Bývalý detektiv se ujme vyšetřování záhadné vraždy, ke které došlo na americké vojenské základně. Pomáhat mu přitom bude mladý kadet z West Pointu jménem Edgar Allan Poe. (Netflix)

Recenze (320)

Frajer42

Kdo tady snad toužebně očekával horor jako já, ten bude stejně jako já velmi zarmoucen. Nicméně se jednalo o Poeovsky temnou kriminálku. Snímku hodně pomohlo hvězdné obsazení. Zejména Christian Bale byl tradičně božský. Moc mě bavila i ponurá atmosféra vojenské akademie. Škoda, že byl do tak skvělé atmosféry zasazen poměrně nezajímavý a nechutně utahaný příběh. Závěrečné šokující rozuzlení bylo fajn. [65 %] ()

pornogrind

Když jsem se o filmu dozvěděl celkem jsem se na něho těšil, protože jednou z hlavních postav příběhu měl být E.A. Poe, kterej patří k mým oblíbeným spisovatelům. Mé nadšení ale celkem zarazilo jméno režiséra. Od Scotta Coopera jsem viděl jen Antlers(2021). A ačkoliv Antlers všeobecně slavil úspěch tak já jsem byl asi jednou z výjimek, protože mě tenhle film absolutně neoslovil. Po tomto faktu už jsem k snímku The Pale Blue Eye přistupoval obezřetněji. Jak se ale ukázalo moje obavy byly zbytečný. Příběh filmu mě pohltil hned na začátku a dá se říct, že mě nepustil až dokonce. Ani mi nepřipadalo, že to má dvouhodinovou stopáž. Velkej podíl na tom má zajímavej příběh a všudypřítomná ponurá atmosféra. Velkým plusem filmu je samozřejmě herecký obsazení. V čele s Ch. Balem, kterej měl téměř pořád kamennej xicht(myšleno v dobrým slova smyslu). Přiznávám se, že mě osobně ale víc nadchl výkon Harryho Mellinga v roli E.A. Poea. Za mě excelentní výkon a nutno dodat, že i vzhledově do role E.A. Poea nemohl být vybrán lepší herec. Tímhle kouskem si u mě Scott Cooper napravil reputaci a do jeho dalšího snímku už nepůjdu s takovými obavami. Za mě zasloužený 4 hvězdy. ()

Morien

Dávám dvě hvězdičky, i když vlastně nevím proč. A tak přemluvila jsem se, snížím na jednu. Film se tak strašně vleče, až ve skutečnosti stojí na místě, a žádné vnitřní napětí ten vykolejený kolos nedrží pohromadě. Snad to chtělo být mysteriózní slow burn detektivkou, ale asi tak jenom první třetinu, potom se najednou pátrat přestane a veškerou stopáž opanuje Edgarovo randění a vyšetřovatelovy halucinace, a potom se hodinu už jenom čeká na konec, který se nám polopatě staticky vysvětlí. Kde jsou ty časy, kdy jsem každou Baleovu slzu na plátně ronila i já jako divák z pohnutí nad jeho hereckými schopnostmi. P.S.: Když v detektivce někoho ukážete, jak si myje ruce v potoce, tak jako byste mu pointu filmu napsali na čelo. ()

slord

Dobová detektívka s Christianom Baleom, v réžii Scotta Coopera, už toto mi stačilo, aby som sa na to tešil, avšak výsledok mi zase tak nezachutil. Atmosféra je výborne hutná, Bale štandardne super, ale čo najviac môžem vypichnúť je výkon Harryho Mellinga, ktorý si Edgara A. Poea strihol bravúrne a každá scéna s ním stojí za to, a spolu s Baleom tvoria veľmi fajn duo. Bohužiaľ ostatné postavy nie sú moc zaujímavé a vlastne nájsť medzi nimi vinníka nebolo tak zložité, keďže tých postáv na výber tu ani veľa nebolo. Prípad, ktorý sa tu rieši ma tiež veľmi nestrhol a ani jeho vyšetrovanie nie je ktovieako zaujímavé na sledovanie čo bola škoda. Posledná polhodina to kvalitne okorenila svojim twistíkom, ale pre mňa to prišlo celkom neskoro, tú nezáživnú časť mi to  nevynahradilo. Je to fajn film na jedno pozretie, ktorý žiaľ zahodil svoj potenciál. 6/10 ()

3DD!3

Ukazuje se, že Scott Cooper potřebuje dohled studia jako sůl, protože největším problémem je právě jeho unylá a nenápaditá režie a neochota pustit nějaký materiál na podlahu střižny (obrazně řečeno). Příběh není špatný a především finále je hodně silné, jenže celkové vyšetřování nemá tah a potácí se od jedné stopy k druhé aniž by se budovalo napětí nebo cokoliv originálního. Naštěstí tu máme skvělého Balea, který to vyloženě táhne na svých bedrech. Melling Poea zvládl hodně přesvědčivě a Baleovi zdatně sekunduje. Shoreova hudba dělá polovinu atmosféry. Velká škoda, protože potenciál tu byl obrovský, zvláště s přihlédnutím ke skvělému rozuzlení. ()

• Hoci sa film odohráva v USA a postavy sú americké, väčšinu obsadenia tvoria Briti. (Arsenal83)
  • Názov filmu pochádza z nasledujúcich slov: "Jedno z jeho očí sa podobalo na oko supa - bledomodré oko s fóliou. Vždy, keď na mňa padlo, stuhla mi krv, a tak som sa postupne - veľmi postupne - rozhodol, že starca pripravím o život, a tak sa toho oka navždy zbavím." Z knihy Edgara Allana Poea "The Tell-Tale Heart". (molcan2)