Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V době studené války byla napadena americká  jaderná ponorka a uvázla v hloubce 20 000 stop. Námořnictvo požádalo speciálně vybavený tým ropných těžařů, kteří pracují nedaleko, aby se ji pokusili lokalizovat a určit příčinu havárie. Ti při riskantním sestupu pod hladinu zjišťují, že mořské hlubiny skrývají tajemství, které nepochází z tohoto světa... Posádka americké nukleární ponorky Montana zaznamená na svých přístrojích cizí plavidlo, které se k nim pohybuje nezvykle velkou rychlostí. Náhle se všechny přístroje vypnou a nefunguje vůbec nic. Když se neznámé plavidlo vzdálí, činnost všech přístrojů se obnoví. Ale to už ponorka naráží do skály a vzápětí klesá nenávratně ke dnu… Poté, co americké námořnictvo zachytí signál z vypuštěné bóje, zahájí záchrannou akci. Z důvodu blížící se bouře požádá o pomoc i posádku nedaleké podmořské ropné plošiny. K posádce plošiny se přidává skupina vojáků a také Lindsey Brigmanová, konstruktérka plošiny. Po pobytu v přetlakové komoře se začne u velitele vojenské jednotky, poručíka Hirama Coffeye, projevovat přetlakový syndrom způsobující šílenství. Snaží se za každou cenu skrýt. Z plošiny, jejímž velitelem je Bud Brigman, ex-manžel Lindsey, se vydává původní posádka spolu s vojáky k potopené ponorce. Na místě ale zjišťují, že nikdo nepřežil. Během průzkumu ponorky se znovu objevuje neznámé světelné plavidlo způsobující výpadek proudu. Po návratu na plošinu dostane poručík Coffey rozkaz od velitele odmontovat z ponorky jednu jadernou hlavici. Domnívá se totiž, že jde o ruské plavidlo. Původní posádka se o tom ale nemá dovědět… Kvůli zuřící bouři nad hladinou se ulomí jeřáb kotvící plošinu. Zřítí se do vody a dopadne přímo na plošinu, která je tím velmi poškozena. Začne do ní vnikat voda a při vzniklém chaosu pár členů posádky zahyne. Zbylí členové se snaží plošinu opravit. Během oprav mimo plošinu se před Lindsey objeví mimozemské plavidlo. Její zážitek jí však nikdo z posádky nevěří… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (652)

Phobia 

všechny recenze uživatele

První dvě třetiny této Cameronovy sci-fi jsou fajn - tajemné, napínavé, zajímavé, v atraktivním, neotřelém podmořském prostředí. Ovšem ke klišoidním, přeslazeným 30 minutám v závěru mám vážné výhrady (následují spoilery): Michael Biehn měl souboj s Edem Harrisem vyhrát, M.E. Mastrantonio taktéž neměla přežít a U.S. ARMY si to měla s emzákama rozdat na férovku... takže by nas*aní alieni vyhubili celé zatracené lidstvo - happyend podle mého gusta:-))). Ovšem jinak jde o skutečně dobrý film a nejspíš se poohlídnu po delší SE verzi. 79% ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V roku 1984 natočil režisér James Cameron prvú časť kultového "Terminatora". V roku 1986 odštartoval legendárnu sci-fi horrorovú sériu "Votrelec" a o tri roky neskôr zrežíroval klaustofobickú, atmosferickú chuťovku "Priepasť". Obdivuhodná bilancia tohoto geniálneho amerického filmára. "Priepasť" ma ohromila hneď na prvé pozretie a dodnes ho považujem za najlepšie podmorské filmové dobrodružstvo, čo som videl. Skvelý, dychberúci, nadčasový snímok. Perfektné triky, výborné herecké výkony, tajomno, napätie. **** ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Poslední dílek Cameronovy filmografie (pominu-li Piraně a dokumenty pro IMAX), který mi doposud chyběl. A jsem uchvácen. Cameron nikam nespěchá, odvíjí příběh pomalu, přesto je jeho Propast fascinující. Opět potvrzuje, že práci s efekty zvládá na výbornou (nikdy nevyčnívají a nepřetloukají okolní dění), nijak přitom ale neupozaďuje skvostné herecké výkony. A klasická klišé dokáže podat tak, že emoce stříkají na všechny strany... Další majstrštyk "Velkého Jima". A opět celý do modra :)) (hodnocena režisérská verze se stopáží 171 min) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

RETRO Operace SALVOR. Věc národní bezpečnosti…. Dřív než se J.Cameron rozhodl potopit TITANIC, provedl zkoušku na americké ponorce. Podmořský svět, napínavý boj o přežití s poselstvím a varováním. Mám dojem, že je to trochu zapomenutý film, který je - hlavně v režisérské verzi, ÚŽASNÝ! I když by se právě ona mohla zdát zdlouhavá, za ten pohled do ,,emzácké“ duše rozhodně stojí! MĚLI BY S NÁMI NĚCO UDĚLAT! ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dráždila mě ta myšlenka i při druhém sledování Avatara. Co mi na Cameronovi tak děsně vadí? U Propasti, kterou jsem zhlédl až poté, to bylo už zcela jasné: Cameronova snaha po předávání "poselství" je příliš primitivní, prvoplánová a nutně naprosto zbytečná a neefektivní. Podává ho totiž podle mého mínění přesně takovým způsobem, aby si lidi při jeho sledování řekli: "Ach můj bože! To je hrozné!" a poté se vrátili ke své večeři, aniž by to v nich zanechalo jakoukoli hlubší stopu. Přesně, jak to řekl Jack Daglish v Hotelu Rwanda... Vytvořením technicky dokonalého filmu s jednoduchým příběhem, černobílým a schematickým vykreslením postav a v závěru apelováním na lidi rychlým sestřihem záběrů z koncentráků podle mého názoru nemůže režisér dosáhnout žádného "morálního" úspěchu. Jen finančního... Je to jen zábava a to "poselství" je tam naprosto nadbytečné. Jenže kvůli němu ho režisér točil. Je tedy zbytečný celý film? Tento styl kinematografie mě docela míjí... ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • K napuštění nádrže, ve které filmování probíhalo, bylo zapotřebí 26 000 metrů krychlových vody, aby hloubka v nádrži činila 12 metrů. Ve své době se jednalo o největší vodní nádrž, která byla použita k natáčení filmu. (chelseaman22)
  • Závěrečné scény byly zasazeny do jarního období, ale natáčely se v zimě. Herci tudíž museli mít v ústech kostku ledu, aby nevydechovali páru. (Chatterer)
  • Z technického i praktického hlediska jsou svítilny v přilbách, namířené do očí potápěče, nesmyslné, protože potápěče jen oslňují a nijak nepřispívají k jeho práci. Spíš naopak. Oslněné oči jeví snahu propouštět méně světla, proto se zorničky zatáhnou, zmenší, jak je vidět na počátku napouštění kapaliny do Budovy (Ed Harris) přilby. V absolutní tmě ale potřebuje mít potápěč zorničky roztažené, aby lépe viděl. Stejný nesmysl by byl nasadit do prostoru očí oslňující svítilny astronomovi. Jakékoliv astronomické pozorování by bylo nemožné. (pjotri)

Reklama

Reklama