Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (86)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Požár Notre-Dame je bezpochyby jedním z milníků ve francouzské historii posledních let. Před třemi roky nehořela pouze několik set let stará katedrála, nýbrž i jeden ze symbolů Paříže, Francie a dost možná i celé Evropy. Annaud se na prahu osmdesátky zhostil tohoto (doslova) ožehavého příběhu a natočil snímek jak s hranými tak i archivními pasážemi, který celkem věrohodně přibližuje tuto neslavnou událost, aniž by se ale pouštěl do nějakého zbytečného vyprávění okolo. Vše se soustředí na katedrálu, ničivý požár, odhodlání hasičů a jejich závod s časem. Zpočátku mě trochu rušily vložené archivní záběry a našlo by se pár 'divných' scén, které ve filmu ani být nemusely, přesto se ale jedná o solidní drama se silným dokumentaristickým nádechem a nejednou napínavou scénou. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Troufnu si říct, že Notre-Dame je pro mě osobně určitě jednou ze 3 nejkrásnějších památek v Evropě. Ta atmosféra co na člověka dýchne když stojí před ním je neskutečná. Sledovat jak hoří je hrozný pocit bezmoci. Lepší rekonstrukci této události jsme si přát rozhodně nemohli. Francouzi to pojali jako jistou hrdinnou poctu svým hasičům. 70% ()

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Po té netflixácké katastrofě jsem si tímhle filmem výrazně napravil chuť. Annaud pořád umí a i když mi na francouzských filmech zpravidla cosi neurčitého vadí, Notre-Dame brûle zaujme tím, jak dobrá je to montáž fiktivní dramatizace s herci a reálných záběrů. Zároveň je to ale jako celek velice obstojná rekonstrukce událostí, které jednak otřásly Francii a jednak daly za vznik jednomu lahůdkovému smetanovému memu. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Po celou první půlku jsem si říkal, že čtyři hvězdy to má jisté, ale pak se do napínavé katastrofy čím dál tím víc míchal patos. Ano chápu došlo tu k ničení Francouzské národní památky to já asi nedokážu docenit, ale po atmosférické a svižné první půli se to v tom přeci jenom trochu utopilo proto nakonec jen lepší trojka.65% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jean-Jacques Annaud dokazuje, že ani s blížící se osmdesátkou nepatří do starého železa. Rekonstrukce požáru nejvýznamnější pařížské historické památky totiž funguje nad očekávání skvěle. Sázka na neznámé tváře se vyplatila, tady by hvězdy jen zbytečně odváděly pozornost. V hlavních rolích katedrála a požár, ve vedlejších hasiči. Kromě pár zbytečných scén (např. Donald Trump) téměř perfektní (85%). ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Nejsložitější scénou bylo zřícení věže uvnitř katedrály. Zvonici museli postavit v měřítku a zapálit ji uvnitř zvukové kulisy. Pro tuto scénu byl štáb minimální, všichni měli ochranné pomůcky a natáčela se na jeden záběr, přičemž se natáčelo dvanácti kamerami najednou, jenž byly umístěny v nouzových boxech, které chránily vybavení. (BMW12)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama