Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (341)

3DD!3

Gran Turismo jsem asi nikdy nehrál. Neměl jsem PlayStation. Need For Speed nebo Forza to bylo moje. Naštěstí nejde o adaptaci hry jako takové, ale spíše Rockyho v závodním prostředí. Navíc funguje na jedničku. Hlavně od pasáže s létajícím Nissanem nabere grády a nepustí. Bloomkamp se výživá v krásných záběrech na závodní trať a má všechno pokryté. Harbour drží po hromadě příběh a všechno to šlape. Parádní hudba. Jen ten Bloom mi tam úplně nesedí. Schulin  letí vzduchem… ()

castor

Na Districtu 9 mě bavilo, jak Neill Blomkamp „měnil“ žánry, nebál se tak ani ošoupaných béčkových vod, ve kterých lítaly lidské končetiny, a z řady na první pohled obyčejných scén často vysekl něco nadprůměrného. Netuším, co ho vedlo k tomu, aby se nechal zlákat k prvoplánovému áčkovému projektu, který je povrchní, kostrbatý, plný klišé a absolutně předvídatelný. A má toporného hlavního hrdinu. Pokud něco potěší, tak oldschoolově tradiční podání a neuvěřitelnost jednoho životního osudu. Mnohé je sice vycucané z prstu, ale to klíčové, že jistý Velšan Jann Mardenborough skutečně z pohodlí svého pokojíku skočil od simulovaného volantu až do sedačky závodního speciálu, je totiž pravda. Ve vypulírované reklamě na produkty několika značek jde o tradiční rockyovský příběh, kterak se podceňovaný outsider dostane na vrchol. Ale nic navíc k tomu nedostaneme. Chyběl mi nápad i energie, napětí se rovnalo asi tak tomu, zda si Pavlík z předškoláků už konečně sám zaváže tkaničky. Hry nepařím, Schumachera nebo Häkkinena jsem na zdi fakt nikdy neměl, a to, že je výsledek technicky bezchybný, by asi mělo být léta páně 2023 samozřejmostí. ()

kajas

Rozhodně nejsem cílovka filmů natočených na motivy počítačových her, když jsem ale během návštěvy kina letos několikrát zahlédla trailer na nový snímek Neilla Blomkampa, rozhodla jsem se, že tomu dám šanci. A dobře jsem udělala. Jedná se o naprosto klasickou pohádku pro dospělé, která je ale natočena velmi atraktivně a může se opřít o skvělé herce v čele s Davidem Harbourem (kterého mám čím dál radši) v roli trenéra a vedoucího mechanika. Zaujme ale i mladý talent Archie Madekwe jako Mardenborough a Orlando Bloom v civilní roli markeťáka Nissanu. Technicky tomu nelze nic vytknout a skvělá byla také doprovodná hudba (hlavní hrdina poslouchá na uklidnění třeba Enyu, což je v kontrastu s prostředím prostě boží). Jestli už vás taky nebaví osmdesáté pokračování žvatlání o rodině Vina Diesela (mávám Rychle a zběsile), třeba si spravíte chuť. ()

Xmilden

Blomkamp byl svého času největší talentem široko daleko. Jenže diváci na jeho filmy jaksi přestali chodit. Tady bych jeho rukopis prakticky v ničem nepoznal. Kdyby mě někdo řekl že tohle točil režisér Districtu 9, skoro bych nevěřil. Takže co tady máme. Máme tady charismatického Davida Harboura, úlohu takového vlastně malinkého záporáka si zde střihnul Orlando a v hlavní roli účinkuje úplně neznámý kluk. Vůbec to nedopadlo špatně, ač se to zpočátku nezdálo. Ke konci mě to rozhodně chytalo. Na nejlepší kousky v žánru jako jsou Rivalové to samozřejmě nemá, ale určitě je to docela v pohodě. Taková ta klasická záležitost dnešního Hollywoodu. Nadšení nebudete, zklamaní taky ne a za týden si už na film nevzpomenete. 70% ()

Wacoslav1

To je tak když skrytě tušíte dopředu, že něco bude skvělý hráli jste to a třeba by jste si taky chtěli splnit svoje sny a když ne, tak to aspoň vidět v pěkným feel good filmu a pak dostanete na plátně zhmotnělý sen každého kdo byl aspoň někdy v životě pařanem. Díky Neille a vítej zpátky v kinolize kam patříš. Moc jsi mi chyběl.90% ()

Zajímavosti (35)

• Film měl mít premiéru 11. srpna 2023, ale kvůli stávce SAG-AFTRA bylo uvedení do kin posunuto na 25. srpna, přičemž 11. srpna proběhly předpremiéry. Mluvčí společnosti Sony uvedl: „Hvězdy nemohou film propagovat, ale diváci ano.“ (Johnny.ARN)
  • Postava Jacka Saltera (David Harbour) není skutečná, ale jedná se o směs různých skutečných postav. (Johnny.ARN)
  • Geri Halliwell (Lesley) je ve skutečném životě provdaná za Christiana Hornera, který byl v době vydání filmu šéfem týmu Red Bull závodícího ve formuli 1. (Johnny.ARN)