Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oscarem oceněný scenárista a uznávaný režisér Cameron Crowe (Jerry Maguire) se znovu sešel s producentem/hercem Tomem Cruisem v mimořádně působivém filmu plném romance, podezíravosti, lásky, sexu a snů. Film Vanilkové nebe (ve vedlejší roli s Penelope Cruz), jež je inspirovaný španělským filmem Otevři oči z roku 1997, odkrývá příběh o hledání sebe sama v New Yorku. Vizuálně ohromující film s nezapomenutelnou kamerou a sekvencí z Times Square, na kterou nikdy nezapomenete, měl na starosti oscarový kameraman John Toll (Statečné srdce). (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (536)

lesumir 

všechny recenze uživatele

Tři moji neoblíbení herci, jak vzhledově, tak svým podáním (u Cruise snesu jen role u Spielberga), ale přesto to dopadlo relativně dobře. Příběh moc romanticky nepůsobil, ta dramatická složka to celé přebila a vůbec jsem z toho neměl dobrý pocit. Taky není divu, když se skoro celý film díváte na zdeformovaný obličej nebo masku bez grimas. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Vynikající sci-fi snímek s Tomem Cruisem. Nespolehlivý vypravěč opět zabodoval. Sice máte pocit, že vás tahají za nos, ale nevíte, jak moc. Sci-fi je to ale až ke konci, většina filmu se drží na romantické lince. Tom Cruise jako boháč prožije těžkou autonehodu. Odnese si z ní zjizvený obličej, který nechce moc nikomu ukazovat. Ani to ho ale neodradí od toho, aby sbalil dívku svého srdce. Příjemná Penélope Cruz se k němu dost hodí. Časem ale zjistíme, že věci nejsou úplně tak, jak by se mohly zdát... Ve filmu najdeme i mnoho dalších známých hereckých tváří. "Davide, probuď se." ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Cameron Crowe zremakoval španělský film Abre los ojos, obalil ho do hollywoodského pozlátka, přidal osobitou poetiku a z toho všeho vzešlo něco na pomezí tvorby Davida Lynche a Croweových starších děl, které připomíná především romantická linie, výrazná role rockových/popových písniček a celkově kladný vztah režiséra k hudbě, jejímž prostřednictvím podtrhává emocionální náboj většiny scén. Lynche zmiňuji z toho důvodu, že Vanilkové nebe užívá podobného konstruování fabule, kdy zpočátku jasný děj komplikují další a další mystifikační scény a prezentace „podvratných“ informací. Crowe ale narozdíl od mistra mystifikace oplývá trochu jiným pohledem na lásku, takže má románek mezi Tomem Cruisem a Penelope Cruz (ta ztvárnila stejnou roli i ve španělském originálu) blíže k idylické červené knihovně a hollywoodskému pozlátku. Idylka se ale začne postupně hroutit a příjemný romantický film oslavující „tu pravou lásku“ se začne pomalu přetvářet v mysteriózní thriller, který dokáže v divákově hlavě udělat slušný guláš. Ale oproti Lynchovi se Crowe na konci uchýlí k vševysvětlujícímu závěru, který přeruší veškeré divákovy spekulace a nabídne mu jednoznačné a nezpochybnitelné vysvětlení. V poslední čtvrthodině tak Vanilkové nebe zavítá až na pole sci-fi, což může v kontrastu s jednoduchou romantickou první polovinou na diváka působit značně rušivě, ale pokud se přistoupí na hru tvůrců, ukáže se, že je tento film dobře promyšlený, vše do sebe hezky zapadá (ač jsou některé scény značně prvoplánové) a ve svém celkovém vyznění nakonec ani ten některými kritizovaný závěr dobře zapadá do celého konceptu. ____ Vanilkové nebe je z audiovizuálního hlediska uchvacujícím zážitkem, Crowe natočil líbivější verzi španělského originálu a v každé scéně spojil vizuál se zvukovou stopou tak dokonale, až některé úseky filmu působí jako vypilovaný videoklip. ___ Místo Cruise bych si sice dokázal hned vybavit lepší kandidáty na hlavní part, což platí i o Cameron Diaz, ale musím přiznat, že šílený scientolog předvedl svůj nadstandard a svým výkonem filmu nijak neubližuje. Perlou celého filmu je rozhodně Penelope Cruz, která je okouzlující od první do poslední minuty, její postava je zajímavá a mnoho scén jsem si oblíbil právě díky jejímu španělskému přízvuku, gestům a…no modří určitě vědí, co mám namysli. ____ Nejen díky uhrančivému audiovizuálu, Penelope Cruz a celkově zajímavému příběhu (v tomto případě ale pochvala směřuje spíše k tvůrcům originálu) jsem se k Vanilkovému nebi už několikrát vrátil a musím říct, že posledních pár minut filmu odehrávajících se „pod nebem jak od Moneta“ patří mezi mé nejoblíbenější filmové okamžiky. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Přiznávám se, že už dlouho jsem u nějakého prvoligového hollywoodského fimu tolik netrpěl. Neskutečně natahovaná rozplizlost, která po stopadesátéosmé variuje omšelé tápání mezi realitou a snem a šíleně nudí. Cruiseova postava mě ani trochu nezajímala, protože Crowe jí nedokázal zajímavěji vykreslit a udělat z ní víc než plochého zmatence, navíc nepříliš dobře zahraného. Výsledné tři hvězdičky jsou hodně na těsno - a dávám je překvapivě hlavně kvůli tolik vysmívanému závěru, který podle mého dává filmu onen hlubší rozměr a osvětluje zmatenost některých scén (ovšem odhaluje i jejich prvoplánovou zběsilost). Crowe si prostě vybral dovolenou... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hezky udělané. Skvěle zahrané.Velmi komplikované, ale pro někoho to bude až moc....Pořádně jsem to pobral až po druhém shlédnutí. Spíše jsem tedy kapku dával pozor na detaily. Myšlenka je zajímavá a myslím si, že něco takového by se časem mohlo udělat, jen nevím kam dali tolik těl, protože nebude moc lidí kterým tento svét bude vyhovovat. Cameron Crowe skvěle zvládnul režii tohoto trochu náročněšího snímku. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (24)

Reklama

Reklama