Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Začneme naprosto nejočividnějším a nejpříjemnějším faktem - Emmy Rossum je úžasná Christine Daae, její dívčí hlas zní snad ještě lépe než samotná Sarah Brightman, castingu vůbec byla věnována velká pozornost, jediné chybky či snad režijní invence (ještě spíš přehmaty) jsou patrné v oblasti věku protagonistů. Jediný, kdo má slabší chvilky (a to ještě pouze pokud jste zvyklí na klasickou divadelní verzi se školenými pěvci) je Gerard Butler, který je ale charizmatický dost a dost, abyste mu nějaký ten pěvecký lapsus odpustili (ano, jsem heterosexuál;)). Joel Schumacher kolísá kdesi mezi věrnou konverzí dokonalosti a svou typickou barevnou šíleností, a aby to nebylo málo, občas to prokládá naprosto nevhodnými vsuvkami, které od toho co patří do původního muzikálu, s přehledem odlišíte. Na jedné straně úžasný vstup, předehra, dražba v roce 1919, proslov perfektního licitátora, rekonstrukce Opery do její původní krásy za doprovodu hřímavých varhan a orchestru (milovníkům hudby zaručujeme husí kůži;)), mumraj v zákulisí při generálce, okázalé ukázky vysokého rozpočtu, a pak děsivá barevná přeplácanost Hannibala, která vás tluče do očí, i když vším prostupuje Webberův Fantom Opery a Minnie Driver je dokonalá namyšlená subreta, stejně jako je Emmy Rossum překrásná víla s andělským hlasem. A během filmového půldne (reálného času několik vteřin, v polovině árie se přenášíme přímo do třetího dějství premiéry) se celá ta výprava změní, a nikde po ní není ani památky. Úlet. Maškaráda a její umělá choreografie - další úlet. Nebýt té hudby, HUDBY, byl by dojem děsivý. Ale i na takové výpravě se najdou naprosto nepochopitelné trhliny - Fantomovo doupě, hřbitov, střecha Opery, vše nevěrohodné až na půdu. Ale naprosto nejrušivěji působí Schumacherovská vizuální masturbace při duetu Raoula a Christine v kapli před premiérou Dona Juana Triumfujícího. Neplatí, že režisér nadále pokračuje ve smutné úměře - větší příležitost (rozpočet), větší provar. Nutno podotknout, že i přes rušivost některých scén mě ani jedna z nich nenudila. Stopáž by sice mohla být o něco kratší, ale nuda opravdu nehrozí. Jde přece jen především o hudbu, a ta je DOKONALÁ, i kdyby trvala čtyři hodiny, nejen dvě a půl. Když se bavíme o filmu jako celku, necítím to sice až tak jednoznačně, ale v zájmu popularizace podceňovaného díla dávám 80% a můžu klidně spát. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Ludia, ja vám nerozumiem.... chcete od čisto romantickej predlohy béčkový horor? v tomto filme je všetko, čo môže ponúknuť muzikál.... cit, emócie, empatia, krásna hudba a spev, čistokrvná romantika bez snahy zatiahnuť do nej morbídnosť, drastickosť alebo nevkus.... výprava nádherná (gýčovitá? tak nepozerajte romantické muzikály!), obsadenie vynikajúce a Emmy, tak to je najčistejšie stelesnenie Christine, jej romantiky, zmyselnosti, oddanosti, krásy, aké Vám hocktoré spracovanie môže ponúknuť.... + film ponúka krásnu kameru a síce nie inovatívne, ale pôsobivé triky (najmä "oživenie opery")..... ok, nie je to 5* film, ale nasr*li ste ma svojou "intelektuálskou namyslenosťou" (poprípade nedostatkom romantického citu)... na just dávam plné hodnotenie! ()

Reklama

ainny 

všechny recenze uživatele

Co napsat k Fantomovi jehož reprízy jsem už přestala počítat a titulky znám pomalu zpaměti? Když jsem ho viděla poprvé, tak mi připadal trochu zdlouhavý, ale to se časem poddalo. Snad jediné, co mi moc nesedí (možná proto, že jsem četla obě knižní verze) bylo maskování G. Butlera, to se opravdu moc nepovedlo. A rozhodně bych nebyla schopná psát komentář po prvním shlédnutí, protože spousta scén, melodií a detailů se ke mně dostala až s opakováním. Přechody černobílé přítomnosti a barevné minulosti byly nádherné. Do toho geniální hudba Andrewa Lloyda Webbera a závěr s růží na náhrobku způsobující šelest okolo žaludku... ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Pokud jsem u muzikálu Sweeney Todd psal, že mě zpěv doháněl k šílenství tak tady to platí dvojnásob. Mohl to bejt opravdu strhující příběh doladěnej krásnou hudbou a mistr Schumacher to zase jednou podělal. Pěkná scéna je následně vodrovnaná buď scénou hodně mizernou, nebo již zmíněným zpěvem. Místy je to vážne dost směšná záležitost a hudba nebo kamera to nijak nepovznese, herecký výkony už vůbec ne. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Několik krásných písniček ve velmi nudném kabátě. Kdyby nešlo o rádoby moderní zpracování slavného muzikálu, ale o hudbu původní, složenou přímo pro film, byl bych asi smířlivější, ale Schumacher film odrežíroval trestuhodně ledabyle a zničil tak obrovský potenciál, který se ve Fantomovi skrýval. Co na tom, že jsem si ještě několik měsíců po zhlédnutí broukal duet Christine a Raola, když všechno ostatní, co se mi vybaví, je zmatečná choreografie hudebních čísel, špatně zahraný Fantom a "osudové scény", které jsou všechno, jen ne strhující. ()

Galerie (120)

Zajímavosti (36)

  • Muzikál Fantom Opery běží na Broadwayi nepřetržitě od roku 1989 a je právem označován za nejúspěšnější muzikál všech dob. (fannah)
  • Snímek získal tři nominace na Oscara 2005, mezi jinými za Nejlepší píseň. V této kategorii bojovali tvůrci i na Zlatých glóbech - ale vyšli naprázdno. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama