Poslední recenze (153)
Karakoram Highway (1995) (seriál)
Tak tento dokument od Barabáša zostarol výborne. Zachytáva totiž cestu slovenskej expedície cez legendárnu Karakoram Highway a to prosím v roku 1993. Podarilo sa tak zachytiť nedotknutý svet ľudí z tých najnedostupnejších oblastí Pakistanu a Číny, v časoch, ktoré sú už asi pomaly nenávratne preč. Úžasné dobrodružstvo, exotika tu dýcha z každého záberu. Všetko ostatné na filme je už ale pre súčasný dokument zastarané. Za štyri hviezdy. P.S. Zaujali ma dve hlášky človeka komentujúceho dianie vo filme, ktoré by už v súčasnosti boli značne spoločensky neprijateľné, ale pobavili (šikmookí a skinhead).
Svatá krev (1989)
Tak teda môj štvrtý Jodorowsky. Oproti predchádzajúcim filmom má Santa Sangre niečo ako dej ! Je to teda trochu viacej ukočírované, avšak opäť preplnené symbolizmom, katarziou, kresťanskými témami, ponurými farbami a temným sleazy tónom, tiahnucim sa celým filmom. Niektoré veľmi zaujímavé surrealistické scény na vás jednoznačne zapôsobia a to sa režisér vyslovene krotí. Nič tu nie je samoúčelné, všetko malo myšlienku. Sugestívna hudba je často kontrastná. Trpíme ale na jednoduchosť dialógov a zápletky, vizuál všetko prebíja. Vcelku teda opäť solídny psycho útok na mysle divákov, po Holy Mountain dám ale len ťažko plný počet. Za 4 hviezdy.
Božská relikvie (1986)
Jeden z najznámejších filmov Jackieho Chana, konkrétne prvý diel série. Ázijský sokol a jeho variácia na Indyho. Naivný, hlúpy a nefungujúci scenár tohto filmu (a hudba, haha), by hodnotenie sťahoval nemilosrdne dolu. Humor nefunguje takisto. A napriek tomu, že sa to celé nesie v štýle "budspenceroviek", tak to hodnotenie dávam vyššie kvôli neuveriteľným kaskadérskym kúskom a scénam, ktoré som ešte jakživ nevidel a neviem, či ešte niekedy uvidím (rok vzniku 1986 !). Za dve a pol hviezdy.