Trailer 3

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 3

Recenze (236)

Chen

Úvodní díly mě neoslovily. Ne snad, že bych se ztrácel v ději, různé teorie jsou vysvětleny zajímavě, ale samotná zápletka se mi zdála nekonzistentní, ovšem postupem času se můj dojem zlepšoval a bez ohledu na to, že ne všechny postavy mi zrovna přirostly k srdci, jsem si následné díly užil a sice to asi není sci-fi zážitek roku, ale zklamání také ne. ()

Scalpelexis

Bah. Problém 3 těles má spíš problém (úvodních) 3 dílů, během kterých neznámá apokalyptická hrozba vyloží nejen všechny své karty přímo před oči diváka, ale donutí ho načuhovat i do svého spodního prádla, jestli tam náhodou podle neschovává náhradní eso nebo žolíka. Generování následného napětí je poté efektní jak střílení polystyrénovými kuličkami, které k tomu nepodporuje jak tuze nezábavná a utrápená banda mladých géniů (tu jejich inteligenci Vám musí permanentně oznamovat, protože jinak nemáte šanci pochopit, v čem zrovna spočívá a odkud vzešla), tak mrzce zkratkovité zacházení s detaily. Chvíli děj tráví čas ťapkáním milimetrovými kroky, aby pak začal skákat kalibrem trojskokanů a vztahy mezi postavami mají chuť kyselého pomeranče. Nápad je evidentně dobrý, užité peníze jsou vidět na správných místech (i když přehnaný vliv DB dvojice na casting z Game of Thrones mi přijde spíš na škodu), jen ten příběh mohl být rozložen mnohem lépe, s dramatičtější gradací, klidně i odvážnějším skákáním v čase skrz virtuální realitu. Na to, jak bylo v první půlce solidně nakládáno s cliffhangery, tak závěr byl unavenější než siestující latinoamerický mrož. Předloha slibuje mnohé, ale to by mi musela slíbit víc než vlastnictví hvězdy, abych pokračoval dál. ()

HydraCZ

Knihu jsem zatím nečetl, ale byl jsem hrozně zvědavej o čem vlastně "nejlepší Sci-Fi současnosti" je. No a musím dát za pravdu, že se zde dějí věci, které jsou neokoukané, dost originální a naprosto hlavuodstřelující... I když mám furt pocit, že z toho mohli vytřískat trochu víc. Víc emocí, víc napětí, větší dopad na svět i na diváka a s příběhem nemuseli tolik spěchat. Celý je to prostě trochu Netflix. Co se nedá ale upřít je ten příběh a momenty spojené s mimozemskou civilizací San-Ti. Záhadná videohra, blikající hvězdy, vyslaný signál do Slunce, loď Judgment Day, oko na obloze, sofony nebo samotný problém tří těles. Tím jak je spousta věcí vědecky podložených, tak je strašně zajímavý to sledovat a musím říct, že podobný nápady jsem nikde jinde neviděl. Dokonce jsem kvůli tomu seriálu začal nakoukávat videa o vesmíru, čtvrtých dimenzích, Fermiho paradoxu, atd. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby Netflix stejně jako u podobně laděného 1899 seriál zrušil. Druhou sérku bych si klidně dal, i když, potom, co jsem si přečetl plot druhý knihy, nevim, jestli by se jim to podařilo zfilmovat. :/ 7/10 ()

Sludger

Seriál som doslova zjedol. Prvých päť častí bola doslova jazda, nápad za nápadom, skvelé tempo. Finále piatej časti fakt že skvostné. Ku tomu postavené na vedeckom základe (kvantová fyzika, iné dimenzie, škoda, že len z rýchlika). Posledné tri časti trochu stratili dych a nepriniesli už nič prevratné, skôr chystali pôdu na ďalší dej, ktorý tak skoro neuvidíme. Zrejme to bol cielený marketing, pretože mám chuť si kúpiť knihy, pretože ma echt zaujíma, čo bude ďalej.  Takéto skvelé, originálne a vedecké poňatie invázie mimozemšťanov som ešte nevidel. Vrelo odporúčam. Po piatu časť na plný počet bodov, potom tak na 8 z 10. ()

tlamiczka odpad!

Recept na Netflixí verziVezměte originální román a udělejte mu brutální lobotomii. Skrz konečník, aby to bylo pomalejší a bolestivejší.Poté vezměte čínský seriál, udělejte mu lobotomii a desetkrát ho zrychlete.Obě lobotomizovaná díla smíchejte se všemi variantami genderů a etnik.Upřete oči na výslednou směs - pokud jste ještě lobotomií neprošli, bude vám skrz zrakový nerv provedea. Úspěch u moderního lobotomizovaného publika zaručen. ()

• Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Pohon vesmírné sondy pomocí nukleárních explozí byl poprvé navržen polským fyzikem Stanislawem Ulamem v roce 1947 a posléze zkoumán NASA v 50. a 60. letech jako jedna z možností pro stavbu meziplanetární vesmírné lodi, kterou by bylo možné postavit za použití existujících technologií. (spacemaster)