, persony od kterých sbírala materiál pro své texty. Z hlediska české kultury by právě to bylo zajímavé. Způsob, jak to autorky - neúspěšné pseudoartistky - pojaly, se nehodí pro Českou televisi, neboť jde zcela proti české kulturní tradici. Je anti-český. Lidé a diváci by měli psát do své, svými prostředky sponsorované České televise stížnosti a kritiky, jnak to nevidím. /pozn. ferie: výpravná dějová hra s fantastickými ději a postavami, cirkusové představení s dějem a překvapivými prvky. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Když v čase 17:20 policejní úředník zakládá spis na Josefa Němce (Jan Hájek) a zapisuje jeho jméno a povolání na kartu, napíše tam německé slovo „komisař“ pouze s jedním „s“. Správně se ale píše „Kommissar“. (Pimburger)

Reklama

Reklama