Při pátrání po nezvěstné matce dokáže neohrožená Enola Holmesová přechytračit i svého staršího bratra Sherlocka a pomoct mladému lordovi na útěku. (Netflix)

Recenze (404)

gogo76

M. Bobby Brownová bol jediný dôvod, prečo som film chcel vidieť a po filme to aj jediným dôvodom ostáva. Mladá herecká hviezda má fakt veľké šance byť jednou z najžiadanejších herečiek v nasledujúcich rokoch. Výrazne na seba upozornila v seriály Stranger things postavou Eleven a zdá sa že herecky dozrieva. Film má svoje muchy, je určený skôr mladšiemu publiku a Enolino časté obkecávanie situácií priamo do kamery lepšiemu výsledku tiež nepomáha. Tiež som sa pozastavil nad titulkami, z ktorých sa dozvieme, že B. Brownová film aj produkovala...V tak mladom veku?? Ok, zdá sa, že jej Hollywood už naozaj pootvoril dvere. Len to využiť a potešiť divákov vydarenejšími filmami než je tento. Ja jej to prajem, talent na to rozhodne má. 50%. ()

misterz

Ale prečo nie? Pri tomto filme veľmi záleží v akej nálade ho pozeráte. Ak máte práve chuť na niečo oddychové, tak určite tento snímok nie je zlou voľbou. Miestami síce až príliš detinské a pateticky naivné, no možno niekomu sa bude páčiť práve to. A k tomu slušní herci, len škoda, že H.B. Carter tam bolo tak málo. Mňa film zastihol v priaznivej nálade, takže na slabší nadpriemer to stačí. 70/100 ()

Shakers

V dobe feministickej prichádza na scénu ďalšia silná ženská hrdinka, Enola Holmes. Nie, že by mi ženské hrdinky vadili, to vôbec nie, pretože Sigourney Weaver z votrelcov, Linda Hamilton s Terminátora alebo Angelina s Tomb Raider, to sú všetko dobre ženské postavy, kde ma film s nimi bavil, ale toto je robene moc nasilu. Enola by nemusela byť zla, pretože Millie Boby Brown je super v hlavnej úlohe, je vidno že si to užila, že ju to bavilo a dokonca si to aj sama produkovala. No čo ma nebavilo je príbeh, ktorý je nudný. Sherlock nula bodov, akcia a ani vtip nemá ten šmrnc, tempo pomalé. Ak by som bol 16 ročná mlada frnda, tak by som si tuto tínedžersku záležitosť užil podstatne viac. Aspoň peknú dobovú vypráva som dostal s fajn hudbou a dobrým castingom, ale veľa veci ostalo nevyužitých. Škoda. Čakal som viac s názvom Holmes ako len obyčajný produkt pre dnešné nenáročne publikum. 50% - 2* ()

Milá rodinná zábava, kde jsem zpočátku predikoval max 50% a éjhle Netflix má další pozitivně přijatý film. Millie Bobby Brown je skvělá mladá herečka, která svůj talent ukázala už ve Stranger Things a zde ho jen potvrzuje. Akce zde moc není, je to spíše drama s hezkou výpravou a pěkným dobovým Londýnem. Bavilo, ale je to cílené spíše pro mladší publikum. Příběh***, Akce**, Humor**, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra***, Napětí**. 6/10. ()

HellFire

Tenhle přístup vylévání myšlenkových pochodů přímo na kameru mě úplně vytrhával z děje, protože jsem měl pocit, že se nedívám na Enolu Holmesovou jako postavu ve filmu, ale na Millie Bobby Brown jako herečku, která mluví do kamery (jinak je to neskutečně sympatická holka). Nemluvě o tom, že pro scénáristu je to až nechutně lenivý způsob, jak vysvětlit události ve filmu, místo toho, abychom jich byli svědky. Show, don't tell! Výsledkem je nezajímavá hrdinka, které všechno vychází a ke které si nevytvořím žádné pouto. Až tady jsem si uvědomil, jak svědomitý a vytížený je vlastně Henry Cavill. Nejdříve ztvárnil Supermana, pak Zaklínače a teď Sherlocka Holmese. Ten chlapec musí mít setsakra dobrého agenta! Jinak klasický film plný filmových klišé, k mému údivu dokonce feministický. Netflix se vrhá do zrádných vod. ()

Zajímavosti (11)

• Chvíli po vydání plakátu k filmu si fanoušci nemohli nevšimnout jedné významné chyby. V pravé části, vedle Big Benu, je zobrazena budova zvaná Portcullis House, která byla uvedena do provozu v roce 1992, přičemž film se odehrává v 19. století. Na přebalu k soundtracku filmu již tato budova byla tvůrci odstraněna. (Muffino)
  • Enola (Millie Bobby Brown) dvakrát ponúka pracujúcim chlapcom 5£ za ich oblečenie. 5£ v roku 1880 by bolo ekvivalentom približne 350£ (455$) v roku 2020. Kúpna sila by však bola oveľa väčšia: bežný robotník zarábal asi 3 šilingy a 9 centov týždenne alebo 9,15£ za rok. Enola teda ponúkla robotníkom za oblečenie polročný plat. (belinko)
  • Díky novinám můžeme zjistit, že se snímek odehrává v roce 1884. (NiWi)