Noční směna

• USA Graveyard Shift

Dva zaměstnanci továrny Bachman Mill jsou pověřeni vyčistit krysami zamořené sklepení výrobních hal. Nikdo však netuší, že krvežízniví hlodavci nejsou to nejhorší, na co mohou v podzemí narazit. (Davay Home Video)

Recenze (63)

choze

Tuhle Kingovu povídku mezi jeho nejlepší fakt neřadím a film je klasická nevzrušivá kingovská adaptace, jakých bylo v devadesátkách ve videopůjčovnách plno. Pochválil bych libou atmosféru hororového béčka přelomu 80. a 90. let, kameru za fajnové úvodní záběry mlýna, výpravu za exteriéry a interiéry mlýna a Stephena Machta, kterej je správnej shady boss. Dějově to ale dvakrát zajímavé není, hrdina i jeho představitel nevýrazní a vraždy/gore/monstrum taky slabé. Přitom tahle výprava do podzemních útrob krysami zamořeného starého mlýna sousedícího s hřbitovem měla potenciál na výživný horor, byť mě krysy nijak neodpuzují ani neděsí. ()

Gorehound

Myslím, že viac sa ani z Kingovej poviedky vytrieskať nedalo. Perfektné je autentické prostredie Maine, záverečná nora hlavného monštra, aj monštrum samotné, ukázané, ale zasa sa to nepreháňa. Mohlo tu byť o štipku viac gore, na druhej strane tu je šialený prízvuk predáka Warwicka(v anglickom originály)  a nemenej crazy exterminátor Brad Dourif. Poctivá 90s Kingovka. ()

schizmo

Začátek devadesátek a tenhle surovej kousek, kterej jsem viděl v notně telecích letech. Osobně myslím, že tohle je značně underrated záležitost a to především pro svou parádní atmosféru, osmdésátkovou kameru a ony geniální analogový triky, kterých se neumím do teď nabažit. Sice pořádná akce vypukne až v samotném závěru, ale asi by jste si netipnuli, kdo tam celou dobu masakruje dělníky a bydlí pod hřbitovem.. ()

PetrPan

Kingovu povídku jsem četl a je pochopitelně lepší i jinak (a opět lépe) končí. Na druhou stranu nepatřím k těm, kteří by příliš srovnávali čtenářský a filmový zážitek, protože to prostě zkrátka a dobře nejde.   Líbila se mi tu špinavá a temná atmosféra textilky a jejího sklepení a líbily se mi krysy, ehm potkani a jejich královna.  Tempo filmu ale značně kolísá a většinu doby člověk sleduje jen špatné herce odříkávající hloupé repliky, jinými slovy se prostě tvůrcům nepovedlo úspěšně vyplnit Kingovu temnou povídku, která byla de facto pouze čistým hororem z děsivých katakomb nějakou smysluplnou vatou do klasického celovečeráku. Na druhou stranu poslední půlhodinka, tedy ta pravá noční směna,  má ty správné grády a souboji s "krásným" monstrem  se nedá nic vytknout.  Zatím sestupuji o tři patra níž... ()

Aluska88

Soubor Kingových povídek s názvem Noční směna patří k mým nejoblíbenějším knihám od něj a povídka nesoucí stejný název patří k mým nejoblíbenějším z jeho krátkých příběhů. Budu-li upřímná, ani jsem nebyla příliš zvědava, jaký bude její filmový přepis. Dle hodnocení jsem doufala v klasický béčkový průměr, a v tomto ohledu jsem nebyla zklamána. Poměrně přijatelné interiéry rozpadající se továrny, v jejichž hlubinách a za zdmi číhá cosi velkého, odporného a hladového. Atmosféra velmi minimální, stejně jako prvky napětí či strachu. Co je na tomto filmu asi nejvýraznější, je pro mě postava deratizátora v podání ďábelského Brada Dourifa. Ve svém debutu jako Billy Bibbit mě okouzlil a ráda ho kdekoliv uvidím. Scéna, kdy se svým šíleným zaujetím vypráví o krysách ve Vietnamu, je odzbrojující. Ten chlapík má jeden z nejdémoničtějších pohledů, jaké se na mne kdy z filmového plátna dívaly. "Splet jsem si Vás s krysou." - "To nejste první." ()

• Budova v podzemí, v ktorej sa dej odohráva, sa volá Bachman Mills, na počesť Stephena Kinga, ktorý písal aj pod pseudonymom Richard Bachman. (Kadas97)