Reklama

Reklama

Než ďábel zjistí, že seš mrtvej

  • USA Before the Devil Knows You're Dead (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích.
Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (450)

Shit 

všechny recenze uživatele

Tak jak sem se radoval na začátku We own the night, když byla Eva Mendes v prádléku a rozvášněná, tak tady sem si zrovna neužil Hoffmanovu šukačku s dlouhým záběrem na jeho bílou prdel. Jinak ale zajímavě natočenej thriller, ze kterýho je hodně cítit snaha o nějakou inovaci zaběhnutých vyprávění podobných příběhů a celkem se daří, různý flashbacky a flashforwardy jsou dobře poskládaný a solidně pochopitelný, i když si režisér musel pomáhat časovými nadpisy, ale to byla fakt nezbytnost, jinak by to byla šílená motanice. Co se týká příběhu, tak je hodně depresivní ale zároveň napínavej a to hlavně zásluhou fakt úžasný ústřední dvojice Philip Seymour Hoffman a Ethan Hawke. Škoda jen blbýho a uspěchanýho konce ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Při sledování Lumetova snímku se mi hned vybavila určitá podobnost se známým coenovským kouskem Fargo. Ani ne tak dějovou shodou, jako spíš žánrovým zařazením a modelovou situací jednoho kriminálního činu, který měl být rutinní záležitostí, ale díky určité náhodě se zvrtnul a změnil v šokující drama. Mohlo by jít o pouhou epizodu nějakého krimiseriálu, ale tvůrci se soustředili na hlubší vykreslení psychologie všech aktérů loupežného přepadení, takže film překračuje nejen žánrový průměr, ale i hranice svého žánru. Jde spíš o psychologické drama - díky rodinným vztahům s téměř antickým vyzněním. Tam, kde Fargo přechází v určitou karikaturu a pracuje s "cool" prvky a postavami, tam je Lumetův snímek komornější a depresivnější. Jakkoliv i tady se spirála násilí roztáčí na vyšší obrátky, lidské tělo v řezačce v něm divák nenajde. Snímku hodně pomáhá přítomnost Philipa Seymoura Hoffmana, který coby pachatel má podstatně prokreslenější charakter a vděčnější roli než měl ve Fargu William H. Macy. Není to jen slaboch, ale i nadmíru nebezpečný hráč a je radost sledovat Hoffmana, když svádí ke zločinu, když se svíjí v hysterickém záchvatu nebo když staví vzdušné zámky. Každá z postav filmu je výborně napsaná i zahraná. Celkový dojem: 90 %. Film pracuje s prolínáním časových rovin a pohledů jednotlivých postav filmu na tutéž událost. ()

Reklama

predators 

všechny recenze uživatele

S hodnocením jsem hodně na vážkách. Není to špatný film, ale některé události byly poněkud zdlouhavé a pomalu jsem se začínal nudit...a v tom okamžiku přišel zvrat nebo jiná zásadní událost, která ději dodala novou šťávu a opět po chvíli začalo tempo uvadat. To je asi jediná slabina, ale bohužel jedna z nejpodstatnějších:-( Ovšem dobré herecké výkony a zajímavý příběh můžou mnohé diváky zaujmout více, než mínusy zmíněné výše.65% ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Mám rád tyhle filmy, kde zpackanej život donutí hlavního hrdinu vymyslet nějakej úžasnej špičkovej plán, jak přijít k penězům a tím svou životní situaci vylepšit, načež se při realizaci onoho plánu všechno totálně posere a náš hrdina je na tom mnohem hůř než na začátku. Téma blízké Coenům, Ritchiemu nebo tomu chlapovi, co natočil Co dělat v Denveru když člověk nežije. Než ďábel zjistí, že seš mrtvej je jiný především v tom, že ani omylem nelze do kolonky žánrů připsat komedii, jako u většiny ostatních. Tady totiž o vtip nezavadíte, zcela vážné rodinné psychologické drama totiž nehraje na to, aby jste se dobře bavili, ale jeho hlavní snaha je vás pěkně uzemnit a zdeptat. Každá hlavní postava má daleko k nějakému ideálu, slizký arogantní feťák, líný neschopný slaboch, kráska, která s oběma spí, otec upřednostňující jedno z dětí, to jsou nejdůležitější „charaktery“ zapojené do tohoto facsinujíciho, na přeskáčku poskládaného přiběhu! Herecké výkony jsou nevídané, Hoffman a Finney to jinak ani neumí, Hawke dokazuje, že zvládá i opravdu těžké role a Marisa Tomei potvrzuje, že je prostě božská! Konec se mi ale moc nelíbil, uspěchaný a nedostatečný! ()

Silas 

všechny recenze uživatele

Všichni se topíme ve sračkách a prachy nám z nich pomůžou. Film s morálně podvratným tématem zločinu uvnitř rodiny se vám snaží celou dobu namluvit, že jednoduchou zápletku máte v hrsti a svým nekontinuálním dějem vás jakoby utvrzuje o nadhledu nad celým příběhem. Ovšem častokrát jsme v průběhu vyvedeni z omylu.... Celkem nenápadná režie Sydneyho Lumeta si spíše vyhrává s obrazovými kompozicemi, než že by se kamera extrémně hýbala, časové skoky zas udržují pozornost a nevodí diváka do přílišných detailů. Na situace nahlížíme různě: z pohledu bratrů - příčiny veškerých nesnází, rodičů - které to poznamenalo, či lidí, kteří s tím mají více či méně něco společného. Výrazné gradace se divák nedočká, jde o komorněji vyprávěný příběh, v němž dominují herci, Hawke psychicky slabší, Hoffman ledovější. Když pak oba poznají váhu peněz, na pokání je už pozdě.... ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • V původní verzi scénáře nebyli Andrew a Hank bratři. Režisér Sidney Lumet také vyškrtl původně plánovanou dceru Andrewa a Giny, aby tak docílil větší dramatičnosti příběhu. (Linkyc)

Reklama

Reklama