Oblíbené filmy (9)
U konce s dechem (1960)
Perfektní film dvou začínajících mladých herců. Belmondovu tradiční nespoutanost, divokost, bohémství, pohrdání zákony, ale trochu překvapivě i cynismus, výborně doplňuje krásná, malinko naivní Jean Seberg. Kromě buch buch, které se později tak často vyskytuje v Belmondových filmech nechal Godard hlavni hrdiny přemýšlet a diskutovat o svých existenciálních strastích..
Přežijí jen milenci (2013)
Jarmusch je Bůh. Rozvláčný a místy nikam se neposouvající příběh naplno přebijí (a vlastně i parádně doplňuje) elektrizující atmosféra se stejně výraznou a skvělou hudbou.
Taková zvláštní rodinka (2001)
Mrtvý muž (1995)
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Mimo zákon (1986)
Snad jedině I scream, you scream, we all scream for ice cream...
Samuraj (1967)
Frajer, který nedělá chyby... a přece...
K smrti odsouzený uprchl (1956)
Lawrence z Arábie (1962)
Scénář, fotografie, kostýmy, účinkující, hudba, dekorace, režie, to vše tak nějak do sebe krásně pasuje a společně to vytváří fascinující a velkolepý epos. Z tohohle takřka čtyřhodinového veledíla je patrné, s jak velikým zájmem až láskou k postavám, k jednotlivým místům a vlastně celé Arábii a konfliktu, který se týkal první světové války, Lean přistoupil. Neuvěřitelně propracované a brilantní na všech úrovních. Peter O´Toole je neskutečný a právem se o jeho hereckém výkonu mluví jako o nejlepším všech dob. Jednoduše jeden z nejlepších filmů, jaký jsem kdy viděl.