Vidím vás

• USA The Watcher

Série(2) / Epizody(8)

Zlověstné dopisy, podivní sousedi a děsivé výhrůžky. Rodina se konečně nastěhuje do vysněného domu na předměstí, kde na ně ale čeká hrůzostrašná noční můra. (Netflix)

Recenze (150)

castor

Sedmidílný příběh rodiny z New Jersey, navíc uchopený podle skutečné události z roku 2014, je od začátku nenáročným netflixovským spotřebním materiálem plným podivně falešných stop. A o těch to bude prakticky celou dobu. Ona je umělkyně, jeho mají ve firmě povýšit. Vyhlídli si honosný dům na předměstí, ve kterém nejprve narazí na jídelní zdviž i teplákové sousedy s dalekohledy a hlukoměrem. Záhy začnou chodit bizarní dopisy, je tu pořádná sbírka divných charakterů, vlna nejednoznačného nadpřirozena i fajn atmosféra. Postupně se z toho ovšem stává až trochu černá komedie, od tvůrců vyskakují přepálené nápady á la „mrknu, co vařili pejsek s kočičkou a uplácám z toho ještě tamto.“ A prakticky až do finále to není o odhalování pravdy, ale o přibývání zvratů. Holt všichni okolo jsou nějak výstřední a všichni se tak nějak stávají podezřelými. A věřit se nedá ani zdánlivým spojencům (makléřka-bývalá kamarádka, soukromé očko, mladík s kamerami). A ani finále to bohužel nezmění. Kdo je Stráž, evidentně není důležité. Někdo se přizná a možná blafuje, jiný dojede na svou hamižnost. Ale divákovi je to tak nějak jedno. Jeden z nejplodnějších tvůrců současnosti, Ryan Murphy, by měl s tou aktivitou krapet ubrat. Výsledek je plný logických děr, nudy i spousty nevysvětleného. A mě vlastně ani nebavilo nad tím přemýšlet a dumat. ()

rudeboy

Obstojný mystery thriller s prvkami detektívky a rodinnej drámy inšpirovaný príbehom skutočnej rodiny Broadusových s dobrým hereckým obsadením, ktorému kraľuje skvelý Bobby Cannavale s rovnakou presvedčivou Naomi Watts. Pripravte sa však na miestami nelogické konanie postáv a väčšie množstvo falošných stôp. SPOILER: Ak nemáte radi otvorené konce, tak pri tomto seriály sa naozaj naseriete a rozlúsknutia sa nedočkáte. Je to však pochopiteľné, nakoľko reálny "Watcher" tiež nebol nikdy vypátraný. Mne sa tá záverečná "nedopovedanosť" veľmi pozdávala nakoľko sme sa sa ako diváci mohli pekne identifikovať s hlavným hrdinom, ktorý taktiež nedokázal (a asi ani nemohol) prísť na to kto mu zničil jeho sen. A obeť sa nakoniec stala lovcom? ()

Rockerman

Pro mne hned jedna nepříjemnost v osobě Jennifer Coolidge, která mi byla krajně nesympatická už v předešlých seriálech (Socky, Lotos) a tady to nikterak nevylepšuje. Naštěstí je tu sice už dost povadlá, ale stále příjemná Naomi Watts, ikdyž ta její role se mi moc nelíbila. Příběh je fajn. Tajuplný dům je krásný a tak v něm chce každý bydlet, ale jen do té doby, než se seznámí se sousedy-podivíny a nedostane zvláštní dopis. Chybělo mi více napětí a ten poslední, chaotický díl je vysloveně špatný. Zase mi pro hodnocení chybí ta půlhvězdička. ()

helraiser

Nemůžu si pomoct, ale tohle se mi líbilo. Jeden dům, jedna rodina, jeden pronásledovatel a spousta pošahaných sousedů a samozřejmě pořádně zamotaný příběh s plno odbočkami a matení. Spíše než horor se jednalo psycho thriller, ale podívaná to je opravdu slušná, která baví a slušně to odsejpá. V podstatě velká spokojenost, jen jsem zpočátku čekal něco jiného, ale konečný dojem je opravdu dobrý. Tohle se povedlo a můžu opravdu doporučit. ()

Mrkvič

Když není z čeho brát, tak to natáhneme do pěti hodin. Přitom začátek vypadal hodně slibně, Skvělá atmosféra, zajímavé otázky. Poslední díly toho ale divákovi nemohly moc přinést, když byla skutečnost jaká byla (je). To neustálé podezírání bylo dost otravné. Když se ze seriálu místo thrilleru stala mizerná detektívka, která ani nemá konec, je to prostě zlý. ()

Zajímavosti (8)

• Seriál vychází ze skutečného příběhu rodiny Broaddusových. Dům koupili v roce 2014 za 1,35 milionu amerických dolarů, následně zažili špehování, výhružky a nakonec byli o pět let později nuceni ho prodat za 959 000 dolarů a milované město opustit. To vše kvůli osobě, která si říkala „Watcher“. Její identita nikdy nebyla odhalena. (bigjames)
  • Skutočný The Watcher posielal rodine Broaddusových listy s chybou v ich mene: oslovoval ich ako „Mr. and Mrs. Braddus". (Arsenal83)
  • Scény priamo na mieste pre dom na bulvári 657 sa natáčali v súkromnej rezidencii v Rye v štáte New York, ktorá bola postavená v roku 2016. Scény, v ktorých rodina Brannockových býva v moteli, sa natáčali v prevádzkovom moteli v Locust Valley na Long Islande, New York. (Arsenal83)