Režie:
Joel SchumacherScénář:
Ebbe Roe SmithKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Michael Douglas, Robert Duvall, Barbara Hershey, Rachel Ticotin, Tuesday Weld, Frederic Forrest, Lois Smith, Joey Hope Singer, Ebbe Roe Smith (více)Obsahy(3)
Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 099)
Pro me asi nejlepsi Schumacheruv film a taky jedna z nej roli Michaela Douglase, kterej tu je dost podobnej Kirkovi, vypada spravne drsne a ma hustou prezdivku D-fense. I kdyz pribeh neni nak zvlast komplikovanej a jde jen o to, ze jde D-fense domu a stavaj se mu situace, ktery by nasrali i me, je tu do toho pridano detektivni patrani a vystrasena manzelka a jako celek to je naprosta parada. Mozna by se mohl trochu vic propracovat moment, kdy se Douglas nasere, ale i takle to pusobi docela verohodne, navic kdyz se postupne dozvime napr. z videa, ze tak trochu magor uz byl. Navic i kdyz to je thriller, jsou tu prvky cerne komedie, at uz ze strany poldy Roberta Duvalla, tak v hlaskach samotnyho Douglase. Mozna se dalo zapracovat lip na hudbe, James Newton Howard uz slozil lepsi kousky, ale prevazne dej docela slusne doplnuje. Nechapu jak muze Schumacher jednou natocit sracku a podruhy takovej napinavej masakr jako je Volny pad. ()
Is that why my chicken dinner is drying out in the oven? You're mad because they lied to you? Listen, pal, they lie to everyone. They lie to the fish. But that doesn't give you any special right to do what you did today. Byla by blbost nahlížet na D-Fense prostě jako na někoho, komu jednoho dne přetečou trenky, kdo se postaví proti buzeraci a bojuje za své podobně neprobuzené spoluovčany, či jako na oběť, jíž se ubližuje, nebo na psychopata, který konečně dává průchod svým latentním sklonům k násilí. D-Fens je totiž od všeho trochu a výsledná mixáž nedává dohromady nějakého Robina Hooda nebo špinavého padoucha, ale obyčejného člověka, který nezvládl, co na něj život naložil. Všechna "moudra", která Douglas ve filmu pronese, nejsou nějaké osvícené novinky, které by ti blbouni, co zůstávají tvrdnout v zácpě, neznali - oni je znají až moc dobře, taky ale vědí, že s nimi musí žít a že zvednout hlavu a řvát "nespravedlnost" není ideální a už vůbec ne zaručený způsob, jak se nespravedlnosti zbavit. Nakonec jediný, kdo tu dělá nějakou skutečnou a produktivní vzpouru, je Robert Duval. ()
Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()
Poměrně abstraktní film s výbornou atmosférou a excelentním, ďábelským Michaelem Douglasem. Ačkoliv víte, že hlavní hrdina je pouze psychopat, kterému ruply nervy, při jeho cestě "domů" mu držíte palce, protože vám ukazuje něco, co svým způsobem chápete a máte taky často chuť to udělat... Pár minut před koncem jsem si už říkal, že to byl slušný čtyřhvězdičkový thriller, jenže závěr filmu mě prostě dostal, nevím proč, vlastně ani nebyl nijak geniální, (pozor SPOILER) ale když Douglas tasil tu svou vodní pistolku se slovy "I would have got you", nějak to na mě dolehlo a zlepšilo dojem z celého filmu. 9/10 ()
William Foster (Michael Douglas) se během letního slunečního dne zasekne v dopravní zácpě. Jeho nervy to nevydrží a tak se jenom s kufříkem vydává přes celé město ke své bývalé ženě, aby mohl předat dárek své dceři. Během cesty sledujeme jeho vývoj z obyčejného člověka v po zuby ozbrojeného muže, který jen bránil svá práva. Jedna z nejlepších rolí Michael Douglase, který zahrál psychicky postiženého muže a jeho vývoj na výbornou. Společně s 8 MM nejlepší snímek legendy Joela Schumachera..... ()
Galerie (49)
Zajímavosti (29)
- Zo všetkých filmových roli Michaela Douglasa je jeho najviac obľúbená táto. V dna filmovej premiéry jeho otec Kirk Douglas považoval za najlepší herecky výkon svojho syna práve tento. (donnie22)
- Když Elizabeth (Barbara Hershey) s dcerou (Joey Singer) utíkají z domu před manželem, je branka otevřená, přitom ji chvíli předtím Elizabeth zavřela i zamkla. (Marek.Handl)
- Poznávací značka na autě Billa Fostera (Michael Douglas) je D-FENS. (don corleone)
Reklama