Reklama

Reklama

Hitler: Vzestup zla

(TV film)
  • Česko Hitler: Zrození ďábla (více)
Trailer

Velkoryse pojatý kanadský snímek mapuje životní cestu jednoho z nejhrůznějších diktátorů v dějinách lidstva od dob mládí až po jeho jmenování říšským kancléřem. Osobní neúspěch při snaze dostat se na malířskou akademii a válečný neúspěch jeho země v 1. sv. válce, kam narukoval, rozněcuje v mladém Hitlerovi nacionalistický fanatismus, provázený antisemitismem, chorobné vášně, které záhy přerostou v celoživotní posedlost. Pod jejím vlivem, využívaje celonárodní poválečné apatie a posléze i hospodářské krize, se v čele NSDAP pomalu, ale neúprosně vypracovává na politickém žebříčku, roste a sílí. O šílenství „jeho boje“, o jeho soukromí, ale i spolupracovnících a odpůrcích pojednává první díl výpravného snímku, jehož scénář je založen na pečlivě prostudovaných historických pramenech a jenž byl z velké části natáčen v Čechách. V druhé, závěrečné části tohoto životopisného historického snímku si Adolf Hitler kolem sebe pomalu utváří novou skupinu spolupracovníků, která ho bude provázet až do konce II. světové války. Zároveň se stupňují konflikty s jeho staršími souputníky, jako je např. generál Ernst Röhm, velitel oddílů SA. Na scénu se také dostávají dvě osudové ženy jeho života – jeho nevlastní neteř Geli a posléze i Eva Braunová… Titulní roli strhujícím způsobem ztvárnil britský herec Robert Carlyle, snímek sám obdržel mnohá ocenění, z toho dvě ceny Emmy. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (360)

Ruut 

všechny recenze uživatele

Tvářil se citlivě, jako žena toužící po souloži. Tak husté komentáře bych v dokumentu nečekal. Prvních 25% dokumentu je nabito zajímavými postřehy. Pak přijde na řadu nudná a monotonní část o Hitlerově vzestupu a proslovech. Ikdyž zrovna tady chápu nadšení "fanoušků" kvuli velkému množství obrazových materiálů. No a poslední část se bohužel mění jen v obyčejný rychlokurz o průběhu druhé světové války, nepřinášející nic co bych už mnohokrát neviděl jinde. Celkově nepovažuju dokument za nijak ohromující a od režiséra poměrně kvalitních hraných filmů jsem čekal mnohem víc. Škoda, že se Vzestup zla nedrží celý na výši úvodní části. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

I géniové zla a arcizločinci se museli narodit, byli malými dětmi, měli své rodiče, sourozence, lásky i nenávisti, vzestupy a propady. Skutečnost, že Hitler byl (snad?) poloincestní dítě, krutý stařecký otec, který byl v jedné osobě i svéhlavým strýcem, rozpor mezi skutečnými schopnostmi a neúměrnými tužbami minimálně exaltovaného mladíka, to všechno jsou mateřské půdy pro zrod latentních psychotiků, polotovarových vzdělanců, koukolíkovských deprivantů, lidí, žijících s více či méně závažnými poruchami osobnosti. Poněkud překvapující je v této souvislosti poznání, že Hitler nebyl prvoplánovým zbabělcem ani skrznaskrz lží prosyceným rádobyhrdinou. Co zaráží mnohem více a co film zachycuje přesně, to jsou reakce jednoho z nejkulturnějších a nejvyspělejších, navíc největších evropských národů. Autorský tým se poprávu koncentruje na nosná období Hitlerova života: na události počátečního zakladatelského období NSDAP vrcholící mnichovským pučem i na dobu bezprostředně předcházející nečekanému převzetí moci a posléze noc dlouhých nožů; právě tady, v tomto místě a čase, se dotváří hitlerovský mýtus, jeho splývání s německými mocenskými světovládnými aspiracemi. (Vyhasne až během posledních výstřelů druhé světové války a v doutnajících uhlících přežívá neonacisticky pro některé z nás dodnes. Přes některé nedůslednosti a sporná místa chronologie prvního nacistického válečného zločince VZESTUP plní své poslání. Poslání varování a výzvy. Výzvy humanismu a úcty k lidským právům. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Tohle je nářez. Úžasný televizní film, ve kterém nechybí ani herecké hvězdy. Jmenovitě Carlyle je jako Áda úplně přesvědčivý. Stejně mi ale film neodpověděl na otázku, jak je možné že takový směšný zakomplexovaný vzteklounek dokázal zfanatizovat většinou celého národa a to včetně ineligentů. V kontextu současné politiky je zajímavé porovnávat Hitlera s Bushem, ten ale zblbnul jen půlku národa. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem o něco víc. Spíše o dost víc. Celý film(pokud nepočítáme jeho rozdělení na dvě části) vypráví o životě Adolfa Hitlera předtím než začla druhá světová válka. Film mě nevtáhl do děje a připadal jsem si jako člověk co sleduje pár herců bez zájmu a zábavy. Robert Carlyle není špatný herec, ale když jsem se na něj díval viděl jsem stále JEN Roberta Carlyle a né Adolfa Hitlera. Musím však uznat, že asi jednou za 40 let se najde herec, který zahraje Hitlera přesvědčivě a věrohodně. Celkově jde o zajímavý televizní film. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv jsem byl zpočátku vůči filmu skeptický( TV film, nepříliš přesvědčivý Robert Carlyle), přestaly mi již po necelé půl hodině tyto dva aspekty vadit. Přes tříhodinovou stopáž je zde minimum hluchých míst a agresivní Hitlerův vzestup drží téměř po celou dobu diváka v napětí. Detailní rozprava o jeho osobním i profesním životě je dle mého názoru historicky přesná a z hlediska filmového zpracování se jedná o dost možná nejkomplexnější biografii. I přesto, že se film odehrává v době, kdy ty nejzrůdnější činy měly teprve přijít, běhá i tak v některých sekvencích mráz po zádech (smrt Ernsta Röhma, údajné sexuální úchylky s neteří Geli či zanícený antisemitismus vyjádřený během řečnění.) Z tohoto pohledu je Hitler: The Rise of Evil velmi funkční a má i své nesporné filmařské kvality. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (21)

  • Post-produkci zajišťovala pražská firma UPP. Podle jejího zaměstnance, studio v jednom případě dodělávalo Adolfu Hitlerovi knír, protože ho v daném záběru maskérky zapomněly přilepit. (kriplozoik)
  • Některé exterierové scény se natáčely v ulicích Brna, konkrétně například na Zelném náměstí, kde byl nafilmován balkonový proslov. Při natáčení brněnských scén se tak mnoho komparzistů objevilo v nacistických uniformách. Starší neinformovaní lidé mnohdy tuto skutečnost nesli velice těžce. Byl zde případ silného šoku, kvůli kterému musela být přivolána záchranná služba. Vídeňské exteriéry se pak natáčely v Liberci, protože liberecká radnice je inspirována právě tou vídeňskou. (don corleone)

Reklama

Reklama