Reklama

Reklama

Spider-Man: Bez domova

  • USA Spider-Man: No Way Home (více)
Trailer 5

Obsahy(1)

Vůbec poprvé ve filmové historii je odhalena totožnost Spider-Mana a náš dobrý soused již nedokáže oddělit svou zodpovědnost superhrdiny od běžného života, čímž se jeho nebližší ocitnou ve velkém nebezpečí. Spider-Man požádá Doctora Strange, aby mu pomohl jeho tajemství obnovit. Kouzlo však způsobí v realitě obrovskou trhlinu, jíž do světa proniknou ti nejmocnější zloduši, kteří kdy bojovali se Spider-Manem v paralelním světě. Peter tak musí překonat svou doposud největší výzvu, která navždy změní nejen jeho budoucnost, ale i budoucnost paralelních světů. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 5

Recenze (1 003)

Hild 

všechny recenze uživatele

Blockbuster, jaký bych chtěla v kině vídat pravidelně. Dokonalý film? Rozhodně ne. Fanservis? Jo, možná, ale já patřím mezi ty, co si nemyslí, že fanservis je sprosté slovo, nebo že to vždycky znamená něco špatného. Já si užila každičkou minutu tohoto filmu, jde o vskutku epické, emocionální a osudové zakončení Hollandovské "první" trilogie, které navíc skládá poctu i všem předchozím filmům o Spider-Manovi. Jediný důvod, proč nedávám plné hodnocení je ten, že ústřední milostná linka na mě nepůsobila tak, jak asi film zamýšlel, ale i tak se bezesporu pro mě jedná o nejlepší Marvel od Endgame. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Spider-Man: Bez domova" je v rámci dosavadních komiksáren zázračný úkaz. Na rozdíl od jiných superhrdinských filmů se totiž nepodřizuje taťkovskému étosu stárnoucích fanboyů, ale cílí výhradně na mileniály a mladší ročníky. Ba co víc, dokonce přejímá jejich hodnoty a ještě ke všemu je konfrontuje s v jádru zlou a návodně korozivní černobílou dualitou starších filmů. Stejně jako dnešní (respektive každá) mladá generace je také její Spider-Man zbrkle hyperaktivní, naivní a idealistický. Zásadnější posun, vedle hypermediality a motivu kamarádství, se ale projevuje v proměně spidermanovskýh hodnot a poselství. Ačkoli i zde nevyhnutelně dojde na rozumbradovsky dospělácké "with great power comes great responsibility", Hollandův Spider-Man v rámci oblouku dospívání nemusí přijít o svůj mladický pohled na svět. Ten prostupuje celým filmem a podmiňuje ústřední motiv zdejšího vyprávění, jímž je snaha se záporáky nebojovat, nýbrž hledat cesty, jak jim pomoci. ()

