Víkendový útěk

• USA The Weekend Away

Beth se snaží zjistit, co se stalo její nejlepší kámošce, která se ztratila na holčičím výletě do Chorvatska. Jenže co stopa, to další znepokojivá lež. (Netflix)

Recenze (65)

standardní béčková jednohubka, která má všechno co od podobného filmu čekáte. Vraždu, neprávem obviněnou kamarádku, kamarádku pátrající na vlastní pěst atd.Vyloženě špatné to není a chvílemi jsem uvažoval i nad třemi hvězdami.To nicméně zhatil závěr, který přišel ne s jedním, ale hned se dvěma twisty, přičemž ten druhý už byl trochu zbytečný. Nehledě na úplně stupidní chování hlavní hrdinky...40% ()

claudel

Lokace mě asi nalákaly nejvíce, zasadit dámskou jízdu do Splitu nemůže být špatnou volbou. Sekundárně mě zajímala Leighton Meester, dlouho jsem ji někde neviděl od dob Gossip Girl. A změnila se hodně... Příběh mě bavil, podezřelí byli všichni, pointu jsem neodhadl, jako oddechový thriller splnil svůj účel. Lepší tři hvězdičky. ()

Najt

Zdánlivě neškodná návštěva Chorvatska se promění v souhru různých náhod a činů, které eskalují až za hranici zločinnosti. Dvě dívky se sejdou u moře a jdou zapařit. Druhý den se jedna probudí, ale kámoška nikde. Nejdřív to vypadá, že jen někde vyspává kocovinu, jenže později vyjde najevo, že je vše úplně jinak. Příběh není nijak složitý, ale film odsypá, nenudí a je celkem napínavý a herci taky dobře zahráli. Konec mě pak přišel už zbytečně překombinovanej, protože jsem si to myslel od půlky kdo. Byl jsem rád, že mě tvůrci tím z mravnostního trošku ošálili, ale konec ukázal, že jsem měl pravdu. Jednoduše je to tři hvězdičkový film, ale mě to celkem bavilo a mám takové filmy rád. // 3,5* zaokrouhluji tentokrát nahoru. ()

Aljak

Napriek dosť priemerným hodnoteniam to bolo pre mňa veľmi milé prekvapenie. Film mal dobrú zápletku, svieži spád, a celý bol zasadený do veľmi pôsobivých scenérií chorvátskeho Splitu, čo rozhodne taktiež filmu dodalo na atraktivite. Príbeh spočiatku pôsobil prihlúplo, ale po tej párty sa to skvelo rozbehlo a thriller tempo si to držalo až do samotného záveru. Beth riadne zmätkovala, ale možno by sme sa na jej mieste správali úplne rovnako. Tá jej kamoška Kate bola riadne afektovaná, presne typ ženy, čo nemusím. A najsympatickejšia postava filmu bol rozhodne taxikár Zain. ()

Na to, že ide o totálne nízkorozpočtové televízne béčko (rozumej Netflix), tak scenár aj napätie predčia viaceré nabubrelé kino trilery s veľkými hviezdami, na ktorých sa v konečnom dôsledku smejeme. Na Split mám pekné spomienky a mám rád trilery, ktoré dokážu prekvapiť. Víkendový útek má skvelé tempo, stále príde s nejakým zvratom a to platí aj o závere. Ide o film, ktorý nám chce povedať, že nikoho nemôžeme dostatočne hlboko spoznať, pretože to skrátka nie je v ľudských silách. Ale to hodnotenie stále musím prispôsobiť aj tomu, že je to stále to televízne béčko. ()

• Natáčelo se v chorvatských městech Split a Záhřeb. Ve Splitu se filmu také odehrává. (hansel97)
  • Poznávací značky v Chorvatsku jsou jiné než ve filmu. ST 42 MAM není zcela v pořádku. ST je zkratka pro Split a to je správně. Standardní poznávací značky v Chorvatsku mají 3 nebo 4 čísla následovaná 1 nebo 2 písmeny. Např. správně by bylo ST 422 M nebo ST 422 MA. (Johnny.ARN)