Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (179)
Prušinovskému náramně svědčí, že má o Kolečko míň, a poslední dobou jednoznačně ukazuje, kdo byl v dřívějším tandemu pissálků lopatistických seriálů a filmů vkusný a vtipný kreativec, a kdo slizký bulvární trapák za každou cenu. Toto je osobitá, místy třeskutá a veskrze příjemně sarkastická sonda do rekta Českého koncesionářského bandity s perfektním štatlovým Genius loci a s novým nekorunovaným králem nonšalantního brněnského mámtovpičismu – old kosem Kolaříkem. Ale taky ostatní ansámbl, aji Mucha, byl zjevně pičlivě vybraný, veskrze uvolněný a vůbec těžce v ólrajtu, a té afektované, místy až děsivé maďarské barakundě napřesdržku jsem ani na chvíli neuvěřil, že to jen hrála. Ta to musí mít od přirození. Po dlooouhé době vkusný a originalní shitcom z našich lůzrů a hnojů, tudíž velmi doufám, že nějaká ta roztomilá karikaturka příliš nepodráždila některému z korektních soudruhů z předsednictva hemoroidy a bude to utěšeně pokračovat! ()
Dobré ráno Brno! je ten typ pořadu, který asi nejvíce ocení insideři. Samozřejmě může fungovat i pro laiky, jimiž je asi většina jeho diváků, ale plně ho docenit mohou jen lidé, co vědí ... Já k nim nepatřím, proto mi přišlo, že oproti jiným Prušinovského počinům to nějak nemělo šťávu. Průšvih to úplně není, parodický vhled do zákulisí televizní tvorby je jistě zajímavý, narážky a přesahy do vážných témat také super, ale nějak to nestačí. Občas moc přepálené, nevtipné a násilné ... A plus za trika všech těch vostrých brněnských kapel, které se v seriálu objevily. ()
Rozepsal jsem se u posledního dílu, který byl absolutním zklamáním. Ovšem ten předposlední byl zase dokonalý. A teď si vyberte. Já bych možná sérii ukončil po tom sedmém pokračování a hotovo. Potěšilo mě obsazení Vladimíra Hausera. EDIT po druhé sérii: Opět nám zábava osciluje, ale smál jsem se určitě víc než u jedničky. DIvadlo Daniely Špinar bych v posledním díle prostříhal trochu víc, ačkoliv tam bylo takhle rušivě úmyslně a mělo nebavit. ()
Když jsme diskutovaly tento seriál, jedna kolegyně se vyjádřila v tom smyslu, že Prušinovský má podle ní, ač zde o Kolečko míň, už asi definitivně o kolečko víc. A nemyslela to dobře. Tak tento názor já úplně nesdílím, resp. stále si myslím, že režisér možná o kolečko víc má, ale ještě pořád to prospívá věci. Je pravda, že jsem od něj viděla už i lepší počiny. Např. různých variací na fekálie bylo v Dobrém ránu na můj vkus už příliš - a nemám na mysli ty slovní, tam to bylo v pohodě:) Občas (v některých dílech) mi také přišlo, že to trochu přešlapuje na místě či jde odnikud nikam, i když by se z námětu dalo vytěžit více. A taky ten úplný závěr mě trošku zklamal, neb byl na mě (vzhledem k předchozí atmosféře) asi až moc tragický - chtěla bych věřit, že to nebyl definitivní konec celé partičky okolo Dobrého rána, ale jde to trochu proti např. sdělením Jana Kolaříka z jednoho rozhovoru, který jsem zaznamenala - tak leda, že by blafoval podobně, jako často jeho Mirek... Tím ale s "negativy" končím. Po většinu času jsem se totiž u seriálu výborně bavila, užívala si všechny ty větší i menší srandy a absurdity i to, jak si to (často v takovém příjemně nas*raném nebo znuděném módu) evidentně užívali skvělí herci (zejména již zmíněný Jan Kolařík je my new hero!). Bavilo mě, jak se podařilo do děje zakomponovat reálně existující osobnosti pohybující se ve světě médií, vystihnout, ač samozřejmě s řádnou nadsázkou, zřejmě do velké míry i nějaké hlavní "teze", radosti a strasti televizního světa a trhlost lidí, kteří se v něm vyskytují. Líbil se mi hudební doprovod, zejména úvodní skladba nemohla být (vzhledem k tématu a ladění seriálu) vybrána lépe. A taky se to odehrávalo v Brně, s čímž korespondovala i nářeční mluva většiny postav. A to se rovněž počítá. 75 - 80 %. ()
Škoda, že generálního si nestřihl sám Dvořák. ---- Ten seriál zraje jako víno. Při druhém vysílání umírám smíchy. ---- Jinak nepamatuji se, který jiný seriál by byl svým obsazením tak český. Prušinovský narozdíl od srabů sází na neotřelé tváře z různých koutů naší země a funguje to. Jen se podívejte, kdo tam hraje a odkud pochází, ať rodem nebo studiem herecké škole. Už jen toto mne neskutečně baví. ()
Galerie (316)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (30)
- Kvůli licenci byl v epizodě název pořadu StarDance aneb když hvězdy tančí (od r. 2006) změněn na „Hvězdy tančí“. Oproti Stardance jsou zde místo čtyř pouze tři porotci – Richard Genzer, Tatiana Drexler a Zdeněk Chlopčík. Mezi porotci chybí Jan Tománek. Oproti Stardance se místo Barrandovských ateliérů nebo Křižíkových pavilonů na Výstavišti v Praze Holešovicích natáčelo ve studiu České televize na Kavčích horách. (TomasSlach)
Reklama