Reklama

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Tom Holland v trenkách do třetice ve fan-service jízdě, která střídá scény levnýho prefabrikovanýho výplachu se scénama, za který by jiný tvůrci prodali duši. Dafoe fantastickej, Molina nevyužitej, spider-squad chemie parádní, záporáci trochu plochý, skvělý nostalgický momenty (Molina a Maguire + hudba = slzy) a ve strašně moc scénách naprosto otřesný CGI. Emoční rovina fungovala mnohem líp než jsem čekal, a paradoxně akční a zábavná rovina naopak mnohem míň. Dobrej film, ale mohl bejt lepší. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Už po premiéře Spider-Man: Daleko od domova lákal ředitel Marvel Studios Kevin Feige na to, že třetí sólové dobrodružství Spider-Mana v podání Toma Hollanda bude něco v rámci filmů se Spider-Manem dosud nevídaného. Lákala na to právě i po-titulková scéna, která identitu Spider-Mana po konfrontaci s Mysteriem odhalila světu a život Petera Parkera a jeho nejbližších se tak lusknutím prstů objevil v ohrožení. Už to by vystačilo na speciální Spider-Manovo dobrodružství, Marvel ovšem nastavenou laťku posunul o kus dál. Spider-Man se tak setkává s multivesmírem a Spider-Manovými protivníky z filmů s Tobey Maguirem a Andrew Garfieldem v hlavních rolích. Hrátky s multivesmírem už sice naťukl seriálový Loki a především animovaný seriál What If...?, teprve Spider-Man: Bez domova ovšem multivesmír představí divákům seriály nepolíbenými. Jde ovšem o mnohem víc. Spider-Man: Bez domova není pouze vyvrcholením trilogie s Tomem Hollandem. Jde o vyvrcholení všech hraných filmů se Spider-Manem, které vznikli od roku 2002. A to nejen díky návratu starých zaporáků, ale především i díky tomu, že se se Hollandův Spider-Man vydává ve stopách Spider-Manů Maguiera a Garfielda. Ztvárnění Spider-Mana Tomem Hollandem bylo celkově přijato klqdně, nejvíc výtek ovšem vždy směřovalo k faktu, že se Marvel pokouší ze Spider-Mana udělat učedníka Iron Mana a následně nástupce Iron Mana. Právě Bez domova ovšem vyšlapává cestičku k tomu, aby se Hollandův Spider-Man stal ideálním Spider-Manem, který již nebude potřebovat pomoct Iron Mana, Doctora Strange či jiných Avengers. Scénář v tomhle ohledu bere do úvahy, že je Peter Parker pořád dospívající chlapec, po svých dvou předchozích sólovkách a bokovkách s Avengers ovšem došel k různým poučením. Peter Parker/Spider-Man chybuje a chybuje i v Bez domova. I jeho chyby a následné snahy o nápravu z něj ovšem dělají toho ideálního superhrdinu. Spider-Man si nadále prochází vývojem a Bez domova v součtu skutečně dokáže fungovat jako solidní zakončení jedné kapitoly. Rozebírat Spider-Man: Bez domova je jinak velmi obtížné. Nejen díky spoilerům, ale také díky tomu, že mluvit o tom po první projekci je strašně obtížné a člověk by potřeboval alespoň další dvě, aby si vše dokázal srovnat v hlavě. Nic ovšem nezkazí toto prohlášení: Kdo se bál, že se ho Spider-Man: Bez domova již nemá čím překvapit, mýlí se. Po částečně experimentálních Eternals by člověk mohl snadno očekávat sázku na jistotu, ta ovšem překvapivě nedorazí. Jon Watts jako režisér pořád dokáže nabídnout solidní balancování mezi akcí, humorem a emocionálními momenty, děj Bez domova se ovšem neubíhá prvoplánovým směrem, který by člověk očekával. A je to dobře i díky návratům starých známých. Vidět po letech na plátně znovu Willema Dafoea jako Green Goblina či Alfreda Molinu jako Doctora Octopuse je prostě splněný sen, jehož splnění by pár let nazpátek nečekal nikdo. V rámci hraného média pochopitelně nemůže být Bez domova s multivesmírem tak hravé jako animovaná pecka Spider-Man: Paralelní světy, právě návrat starých známých ovšem dělá svoje. Takovému Electrovi v podání Jamieho Foxxe dělá Bez domova lepší službu než Amazing Spider-Man 2, nejdůležitější je ovšem fakt, že se záporáci skutečně vrací z míst, kde byli viděni naposledy. Nepřichází tak o charakterní vývoj a můžou směle navazovat. Platí to jak o Doctoru Octopusovi v podání Alfreda Moliny, tak Green Goblinovi v podání Willema Dafoea, který si po dvou dekádách dokázal zopakování role očividně náležitě užít. Je to neskutečný pocit po letech ty známé tváře v ikonických rolích vidět a potenciál multivesmíru naťukává solidně. Stěžejní je na tomto místě zmínit i Michaela Giacchina. Tento fenomenální skladatel pochopitelně krom nových skladeb oprašuje hudební motivy z Homecoming a Daleko od domova, záporákům ovšem vrací jejich známé hudební motivy z původních filmů. Slyšet po letech znělky Doctora Octopuse a Green Goblina prostě nastavuje husinu. Je jen škoda, že se nevrací Electrova dupstepová znělka z Amazing Spider-Man 2 od Hanse Zimmera. Bez domova v tomto ohledu prakticky funguje na modelu Avengers: Endgame. Bez znalosti původních filmů se Spider-Manem si film pořád dokáže užít jako vrcholný blockbuster, právě znalost pozadí ovšem při sledování snadno vyvolá nostalgické pocity. Celkově je Spider-Man: Bez domova silnými emocemi prolezlý film. Emoce ovlivňuje zmíněné navázání na závěr předchozího filmu, návrat velmi starých tváří i právě ono chybování Petera Parkera. Tom Holland v tomto filmu předvádí nejsilnější výkon ve své kariéře a dokazuje, že byl pro tuhle roli skvělou volbou. Když si člověk vzpomene na události Homecoming a Daleko od domova, Bez domova mu skutečně utvoří funkční mozaiku s brilantní hrdinskou cestou, kde si hlavní hrdina na jejím konci skutečně sáhne na dno. Je to divoká horská dráha, která rozhodně není bez chyb a v některých momentech se může zdát, že dramaturg využíval své práva na dovolenou. Co ovšem mohlo skončit jako sázka na jistotu ve finále skutečně předvádí šňůru kreativních nápadů, které je radost pozorovat, následně je vstřebávat a jednoduše vlhnout blahem. Ať už v momentech, kdy díky přítomnosti Doctora Strange dojde na hrátky se zrcadlovou dimenzí nebo dojde na finále, které je pocitově až nepopsatelné v tom nejlepším slova smyslu. Spider-Man: Bez domova je nejlepší Spider-Man film všech dob, který Spider-Mana v podání Toma Hollanda představuje na vrcholu. V čemž tkví možná paradoxně problém, protože se snadno nabízí otázka, zda jde aktuálně nastavená laťka ještě výš posouvat. Jisté ovšem je, že Marvel k Vánocům všem milovníkům Spider-Mana nadělil brilantní oslavu uplynulých 20 let, která zároveň Spider-Mana posouvá k světlým zítřkům...... Viděno v kině: 4x () (méně) (více)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Na ty marvelácký velkofilmy je vypsaná nějaká norma? Přeskočíme hype a otupělý chvalozpěvy, který se v době premiéry ozývaly ze všech stran a řekneme si pár věcí: film trvá dvě a půl hodiny, přičemž svou zápletku by vměstnal do devadesáti minut. Jsou tu minimálně tři DLOUHÝ, melodramaticky osudový scény a všechny tři jsou trapný (čti: postavy se slzičkama v očích omílaj ty nejohranější a nejpatetičtější klišé, přičemž jim k tomu vrže nikterak vyčuhující Giacchinův soundtrack). Přidaná hodnota, simulovaná linkou o mediálním obrazu superhrdiny a odhalování jeho identity byla líp zpracovaná snad i v nevážným Kick-Ass. Ústřední zápletka a motivace postav - napsalo pětiletý dítě, ale budiž, tady klidně debilitu omluvme oblíbenou berličkou "je to podle komiksu o superhrdinech". Teď to nejpodstatnější: interakce s univerzy ostatních Spidermanů. Občas to funguje. Pár dobrých fórů, pár dobrých odkazů na scény z potrefených filmů, náznaky zajímavých kolizí tam, kde se univerza odlišujou. Za dvě a půl hodiny toho ale mohlo bejt trochu víc. Dialogy trpí vatou a akční scény ničím nepřekvapí (nutno dodat, že tvůrci místy sklouzávají do vod onanistický exhibice). Kdybych byl větší svině, řekl bych, že nejlepší z celýho filmu je trailer na dvojku Doctora Strange, což je samozřejmě dost smutný. Vůbec nejsmutnější je ovšem fatální promrhání obřího potenciálu námětu - a to nejen pro všeobecnou popkulturní prču kolem multiverza, ale i ohledně "léčby" záporáků, jejichž povahy a osudy známe z jiných filmů. Z tohohle se dalo vytřískat tolik zvratů a nevyzpytatelnosti! Bohužel, když máte ve finále dementní scénář a vy ho schválíte, zbyde vám slzopudná tuctovka pro dospívající s nezbytnou digitální přesdržkovanou na konci. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (159)

