Režie:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Tom Hanks, Catherine Zeta-Jones, Chi McBride, Stanley Tucci, Diego Luna, Barry Shabaka Henley, Kumar Pallana, Eddie Jones, Jude Ciccolella, Guillermo Díaz (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (831)
Moc pěkná první polovina, která je skutečně mimořádně vtipná. Tom Hanks vrací letiští vozíky za čtvrťáky, Tom Hanks si lepí sendvič ze sušenek, Tom Hanks nakupuje hamburgery, Tom Hanks se sprchuje na letištních záchodech, Tom Hanks si staví postel z židlí... Od druhý poloviny se mi ale čím dál tím víc zdálo, že scénář přestřelil, celá romance mezi Viktorem a Ameliou se nevyznačovala ničím, co by tak nějak stálo za zmíňku. Podobně dopadla i celá pointa s Viktorovou krabičkou od buráků, po jejímž vyřčení jsem si říkala, jestli si Tom dělá srandu a nepřijde v další větě s něčím originálnějším. No, to se nestalo. A závěr? Osobně musím říct, že jsem něco takovýho čekala, jenomže jsem doufala, že to Spielberg dokáže podat tak, že budete zamačkávat slzu v oku. Bohužel ale i taky film zklamal. Pochválím tedy z druhé poloviny jen závěrečné titulky, které, dělané formou podpisů jednotlivých herců / producentů / režiséra / scénáristů působí moc hezky. ()
Velice příjemný film. Konečně zase dílko, které se plně opírá o příběh a herectví (jako vždy vynikajícího Toma Hankse). Žádné berličky v podobě triků pro zvýšení působivosti nečekejte. Tentokrát to Spielberg nechal na scénáři (Adrew Niccol - a ten špatný scénář ještě nenapsal :) a nestrhával pozornost na režii, které se ovšem v podstatě nedá nic vytknout. Když k tomu přičtete Toma s jeho přirozeným herectvím a Catherin jako třešinku na dortu, pak mi k plnému hodnocení chybí fakt jenom kousíček.......................................... Ještě poznámku k Limou zmiňované "ziskovosti". K datu 02/2005 se celosvětové tržby přehouply přes 200mil. dolarů, takže se zaplatil víc než dvakrát. Pravdou ale je, že tržby v Americe byly poloviční v porovnání se zbytkem světa .... ()
Jeden z těch filmů od Spielberga, co mi prostě nesedly. Tom Hanks podle mě dost přehrával ( opravdu je to můj oblíbený herec ), děj byl moc málo uvěřitelný, nepřišlo mi to ani nijak vtipné a jediné, co se mi líbilo, byl příběh portugalského řidiče vozíku a imigrační úřednice a role Catherine Zeta-Jones, kterou jinak moc nemusím. Jako oddechovka je to dobré, ale jako film, na který bych se ráda znovu podívala je to málo. ()
Již první minuty, které představily hlavního hrdinu Navorskiho jako komickou postavičku, mi přinesly zděšení. Takovéhle účelové tahy pro zvýšení zájmu jistého druhu diváků, kteří soucítí se vším, co je sladce pitomoučké, opravdu nemám rád. Nehledě na to, že jsem se v oněch úvodních minutách ani jednou nezasmál. S vyjadřováním smutnějších emocí to bylo podobné, ani zde se Spielberg nevystříhal lacinosti. Scénárista, vědom si toho, že pouhé bydlení na letišti není pro mainstreamového diváka tím pravým ořechovým, okořenil Navorskiho pobyt tu méně, tu ještě méně uvěřitelnými příhodami, které jsou buď lidsky dojemné, případně humorné. Minimum těch snad skutečně autentických Spielberg posypal flitry, aby jim dal patřičně vyznít. Samozřejmě došlo i na obligátní, leč plytkou romantiku, bez té by se to neobešlo. A co soucítění davu s naším hrdinou? Šup tam s ním! Postupné získávání přátel? Že váháte. Záporák? Také se najde... Napadne vás ještě nějaké klišé amerických romanťáren? Nejspíše ho tam objevíte... Terminál je pro mě nejhorším filmem Stevena Spielberga a esencí kýče, jehož tvrdý dopad na mé nervy je násoben tím, že jde o kýč IMHO velmi nudný. Nic na tom nezměnil ani konec, který se části toho nejhoršího, co je běžně vlastní současné americké romantické komedii, vzdal. Silná *. ()
Zpočátku moc vtipné, Tom Hanks byl takovou roztomilou směsí dobráků Forresta Gumpa a trosečníka. Odvážení vozíků pro čtvrťáky na hamburgra, montáž postele ze židlí, lepení sendviče ze sušenek atd. to byly ty momenty, které bavily. Dlouho to vypadalo na 4*, pak mi ale doslova uplavaly hračky. Jsem romantik, ale tak beznadějný, aby mi dlouho očekávaný záhadný motiv celého toho snažení a čekání nepřipadal jemně řečeno dětinský, ne. Docela se dívím, že u toho, jak se na americký film sluší a patří, chyběl tisk a televize a ve finále tleskající davy newyorčanů před letištěm. ()
Galerie (125)
Photo © DreamWorks SKG
Zajímavosti (37)
- Původní verze filmu obsahovala jiný konec, ve kterém odcházela Amelia (Catherine Zeta-Jones) s Viktorem (Tom Hanks) na Manhattan. (HellFire)
- Kniha o Napoleonovi, kterou si koupí Amelia (Catherine Zeta-Jones), je „Napoleon Bonaparte“ od Alana Schoma. (HellFire)
- Závěrečné titulky obsahují vlastnoruční podpis každého účastníka natáčení. (HellFire)
Reklama