Luther: Pád z nebes

• Velká Británie Luther: The Fallen Sun (více)

Geniální londýnský detektiv John Luther padl až na úplné dno. Nevyřešený případ mu ale nedá spát, a tak uprchne z vězení, aby dopadl sadistického sériového vraha. (Netflix)

Recenze (171)

BoredSeal

Už si nedělám iluze, že by se příběhy Luthera mohly vrátit někam na úroveň fantastické první série, ale vždy doufám aspoň v nějakou zajímavou detektivku, zpravidla s řádně zvrácenými vrahy, což je specialita autorů. Největším záporem "šestky" je bizár, který vás pravidelně vytáhne ze soustředění na děj a zafacepalmujete se svou společností v obýváku. Když opomeneme, že sám Luther už po svých průserech by pravděpodobně i přes zásluhy nezajímal u policie ani toho starého šéfa ze sentimentu, sám (bohužel od začátku odhalený) záporák je tady bohužel tak démonicky nadupaný, že to prostě nemůžete brát vážně, považte prachy na pořízení šmírovací společnosti plné ochotných loajálních zaměstnanců + konexe + bojové umění a slušná kondice pro běh + zájem zariskovat a osobně účastnit naaranžovaných situací + kontakt na naprosto zlomyslného kadeřníka, který vám neřekne, že máte ránu a budete s příšerným účesem trčet kdekoliv v davu. A o neschopnostech a zvláštním chování policistů, bachařů a vyšetřovatelů se prosím vůbec nebavme. Rozpočet byl využitý na pěkné nablýskané lokace, do pochmurných sídlišť na předměstí se tentokrát bohužel vůbec nepodíváte. Dalo se to s vypnutým mozkem a smyslem pro absurdní humor... ale kecám, nedalo. ()

jedna_vrana

Odette: „Zdáte sa taký slušný človek. Nechápem, prečo ste urobil to, čo ste urobil.“ Luther: „No, inú možnosť som nevidel.“ Odette: „Urobiť čo?“ Luther: „To, čo bolo treba urobiť.“ Namiesto zvyčajného Lutherovho zaujímavého prístupu k prípadom a hutnej zápletky sme sa dočkali neoriginálneho príbehu typu „policajt musí za každú cenu vyriešiť prípad, hoci je sám na úteku". Pridajte k tomu sadu výmyslov a nezmyslov, predvídateľný vývoj deja, zloducha ako zo zlého komiksu... Štýl prevláda nad obsahom a rozhodne sa nevyrovná seriálu. Prekážalo mi to opakované prenasledovanie Luthera kvôli veciam, ktoré urobil v minulosti - v prospech vyriešenia prípadu, bolo to prehnané. Celý film pôsobí naivne a jediné, čo ho pozdvihlo na vyššiu úroveň, je herecký výkon Idrisa Elbu a Andyho Serkisa, ktorí si svoje postavy užívali, aj keď boli postavené na deravom scenári. ()

Pajky3

Na filmové pokračování Luthera jsem se docela těšil, protože je to zajímavá postava. Bohužel ale od sledování odcházím zklamaný. Záporák Andyho Serkise mi nepřišel špatný, ale vadila mi nepřemožitelnost Johna Luthera a vysloveně mě naštval závěr. Dřív se mi u Luthera líbilo, že to byla chytrá podíváná a John působil jako člověk, to mi tady chybí. Scénář nebyl celkově žádný zázrak, ale hlavně to finále mě zklamalo. U seriálu jsem si vždy říkal, že chci vidět víc, tady už to třeba není. ()

petikacka

To byla, ale pííí*ovina, sorry tvl !!! Takhle mi znechutit jednoho z mála fuckt dobrých policajtů v seroších, to se jen tak nevidí. Navíc v tak neskutečné stopáži, aby si jeden ten humus vyžral opravdu pořádně a s gustem až do stupidního a směšného konce. A ten smíglovský ksicht v hlavní roli, ten mě vyloženě iritoval, ale zároveň jakoby tam nebyl... prostě tam nepatřil ani se tam nehodil. No fujtajbl vespolek. Za mě směšných 35% ()

halogenka

Luther nikdy nebyl nejak propracovana postava, byl jenom jednim z piliru serialu, tema dalsima byli jeho sidekickove a kriminalni pripady. Film se ale z nejakeho zahadneho duvodu rozhodne dva pilire zborit, postavit Luthera do cela samotneho a zduraznit naprostou vytezenost teto postavy. Navazal tak na 4. a 5. sezonu serialu, ktere uz mlatily jenom prazdnou slamu. Kriminalni zapletka je tu trapne prekombinovana a dost stupidni, postavam chybi jakakoli motivace a hemzi se to tu nonsensy. Upocena snaha o barevne akcenty v obraze je jak z filmarskeho slabikare a misty pusobi az sprtacky. Touha zakotvit nekde mezi Bondem a Sherlockem zkratka tvurcum tezce nevysla. Neni to ani dost chytre, ani dost akcni. ()

• Väzenie, v ktorom sa Luther (Idris Elba) nachádza na začiatku filmu, je väznica HM Dorchester, ktorá bola zatvorená v roku 2014 a prešla niekoľkými veľkými prestavbami, aby bola pripravená práve na tento film. (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo v Londýne a podmorské scény sa robili v Lite Studios v Bruseli, Belgicko (v najväčšej a najhlbšej nádrži v Európe). (Arsenal83)
  • Tento film dostal pozoruhodné povolenie natáčať na Piccadilly Circus dlhšie ako to bolo umožnené ktorejkoľvek inej produkcii. (Arsenal83)