  • Film za první víkend vydělal 260 milionů amerických dolarů a stal se druhým nejúspěšnějším filmem, když těsně předčil Avengers: Infinity War (257 milionů). (Kubaaa97)
  • V anglickém originále se slovo „okay“ vyskytuje celkem 128krát. (xgolt01)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

03.03.2024

Před dvěma lety se i měsíce po premiéře kina stále bortila pod nápory nadšených fanoušků, kteří dotlačili tři pavoučí hrdiny k obřím tržbám ve filmu Spider-Man: Bez domova. Právě tento film ukázal,… (více)

Ani Strážci galaxie nepřekonali Super Maria

Ani Strážci galaxie nepřekonali Super Maria

07.05.2023

Čtvrtá, ani začátek páté fáze marvelovského univerza mírně řečeno nenadchla, od vyvrcholení trilogie Strážců Galaxie, které na plátna dorazilo ve čtvrtek, se nicméně očekávaly velké věci. A film,… (více)

Super Mario zdolal 1 miliardu

Super Mario zdolal 1 miliardu

01.05.2023

Snímek Super Mario Bros. ve filmu od společností Nintendo a Illumination oficiálně po 26 dnech od premiéry překonal hranici 1 miliardy dolarů. Dohromady to je 490 milionů ze Severní Ameriky a 532 ze… (více)

Marvel zpomaluje kadenci obsahu

Marvel zpomaluje kadenci obsahu

16.02.2023

Všude kam se podíváte, najdete momentálně na stranu marvelovek jenom samou kritiku. V tuhle chvíli není pochyb o tom, že slavná komiksová franšíza zažívá krizi způsobenou záplavou nových filmů a… (více)

Reklama

Reklama