Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

Flyer 

všechny recenze uživatele

Tim Roth se dostal divákům do povědomí Tarantinovými Gaunery a Pulp Fiction. Ovšem to, co Tim předvádí v Legendě o 1900, je naprosto famózní, postava pianisty se mi zapsala hluboko do srdce. Film však nestojí pouze na výkonu hlavního představitele, velkou roli zde hraje skvělý námět, Tornatoreho vynikající režie dýchající opravdovou láskou k filmovému umění a samozřejmě hudba Ennia Morriconeho - nedílná součást (nejen) Tornatorových filmů. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Pokiaľ máš v hlave dobrý príbeh a máš ho komu rozprávať, zďaleka nie si odpísaný..." Tornatore si vie príbehy vyberať a toto ma naozaj prekvapilo. Čakal som skôr nudné večierky a nekonečné doprovody na piáno, preto ma veľkoleposť a davové scény hlavne v úvode nestačili udivovať. Celý obrovský interiér lodnej kotolne a špinavých robotníkov ma maximálne zaujal. Príbeh chlapca, ktorý nikdy neopustil loď a stal sa majstrom v hre na piáno je vyrozprávaný pútavým spôsobom postupného odkrývania a doplňovania zaujímavých historiek. Asi najviac zaujme súboj pianistov, v ktorom "zázračný lodný chlapec" rozžhaví svojou hrou piáno tak, až sa mu zapáli cigareta...Prehnané? Ok, ale strašne efektné. Morriconeho hudba je tradične veľkolepá a v spojení s tak pútavým príbehom to inak ako na plný počet nevidím. Pre filmy natočené takýmto spôsobom mám odjakživa slabosť. 90%. ()

Reklama

brit84 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že nejdříve jsem z filmu viděl na Youtube pouze klavírní souboj. Ten je dokonalý. Ovšem o zbytku filmu jsem si obrázek udělat nedokázal. Teď, když jsem ho konečně viděl celý, musím říct, že mých 5* zde zůstane i nadále. A onen klavírní duel hodnotím jako nejlepší filmový souboj beze zbraně všech dob. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Legenda pro mě tenhle film po shlédnutí určitě je, stejně jako hlavní role pianisty. Kolikrát už jsem si všim, že na dvojce zrovna dávají tento příběh o "1900", ale nikdy jsem se na něj nepodíval, jen jednou jsem si všiml dokonalé scény v půlce filmu, kde soupeří s černochem na piánu a zahraje něco naprosto úchvatného. Mrzelo mě, že jsem neviděl celý film, a tak jsem se rozhodl, že příště ten film prostě musím vidět. Příště se stalo skutečností a já měl opět možnost tento film vidět, a tak jsem koukal, hezky od začátku, bedlivě, až jsem dorazil opět k té scéně, kde se přel on a jakýsi černoch, legenda a spoluzakladatel jazzu. Scéna, na kterou snad nikdy nezapomenu. Krůpěje potu z jeho čela se draly přes obrazovku až ke mně, v rukách jsem cítil křeče, při chvíli, kdy hrál svůj nejlepší výstup. Oněměl jsem, zacož si tento film vysloužil neskutečnou pochvalu. Škoda jen, že ho nemůžu hodnotit pěti hvězdičkami. Čekal jsem trošičku jinačí konec, možná je to všecko logické, ale na druhou stranu také nesmyslné ale očekávatelné. Legenda o "1900" je výborný film, na který se nechá koukat a který má v záloze jednu scénu, na kterou jen tak nezapomenu, při které mi spadne čelist, vypadne z pantu, a kdejaký doktor mi už těžko pomůže. Koukalo se na to hezky, hudba hrála zručně a příjemně a celkově jsem na konci filmu měl opravdu těžký dojem, dobrý, ale přitom smutný. Prostě se to musí vidět, oni to určitě na dvojce zase zopakujou. Tohle se prostě musí vidět. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Krásná hudba. Ta je asi to nejhezčí na celém filmu. Nesmím však opomenout herecké výkony Tima a Pruitta (ty jeho oči jsou prostě rarita), solidní kameru a originální, zajímavý příběh (nebo alespoň pro mě ;)). Je faktem, že to někdy s tím emocionálním útokem na diváka tvůrci snímku trochu přehánějí; třeba ten poslední rozhovor mezi Maxem a 1900 je příliš dlouhý a hraje moc na city. But on the other hand, hlavní hrdina byl obrovskej sympaťák a dokonce jsem mu dost rozuměl. No a nejlepší scéna? Samozřejmě klavírní duel! Co se týče hodnocení, jsem dost na vážkách mezi 3/4*, ale film mě opravdu zaujal a nenudil, takže se přikláním k vyššímu hodnocení. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)

Reklama

Reklama