Mladý kovář Mikeš se vydává do světa na zkušenou ve společnosti mlynářského pomocníka Matěje a pacholka Ondry. Na cestě za třemi zakletými princeznami se mladíci utkají s potměšilou babiznou, s kouzly a nástrahami Černého krále a především s vlastním pokušením. (Magic Box)

Recenze (346)

Adm.Nelson

Nepamätám si rozprávku, kde by tak výborne vynikla rôznorodosť exteriérov ako tu (jarné lúky, lesy, zimná krajina, atď, všetko nasnímané veľmi dobrou kamerou). Tiež tomu nechýba vcelku temná atmosféra, ktorá je v niektorých momentoch (klobásy na stromoch, zakliata princezná v líščej koži) dobre vystupňovaná. A zvrat v chovaní dvoch veľkých sympaťákov je tiež veľmi zaujímavý a neočakávaný. Trochu škoda, že v závere už tomu dosť dochádza dych, ale 5 hviezd si to podľa mňa zaslúži. 9/10 ()

choze

Čekal jsem to temnější. Záporák, zbytečně kvalitně obsazený Čepkem, se tu jen mihne ve slabém závěrečném souboji, aniž by budil nějaký extra respekt. Ten jeden zvrat ohledně identity jedné z postav byl jasný dlouho dopředu. Kříž nesnesitelně čestný, karikatury a přehrávání ostatních ve snesitelné normě. Bitky trapně markýrované, ale ty zpomalovačky byly fajn. ()

Armin82

Zde poplavu malinko proti proudu,protože tahle pohádka je jedna z mých nejoblíbenějších. Pavel Kříž sice mohl se svou postavou spíš natáčet nějakou reklamu na hlad, než příběh o kováři,ale to je jen detail. Popasoval se s tim velice slušně. Můj oblíbený Petr Čepek v roli Černého krále taky nezklamal a ta hláška ,,Pro jednoho málo,pro tři nic!´´ je pro mě legendární...já tady dávám 100% ()

FeriusParfax

Opět depka jako trám. Tři "kamarádi" se vydají zachránit princezny. Ještě, že jsou dva takoví hajzlové, že naprosto vynikne úžasný charakter Štěpána Šafránka. Podivný lišák, či co to doprovází ty tři na jejich cestách za pomocí, je opravdu nepěkný. Vždycky mě ale nejvíc děsilo, když přišel Štěpán do podzemí (kde ho "kamarádi" samozřejmě nechali) a dorozumíval se tu jen myšlenkami. Z této pohádky si děti mají vzít snad jen to, že si máte dobře vybrat kamarády a komu budete věřit. Což není snadný úkol. ()

Amgis

Ta pohádka není zas tak špatná až na pár primitivních scének, které byly předvídané. Ale naopak byly i scény lepší. Nejvíc co mě na této pohádce vadí je obsazení v postavě hlavního hrdiny, který se rozhodně na to nehodí. Od pohledu sotva 65 kilo vážící Pavel Kříž ohýbá 6mm plech svýma ochablíma ručičkama a tváří se přitom jak nejsilnější borec na světě. ()

Zajímavosti (14)

• Film se natáčel na jižní Moravě. Domov kováře Mikeše a některé další scény se natáčely ve strážnickém skanzenu. (Stocki)
  • Tajemný hrádek, ve kterém měla být loupežnická chasa se jmenuje Sirotčí hrádek a najdeme ho nad obcí Klentnice u Mikulova. (Stocki)