Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 180)

plakát

Vedlejší produkt (2024) (seriál) 

ČT na nás každoročně sype jednu kriminálku za druhou, a už se to v tom člověk začíná trochu ztrácet. Tohle je Místí zločinu s Beretovou, nebo jsme u kolegů v Odznaku Vysočina s Hofmannem? Možná by bylo fajn začít spíše myslet na kvalitu, než na kvantitu. Tady to stejně nakonec táhne hlavně Maštalír, ačkoliv plakát se tváří trochu jinak. Líp by to jako celek vyniklo asi ve filmu, tady jsou ty tři části jak stylem, tak i kvalitou dost odlišné, a víc jak průměr z toho prostě neni. Plus závěr bohužel nedává moc smysl.

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023) 

Jak jsem předpokládal, tak druhá část dotváří celek svou mnohem více akčnější a přimočařejší podívanou, kdy z prvního dílu rozestavěné figurky odkrývají své motivace a konečně ve větší míře přechází k činům. Tvůrci dobře oscilují mezi dobovým akčním dramatem, kdy se nebojí jít i do opravdu napínavých scén, se scénami, které jsou viditelně hlavně na odlechčení, což je taková ta fajn stará filmová škola. No ale co ten závěr? Jestli teda nebude trojka, tak je to opravdu velký špatný, protože takto je to vlastně v mnoha ohledech neuzavřené.

plakát

Gentleman v Moskvě - Pád (2024) (epizoda) 

Vzpomínám si, jak mi u prvního dílu přišlo divné, že padesátník Ewan řeší svojí babičku, ale tak řekl jsem si, ok, tak je to třeba nějaká 90+...A teď mi došlo, že s těmi časovými skoky je to tak, že na začátku mu mělo být nejspíš nějakých 20-25 let, na což ale pochopitelně i přes veškeré maskování vůbec nevypadal. A stejně tak je to i u dalších postav a jejich (ne)stárnutí, což je klasický neduh takovýchto projektů, kdy tady už se dostáváme v časové lince o nějakých 30 let dopředu oproti začátku. Takže celou válku jsme přeskočili, škoda...A u šestého dílu budu přísnější, i vzhledem k těm neduhům, co mi takto zpětně došli. Šestej díl je vlastně jen výplňovka, na začátku máme nějakou pozici a celý díl je o tom, že se do ní musíme dostat zpět. Nikam jsme se neposunuli.

plakát

Vedlejší produkt - Epizoda 3 (2024) (epizoda) 

Až do výbušné akce to vypadalo hodně fajn, s opět slušnou atmosférou a technickým zpracováním noční akce. Pak se to však najednou překlopilo do úplně jiného seriálu a závěrem (naprosto nelogickým a nereálným) to tvůrci shodili dolu, což je škoda, zvláště po druhém díle.

plakát

Gentleman v Moskvě - Příjezd (2024) (epizoda) 

Konečně díl, který ve větším chytne za srdíčko. Mít takhle sympatickou dětskou postavu je opravdu vzácnost, tady se to tvůrcům daří už v druhém (dědičném) případě, což je ještě větší vzácnost, skoro až nevídaná. Děj je opět více epizodický, dá se čekat, že do příštího dílu opět skočíme v čase, asi definitivně do dalšího válečnhého období, ale v rámci těch epizodických linek je tato, která konečně více prohlubuje vztahy Rostova k okolním postavám, jasně nejlepší.

plakát

Hotel Palace (2023) 

Docela chápu kritiku směrem k tomu, že ve filmu není žádný děj, protože tam opravdu není. Ale je to taková hříčka ,že to vlastně vůbec nevadí. Je to, jakoby jste vzali Grandhotel Budapešť, ale vyhodili z toho Andersonův vizuál a přidali místo toho nějakou tu dekadenci. Jinak tu máte správně kýčovité postavy a stylizaci, do absurdna přepálené scény a zajímavě laděný humor. K tomu herce, co si ze sebe viditelně umí udělat srandu, takže myslím, že divák se správně pobaví. No a domácká stopa vždy potěší. P.S.: Masucci už je definitivně jasná náhražka za Mikkelsena.

plakát

Star Wars: Příběhy z Impéria (2024) (seriál) 

Oproti Rytířům Jedi mi tato směs kraťasů příjde cca o level horší. Trochu zavádející je i samotný název, protože o Impérium jako takové minimálně v polovině dílů vůbec nejde. Díly se soutředí na dvě hlavní protagonistky, Morgan, známou z Mandaloriana a hlavně Ahsoky, a také Barris, na jejíž návrat jsem já čekal mnoho let. U Morgan jsou bohužel epizody čistě výplň a jde jen o to, aby byla Morgan dostána do pozice, ve které jsme jí poprvé viděli v Mandovi. U Barris zas náplně dílů nemají vlivem délky možnost vyniknout, je vidět, že její potenciál byl určitě větší, ale v rámcí krátkých dílů se vše řeší strašlivě rychle.

plakát

Silvestr 2009 - Pojďte dál... (2009) (pořad) 

Každý styl má nějaké své vrcholné období, a období, kdy už je prostě za zenitem. A právě druhá polovina prvního desetiletí už byl ve znamení jasného úpadku velkých estrádních show. A je to vidět i na tomto Silvestru, který už prostě mele z posledního, opakuje 100x opakované fóry a výstupy a nepřináší absolutně nic nového, asi teda vyjma spolupráce ČT a RTVS, která je ale spíše papírová, protože k prolnutí vyjma moderátorů dochází u umělců spíše sporadicky.

plakát

Nepřestávej dýchat (2022) (seriál) 

Tak tady fakt nic. Opravdu nečekejte nějakej survivor o tom, jak se borka po pádu letadla snaží dostat zpět do civilizace. Žádný Bear Grylls nebo Na ostří nože se opravdu nekonají. Tady hrají jim vnitřní pochody, a to je prostě tragédie. Všudypřítomné flashbacky totálně o ničem a typka je každým dílem protivnější. Nemluvě o zbytečnosti všeho toho okolo, kdy je asi jasné, že tvůrci prostě na pořádnou akci neměli peníze, tak museli zalepit čas co možná nejlevněji.

plakát

Star Wars: Příběhy z Impéria - Východisko (2024) (epizoda) 

Závěr taková klasika v rámci SW světa. Vše uzavřeno tak, aby se mohla Barris opět kdykoliv vytáhnout, když to bude potřeba. Její příběh je tak v rámci tří dílů sfouknut opravdu super rychle, bez nějaké větší hloubky. V podstatě ty tři díly s ní jsou vlastně míň prostoru, než který měla třeba v Klonových válkách...